Beantwoord

Nummer porteren vanuit het buitenland

  • 25 January 2019
  • 2 reacties
  • 333 keer bekeken

Ik heb een sim only contract afgesloten bij KPN en heb inmiddels vernomen dat mijn oude nummer op een bepaalde datum geporteerd wordt naar kpn. Op dat moment zit ik echter in het buitenland en vraag me af of mijn nieuwe abonnement wel zal starten vanuit het buitenland. Kan iemand me vertellen hoe ik dit te weten kon en/of oplos?
BVD
icon

Beste antwoord door Susan_ 31 January 2019, 21:40

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @nieuwe klant, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat nummerbehoud is goedgekeurd en je de simkaart hebt ontvangen, vragen wij je om deze alvast te activeren. Dat is eigenlijk het belangrijkste moment, daarna is het in principe niet meer van belang of je in Nederland bent of ergens anders. Je dient dan misschien het toestel, na het plaatsen van je nieuwe KPN simkaart, opnieuw op te starten.

Ik weet het niet voor de volle 100% zeker, dus ik ga het voor de zekerheid nog even voor je navragen bij een collega. Maar ik ga er dus vanuit dat het geen probleem is 😉 Je hoort het nog even definitief van mij!
Reputatie 7
Badge +21
@nieuwe klant, ik heb inmiddels contact gehad. Zij adviseren om de porteerdatum te laten aanpassen. Op het moment dat dit nog in de toekomst ligt, kan je even met ons bellen via 0800-0105 om dit in orde te maken. Zodat er geen problemen ontstaan op het moment dat je in het buitenland zit! Dat zou namelijk heel erg vervelend zijn.

Reageer