Vraag

Klacht over kpn service, juiste korting staat al maanden niet op factuur

  • 26 July 2023
  • 17 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe kan het zijn dat KPN je in december een 2-tal abonnementen verkoopt, die in verband met overname van de telefoonnummers pas per april ingaan, en tot op heden door een fout van KPN zelf nog steeds niet correct gefactureerd worden.

In april toen het contract ingegaan is, al ongeveer een uur lang alles uitgelegd, en nee meneer, sorry, we gaan alles in orde maken…..maar je raad het al, tot op heden betaal ik nog steeds te veel.

Vandaag weer gebeld, en bijna 40 minuten in de wacht gestaan, sorry meneer, maar we kunnen het niet meer aanpassen.

WĂ©l iets verkopen, zelf het fout doen, en vervolgens maar zeggen dat net niet meer aangepast kan worden, in juridische termen een echte wanprestatie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Goed dat je hier het verhaal verteld @Robert2u. Een moderater gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier

Reputatie 1

Ik heb de klantnummers vermeld.

Overigens heb ik de aanbieding van KPN gewoon zwart op wit in de mail zitten, alleen doordat het fout gegaan is door een KPN medewerker (ze wist nog niet hoe ze het kon herstellen) was mij gevraagd om dit te melden zodra de 2 abonnementen ingegaan zouden zijn.

De toezegging die de medewerker in april heeft gedaan is helaas nooit nagekomen.

En om dan vandaag te horen dat KPN het nu niet meer kan aanpassen is wel heel absurd, en grenst tegen oplichting aan...

 

Badge +19

Een moderater kan net iets meer dan de telefonische klantenservice en hij/zij kan zich van te voren goed inlezen wat telefonisch vaak wat lastiger is. Ik begrijp de emoties hoor maar nog even geduld.

Reputatie 1

Het gaat niet om grote bedragen, maar toezeggingen doen, en niet nakomen is een kwalijke zaak. Zeker als je elke maand € 160

doneert aan de diverse diensten van KPN dan verwacht je dit niet.

Maar ik wacht al sinds april, dus een maandje meer of minder maakt niet uit. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Robert2u, goed dat je contact met ons opneemt. Ik heb gelijk voor je gekeken.

Ik zie op jouw adres 2 mobiele abonnementen. Voor beide abonnementen heb ik de bevestiging van de bestelling vergeleken met de factuur. Ik zie daar het volgende:

 

Voor het nummer 06-*****351

Omschrijving Bevestiging 22-12-2022 Factuur 26-06-2023
KPN 12 GB en onbeperkt bellen/sms 23,50 23,50
Korting zolang het abonnement loopt - 1,50 - 1,50
5G 0,00 0,00
Combivoordeel - 2,50 - 2,50
Totaal 19,50 19,50

 

Voor het nummer 06-*****076

Omschrijving Bevestiging 21-12-2022 Factuur 26-06-2023
KPN 12 GB en onbeperkt bellen/sms 23,50 23,50
Korting zolang het abonnement loopt - 1,50 - 1,50
5G 0,00 0,00
Korting - 3,50 - 3,50
Combivoordeel - 2,50 - 2,50
Totaal 16,00 16,00

 

Voor zover ik kan zien, klopt dit dus gewoon. Wat is er volgens jou mis?

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Het is mij anders verkocht op 20-12-2022, zie bovenstaande overzicht. 

Omdat er door KPN zelf een fout was gemaakt (door de medewerker) is er op de 21ste weer een ander voorstel gekomen, waarbij ik gelijk heb aangegeven dat dit niet correct was. 

Dit was toen niet meer aan te passen door de medewerker, en dat kon ik dan het beste “even” doen als de contracten in zouden zijn gegaan. 

We weten hoe dat inmiddels is gelopen, veel ergernis, en KPN zou dit nu opeens niet meer kunnen aanpassen. 

Reputatie 1

Het was natuurlijk een aanbieding voor het afsluiten van 2 abonnementen tegelijk, voor € 16 per maand per toestel, en geen aansluitkosten.

Dit is ook te zien op de schermprint van dit aanbod.

Reputatie 7
Badge +17

Oké, dus beide abonnement zouden 16 euro moeten zijn. Kan je misschien wat meer uitleg geven over wat er mis is gegaan? Waarom is het ene abonnement opnieuw ingelegd?

Reputatie 1

De betreffende medewerker had iets fout gedaan met de overname van het “oude” nummer. Dat was op het ene contract wel goed erbij vermeld, en bij het andere contract niet. 

Alleen toen ze dat wilde aanpassen kon ze de “combinatiekorting” niet meer voor elkaar krijgen. 

Dat is het enige wat mij verteld is toen ik daarover gebeld heb, en toen werd er ook aangegeven dat dit “eenvoudig” aan te passen zou zijn als het contract ingegaan zou zijn. 

Reputatie 1

En naast het feit dat het abonnement spontaan duurder was geworden heb ik ook de € 25 aan aanmeldkosten betaald, wat niet afgesproken was. Maar ook dat zou rechtgetrokken worden als het ingegaan zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +17

Duidelijk! De korting kan ik niet zelf toevoegen. Ik heb mijn collega's van de Back Office gevraagd om hier naar te kijken.

De aansluitkosten kan ik wel zelf regelen. Ik ga uit van de eerste bestelbevestiging. Daarop staan inderdaad geen aansluitkosten. Dus die ga ik voor je vergoeden. Je ontvangt deze vergoeding als eenmalige korting op jouw volgende factuur. 

Reputatie 1

In ieder geval alvast bedankt. Het zal vast allemaal goedkomen. Het gaat er niet om dat er fouten gemaakt kunnen worden, maar om hoe ze opgelost worden. đź‘Ť

Reputatie 7
Badge +17

Mijn verzoek heeft iets vertraging opgelopen. De Back Office heeft de korting niet toe kunnen voegen. Ik heb daarom een klacht aangemaakt. Onze klachtenafdeling zal zich hier nu over buigen. Zij zullen mogelijk ook contact met jou opnemen.

Reputatie 1

Ik kreeg al een mailtje dat er contact met mij wordt opgenomen binnen 5 werkdagen. Laten we maar hopen dat het dan niet op een moment komt dat ik in overleg zit, want binnen 5 werkdagen is nogal flexibel. ;-) 

Reputatie 1

Het is naar alle tevredenheid opgelost door je collegae. Zoals ik al zei, het komt vast allemaal goed. ;-) 

Bedankt voor de acties! 

Reputatie 7
Badge +17

Wat fijn om te lezen! Graag gedaan. :)