Vraag

KPN kent Turks Cyprus niet met buitenlandbundels?

  • 25 March 2024
  • 8 reacties
  • 119 keer bekeken

Ben een week op vakantie op Turks Cyprus. Juist ja, de niet Europese kant van het eiland. Om te kunnen bellen/sms-en/internetten heb ik, volgens advies van de KPN-site buitenland en bellen, voor deze bestemming een SUPER VOORDEEL 100 aangezet. 

Eenmaal op bestemming blijk ik volgens KPN in Turkije te zitten. Niet dus.  Het is geen Europees Cyprus maar het verschilt wel degelijk en is beslist geen Turkije. Of weet KPN meer en hebben we deze invasie van Europa nog niet gehad. Graag duidelijkheid want nu ben ik niet van plan om de idiote tarieven van Turkije te betalen. Als deze bundel volgens het KPN-advies niet meer geldig is dan graag de bundel terug betalen.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees op Wikipedia: "De internationale gemeenschap beschouwt dit formeel als door Turkije bezet gebied". Vanuit dat oogpunt lijkt het me logisch dat dezelfde tarieven als in Turkije berekend worden...

Hallo Nick83,

Graag eerst dit lezen, wellicht dat je dan anders denkt.

 

Reputatie 7
Badge +21

Daar wilde ik ook al op wijzen. De website kent beide delen van Cyprus, het ene als deel van de EU en het andere als een Supervoordeelland buiten de EU.

bron: Internet, bellen en sms'en in het buitenland | KPN

Ik vraag me alleen af of de invoering (juli 2023) van aparte bundels voor Turkije een rol speelt.
Dat was een Supervoordeelland, maar het heeft nu eigen bundels gekregen.

Hallo Ruud,

Deze wijziging is met de huidige site ook duidelijk gecommuniceerd door KPN. Maar voor Cyprus-Turks is op dit moment een status aparte aanwezig. Het “Supervoordeelland”. Als klant mag en moet ik er van uit gaan dat mij de juiste informatie wordt verstrekt. Er is niets onduidelijk aan de eerder bijgevoegde tekst. Wat wel onduidelijk is, en heel onwelkom, is wat ik nu aan KPN heb in Turks Cyprus. 

Reputatie 7
Badge +21

Daar kan ik helaas geen duidelijkheid in brengen (ben klant, net als jij).
Mogelijk gelden die nieuwe Turkse bundels nu ook voor Cyprus (Turks gedeelte).
Hopelijk kan een KPN moderator wel duidelijkheid geven, maar een reactie kan een dag of wat duren.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @HDalem, het lijkt er sterk op dat sinds de aanpassing van de bundels voor Turkije, der info voor het Turkse gedeelte van Cyrpus niet meer klopt. Navraag is inmiddels uitgezet en zodra er meer info bekend is, kom ik er op terug. 
 

Hallo Jeroen.

De SMS-informatie is dus die voor Turkije bij aankomst. Maar de verwerking van mijn gebruikskosten worden wel verwerkt op de SUPER VOORDEEL 100 (mijn account geeft dit aan). En niet als extra kosten buitenland. Het lijkt dus wel de juiste keuze voor Turks Cyprus.

En dat vind ik ook correct. De moeite die de EU doet om deze tweespalt te beslechten zou een stuk geholpen zijn bij een volledig uniform beleid voor dit eiland op telecommunicatie. Zal commercieel wel weer niet zo werken.

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor de verduidelijking @HDalem. Gelukkig dat dan de aangeschafte bundel wel werkt. Alsnog superverwarrend natuurlijk deze informatie voorziening. 

Reageer