Vraag

Mijn abonnement heeft ineens een grotere databundel

  • 3 January 2022
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb me data al 2 jaar, ik heb hem sinds 2019 October. Het is nu januari 2022 en ik krijg uit het niets data erbij, terwijl die in October-December, stop wordt gezet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoe bedoel je dit, heb je het abonnement opgezegd?

Geen enkel abonnement stopt vanzelf, na de 1 of 2 jaar word het een vrij contract die je dagelijks kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Raymond053 ,

Ik vermoed dat jij een oud-Telfort klant bent. Ik denk dan ook dat we de verklaring hier moeten zoeken. Heb je toevallig onlangs jouw oud-Telfort abonnement vernieuwd en heb je nu een KPN abonnement? Bij Telfort was het zo dat je jouw overgebleven belminuten en data twee maanden mee kon nemen. Bij KPN kan dit niet meer. Maar als je onlangs hebt verlengd, dan kan het zijn dat je nog overgebleven MB's in jouw bundel hebt zitten. Deze worden meegenomen in het overzicht dat je in MijnKPN ziet, maar de sms die je ontvangt gaat alleen over de data in jouw KPN bundel.

Om het concreter te maken een voorbeeld:

Stel je had een oud-Telfort abonnement met 2 GB data per maand. Doorgaans gebruik je minder dan 2 GB per maand en doordat je bij Telfort je MB's twee maanden mee kunt nemen, begon je de maand vaak met 6 GB (2 GB nieuw + 4 GB meegenomen uit de twee voorgaande maanden). Onlangs heb je je abonnement vernieuwd: per 1 november heb je een KPN abonnement met 3 GB per maand. De overgebleven Telfort MB's mag je de eerste twee maanden van jouw nieuwe abonnement nog meenemen, en dus heb je in totaal 7 GB (3 GB nieuw + 4 GB Telfort MB's) te besteden deze maand.

Je krijgt nu een sms dat 50% van de data is verbruikt. In MijnKPN zie je echter staan dat slechts 1500 MB verbruikt is. Jouw KPN bundel is 3 GB. Als daar de helft van verbruikt is (dus 1500 MB), krijg je dus een sms om je te informeren dat jouw bundel voor de helft verbruikt is. De sms die je ontvangt, houdt dus geen rekening met overgebleven Telfort MB's.

In december had je dan ook nog een restje Telfort MB's: je kunt nog 2 GB meenemen naar de maand december. In totaal heb je die maand dan 5 GB data te besteden. Ook hier geldt dat je bij 1500 MB al een notificatie krijgt dat 50% van jouw bundel is verbruikt, want Telfort MB's worden niet meegenomen in de notificatie. Vanaf januari heb je dan geen Telfort MB's meer en zal je zien dat het verbruik in MijnKPN overeenkomt met de notificatie per sms. Als je dan een sms krijgt dat 50% verbruikt is, dan zie je in MijnKPN ook 50%: 1500 van de 3000 MB.

Op 1 januari heb je dan het juiste aantal MB's conform je nieuwe abonnement en geen oude MB's meer.  

Hopelijk heb ik je zou meer duidelijkheid kunnen geven. :blush:

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Raymond053, waar de extra data vandaan komt, kan ik duidelijkheid over geven. Zou je jouw profiel in willen vullen en mij een seintje geven? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Raymond053 ,

Ik vermoed dat jij een oud-Telfort klant bent. Ik denk dan ook dat we de verklaring hier moeten zoeken. Heb je toevallig onlangs jouw oud-Telfort abonnement vernieuwd en heb je nu een KPN abonnement? :blush:

En @Raymond053 

Is het zo duidelijk geworden?Â