Vraag

Na 4x overgaan melding dat telefoonnummer niet in gebruik is

  • 7 April 2021
  • 18 reacties
  • 201 keer bekeken

Als mensen mij bellen en ik neem niet snel genoeg op krijgen ze te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik heb voicemail aan en uit gehad en een code geprobeerd (##002#) maar dat hielp niet. Ik heb een Motorola G8 power. Iemand een idee wat ik kan doen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JoelleR, welkom op ons forum!
Dat klinkt alsof er een doorschakeling op staan (na 4x overgaan) naar een nummer dat niet in gebruik is.
Die moet er goed af te halen zijn. Ik kijk graag even met je mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

@Thomas, ingevuld! Ik ben benieuwd wat je voor me kunt doen! 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @JoelleR! Ik heb alle doorschakelingen op “Nee” gezet. Kun je het nog eens proberen?

Helaas, het heeft niet geholpen! Wat kunnen we nog meer proberen? 

Reputatie 7
Badge +20

Ah jammer. Kun je voor de zekerheid ook je toestel nog eens herstarten?
Aan onze kant lijkt alles gewoon goed te staan. Kun je controleren of er geen blokkades ingesteld staan op je toestel?

 

  • Voor iPhone: ga naar instellingen > Telefoon > Blokkeer en Identificeer bellers
  • Voor Android: open de telefoon-app, ga naar Instellingen en kies voor Nummers blokkeren of Intimidatiefilter.

Toestel al paar keer aan en uit gehad intussen. Er zijn geen geblokkeerde nummers. Nog andere opties? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je een android telefoon hebt, zou je nog kunnen kijken of in het toestel zelf nog doorschakelingen ingesteld staan (en die uitzetten)?
 

Doorschakeling instellen/uitzetten op Android

Op android ziet het er altijd net even anders uit per fabrikant maar het moet er ongeveer zo uit zien:

  • Open de telefoon app
  • Klik op de 3 stippen rechtsboven
  • Klik op Instellingen
  • Ga naar Meer instellingen
  • Ga naar oproepen doorschakelen
  • Kies voor Spraakoproep
  • Maak een keuze uit de doorschakelopties
  • Toets het nummer in waar je naartoe wilt doorschakelen
  • Het nummer is nu doorgeschakeld.

Wil je doorschakelen (weer) uitzetten? Volg dan dezelfde stappen als hierboven, maar bij de laatste stap kies je voor Uitzetten.

 

Als dit het ook niet oplost kan ik een melding doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst maar daar kan soms wel even overheen gaan.

Nergens geen doorschakelen functie te vinden in m'n telefoon. Ik heb een Motorola G8 power met deze Android versie:

 

Reputatie 7
Badge +20

De stappen voor dit toestel kun je hier vinden op de motorola website (vanaf stap 8 moet alleen alles dus uit staan).

Nog even voor de zekerheid :nerd: hij gaat pas na 4x over op de melding toch? Als je voor die tijd opneemt werkt het wel?

Reputatie 7
Badge +20

@JoelleR is het met bovenstaande nog gelukt? Anders kan ik een ticket aanmaken voor mijn collega's!

Nou het is heel wonderlijk maar de opties die op de website staan zitten niet in mijn menu. Dus als je ticket aan wilt maken graag. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is gek, wat krijg jij te zien als je op de puntjes drukt in de “telefoon app”? Daar zouden de doorschakelingsinstellingen moeten staan. 

 

Alle opties doorgebladerd maar kan het echt niet vinden. Ook niet in algemene instellingen, ook niet met zoekfunctie.

Kun je me anders niet gewoon bellen om samen te kijken? Dit gaat zo langzaam via het forum. 

Reputatie 7
Badge +20

In dit scherm kies je voor gespreksaccounts en daar moet de derde optie iets zijn van “doorschakelingen” als je die opent heb je 4 opties die alle 4 op Nee (of uit) moeten staan.

Je kunt hierover ook altijd met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service dat is altijd wat sneller.

Ah hehe gevonden. Alle opties staan uit. Wat raad je me aan? 

Reputatie 7
Badge +20

Dan kan ik een ticket voor je aanmaken! Dat heb ik bij deze dus ook gedaan. Mijn collega's zullen hierover nog even contact met je opnemen. Ik ga er vanuit dat dit deze week nog wel zal gebeuren!

:thumbsup: