Beantwoord

KPN bundel op e-sim in VS

  • 20 April 2024
  • 4 reacties
  • 23 keer bekeken

Wij hebben een databundel op esim gekocht bij de KPN voor de VS. De vraag is nu hoe dat te precies te gaan gebruiken. Moet dan roaming aanstaan? Hoe kun je de bundel activeren? In feite gaat het om het praktische gebruik nadat je bent aangekomen in de VS?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 20 April 2024, 13:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @jananne 

Welkom op het forum van KPN.

Het maakt niet uit of je nu een fysieke simkaart of een esim gebruikt bij KPN, de buitenland data-bundels worden namelijk toegevoegd bij je mobiele abonnement, en staan dus los van welke simkaart je gebruikt.

Om deze VS/Canada data-bundel te kunnen gebruiken, dient uiteraard (data-)roaming in jouw smartphone aan te staan, anders kun je geen gebruik maken van het 4G of 5G netwerk.
Dus zorg dat (data-) roaming in jouw smartphone aan staat.

De buitenland data-bundels worden automatisch geactiveerd door het systeem van KPN, daar hoef jij voor de rest niets meer voor te doen.
Via een sms bericht krijg je te horen, wanneer deze data-bundel daadwerkelijk actief staat op je mobiele aansluiting.

In de VS kun je het beste kiezen voor de netwerken van T-Mobile US of AT&T US , aangezien die de beste 4G en 5G dekking aanbieden.
Dit kun je handmatig selecteren in je smartphone, mocht hij dit niet direct automatisch willen doen.

Beste Michel, dank voor je uitgebreide antwoord. En voor de gegeven duidelijkheid. Ik begrijp dat ik geen keuze in de VS voor de databundel hoef te doen, maar dat er automatisch op die databundel wordt overgegaan. Dat is heel erg handig en bezorgt mij geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @jananne 

Ik heb je met veel plezier jouw de nodige informatie mogen geven, zodat het jouw duidelijk en helder is.

BELANGRIJK!!

Je moet natuurlijk niet vergeten om een sms te sturen, voor welke data bundel je wenst te gaan.
Doe dit een dag (24 uur) voor vertrek met het vliegtuig 🛩 naar de VS, zodat de bundel actief staat op het moment dat je land op het vliegveld in de VS.
Ter voorkoming dat je hoge kosten gaat maken!

In mijn vorige reactie ging ik ervan uit, dat je al wist dat je een sms moest sturen naar 1266, om je keuze kenbaar te maken voor welke data bundel je wilt gaan.
Deze sms moet je wel sturen, anders betaal je hoge kosten voor data gebruik buiten de bundel.
Maar de bundel wordt daarna automatisch geactiveerd op je mobiele aansluiting.

Hierbij de sms codes:

Data only bundel
 

10 GB voor 24,99, sms VSCAN 10 AAN naar 1266.

15 GB voor 34,99, sms VSCAN 15 AAN naar 1266.

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel.
Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Overige kosten voor gebruik van je smartphone in de VS;

Ik ben in de VS/Canada
Je bent in de Verenigde Staten/Canada en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Reageer