Vraag

Klacht over IPhone11/KPN

  • 4 March 2023
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Net als vele anderen heb ik het probleem met mijn IPhone 11, gekocht bij KPN.

sinds juli 2023 heb ik nauwelijks of geen 4G ontvangst. Ook kan ik dan amper telefoneren, wordt voortdurend afgebroken.

Inmiddels al van alles geprobeerd en nu zit ik al 4,5 week zonder mijn telefoon. Ik zal al mijn pogingen opsommen. 
- augustus 2022 voor het eerst het probleem bij KPN gemeld. De medewerker had nog nooit van dit probleem gehoord. Zal aan de software van de IPhone liggen.

  • naar AMAC: Zij hadden dit vaker gehoord. Ik moest mijn toestel op vliegtuig modus zetten, dan zou het weer werken. Werkte inderdaad, slechts voor 2 minuten
  • naar de KPN winkel. De medewerker zei dat het een bekend probleem was, zou opgelost zijn met een nieuwe update van I phone, maar kon best een poos duren.
  • dus echt lang afgewacht, tot 30 januari, toen weer KPN gebeld. Deze medewerker had nog nooit van het probleem gehoord. Heel eigenaardig. Maar hij bleef heel vriendelijk, heb 45 minuten met hem gebeld, met wel 4 onderbrekingen vanwege het 4G probleem. Hij heeft me steeds opnieuw uitgelegd dat het niet aan KPN lag maar aan de software van de IPhone.
  • 31 januari naar AMAC: daar hadden ze dit keer nog nooit van het probleem gehoord. Ligt echt niet aan de software, het probleem ligt bij KPN.
  • 31 januari naar de KPN winkel. Was een hele vriendelijke medewerker. Deze heeft opgezocht of dit probleem bekend was en liet mij zien dat dit inderdaad zo was en dat er een omruilactie was.
  • hij heeft dezelfde dag, dus op 31 januari mijn IPhone 11 opgestuurd naar Reconext.
  • 8 februari gebeld met reconext. De medewerker deelde mee dat ik een nieuwe IPhone 12 zou krijgen, dat deze in bulk verstuurd zou worden en dat ik nog even af moest wachten tot ik bericht van Post NL zou krijgen dat de telefoon onderweg was.
  • 14 februari weer gebeld met Reconext. Zelfde antwoord, afwachten tot ik bericht krijg van PostNL.
  • 17 februari KPN gebeld over de compensatie van de abonnementskosten. Dit had ik gelezen in op het KPN forum. Hele onvriendelijke dame, daar wist zij niets vanaf, u kunt zoveel googelen als u wilt. Dit wordt allemaal  “Backoffice” geregeld. U moet wachten tot u hierover gebeld wordt door backoffice ??????
  • 24 februari weer met Reconext gebeld. Goed nieuws mevrouw, u krijgt komende week een nieuwe IPhone 12
  • 3 maart nog steeds geen nieuwe IPhone 12. Dus weer naar Reconext gebeld. Gesproken met Arjan: Er staat hier bij uw gegevens : omruil. Dus ik zei ja dat klopt, ik zou deze week een nieuw toestel krijgen, waarop Arjan antwoordde dat er op dit moment een probleem met de levering van de IPhone 12 is. Maar misschien kunt u beter de reparatieafdeling bellen, ok zal u het nummer geven: 0800820008. Maar dat is het nummer dat ik gebeld heb Arjan. Nou dat denk ik toch niet zei hij! Dat weet ik zeker zei ik. O, dan moest ik maar voor optie 3 kiezen !
  • Opnieuw gebeld en optie 3 getoetst. Sandra : mevrouw er is niet de juiste procedure gevolgd! U had een ticket van de technische dienst moeten krijgen en dan had u zelf de telefoon op moeten sturen en niet de KPN winkel. Dus mijn vraag was terecht of dat ticket niet alsnog aangemaakt kon worden. Maar nee dat is niet meer mogelijk. Uw telefoon ligt nu in het depot en nu moet u dus maar afwachten. Of uw IPhone 11 wordt teruggestuurd of u krijgt een nieuwe IPhone 12.

 

Conclusie: inmiddels weet ik niet meer wie mij kan helpen. Het is een zooitje bij KPN. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ben mijn telefoon al 4,5 week kwijt.Ik heb een oude I phone 7 van iemand geleend welke voor heel veel dingen niet meer ondersteund wordt door Apple.

 

Bij wie kan ik terecht voor een officiële klacht, wat is nu de oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Luciepoppe Welkom op het forum. 

Wat een ontzettend vervelende situatie met je iPhone. 

Ik zie wel dat je alle stappen die ik kan aanbieden al gevolgd hebt.

Ik heb je ook een prive bericht gestuurd met het advies om nogmaals contact op te nemen met het telefoonnummer. 

Mocht je er nou met hen toch niet uitkomen, zou je dan je forumprofiel willen invullen. 

En het hier willen laten weten? Dan ga ik uitzoeken of er toch nog iets anders is dat ik kan doen. 

Inmiddels heb ik mijn profiel ingevuld.

 

Dinsdag 7 maart heb ik weer gebeld met dat nummer.

ook nu weer kreeg ik het antwoord dat ik rustig af moet wachten.

Ik sprak met Arjan. Hij zei mij nu dat ik bericht moet krijgen van Reconext over de omruil van het toestel.

Hij kon mijn geen telefoonnummer van Reconext geven.

Na veel googelen vond ik het telefoonnummer van Reconext.

 

Men vertelde mij dat de I Phone 11 allang nagekeken was en dat het toestel inderdaad het bekende netwerkprobleem heeft.

Reconext stuurt NOOIT bericht naar de klant!

KPN moet nu toestemming geven dat het toestel omgeruild mag worden, dan stuurt Reconext de nieuwe I Phone 12 op.

 

Dus meteen weer gebeld met het bekende 0800 nr.

Nu trof ik Elisa.

Zij zag dat ik al vaak gebeld heb en dat er na ieder telefoontje stond dat ze mij de status van de reparatie hadden doorgegeven ??????

Vervolgens zei ze dat ze het door zou geven aan de helpdesk van de technische dienst.

Vervolgens hoor ik weer niets.

 

Ik weet het nu echt niet meer.

Kan je mij aangeven waar ik een officiële klacht kan indienen?

Reputatie 7
Badge +15

@Luciepoppe Ik kan mij voorstellen dat je een klacht wil indienen. 

Ik heb dat in dit geval voor je gedaan en je een privé bericht gestuurd. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het delen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Luciepoppe Ik zie dat de afhandeling van de klacht met mijn collega bellen naar het bekende 0800 nummer was. 

Maar dat ze verder niet veel kon betekenen omdat ze geen invloed op de procedure had.

Uiteindelijk was dat volgens mij ook niet het doel van de klacht. Ik heb dit dan ook teruggekoppeld naar mijn collega. 

Hoe is de situatie met de iPhone op dit moment? Heb je al bericht, of misschien zelfs een nieuw toestel ontvangen? 

 

Hallo Rutger,

Het klopt helemaal dat de bedoeling van mijn klacht was dat deze geregistreerd werd, niet dat de klacht door de klachtencommissie afgehandeld zou worden.

Maar ik heb al aangegeven dat zij niet luisterde, ze liet me niet uitpraten en heeft zeer waarschijnlijk de klacht als afgehandeld  genoteerd.Heel jammer.

 

Ik ben zelf zelfstandig ondernemer geweest en ik weet hoe een klachtencommissie werkt.

 

De situatie is helaas onveranderd. Ik heb afgelopen woensdag nogmaals gebeld.

Er werd gezegd dat de IPhone 12 nog steeds niet voorradig is en dat ik maar gewoon af moet wachten.

Als ik bij KPN google voor de aanschaf van een IPhone 12 is deze gewoon te bestellen!

 

Het is inmiddels 8 weken!

Eerlijk gezegd heb ik er niet veel vertrouwen meer in, maar ik weet ook niet meer wat ik nu nog kan doen.

De volgende stap is denk ik Radar of Kassa.