Vraag

Nummerbehoud gaat niet goed van KPN Zakelijk naar Particulier, nummer staat "geblokkeerd, niet actief"

  • 13 November 2023
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik ben overgestapt van KPN zakelijk naar KPN consumenten. In het KPN-systeem staat mijn nummer op geblokkeerd, niet actief. Wel de KPN simkaart ontvangen en geactiveerd. Vanwege onduidelijkheid hoe nu verder de klantenservice gebeld. Zowel de zakelijke als de consumenten klantenservice komen er niet uit. Boodschap is steeds hetzelfde ‘nummer is geblokkeerd’, mobiel nummer is niet actief, we gaan kijken hoe we u verder kunnen helpen, ik verbind u door met..’. Ik heb ook al JA naar 6688 gesmst en krijg terug: SORRY, THE OPERATION FAILED. Toen moest ik Sympac bellen, kwam ik weer uit bij de KPN-lijn.

Met als gevolg dat ik nu al een aantal weken onbereikbaar ben op mijn eigen nummer. Ik heb bij elkaar opgeteld twee uur met de KPN klantenservice gebeld en ben nog geen stap verder. Ik gebruik dit nummer ook voor mijn zakelijke netwerk en ben bang dat ik het nummer verlies! Help mij alsjeblieft verder….


3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @CharL_01, welkom op het forum. 

Wat een enerverende situatie. Is dit inmiddels opgelost, en zou ik anders mee mogen kijken als jij je profiel invult? 

Ik hoor graag van je. 

Hi @Alex_P , na vier uur met KPN bellen en er niet uitkomen, ben ik teruggegaan naar mijn werkgever waar ik het zakelijke abonnement had en ik heb hen gevraagd of zij aan de achterkant nog iets konden doen. Ze hebben een schuifje aangezet (iets met activeren) en mij een nieuwe zakelijke simkaart gegeven. Nu heb ik nog een maand een abonnement via mijn oude werkgever, omdat zij wél met mij actief naar een oplossing wilde zoeken. Mijn hele aanvraag bij KPN consument heb ik verwijderd en opnieuw ingediend. Nu (eindelijk) is mijn aanvraag met nummerbehoud goedgekeurd. 

Ik ben er wel echt verbaast over dat ik bij KPN zo van het kastje naar de muur gestuurd ben. Gelukkig sprak ik de laatste keer een medewerker die al heel lang bij jullie werkt en er echt alles aan wilde doen om het weer voor elkaar te krijgen. Als klant voel je je heel machteloos in het spinnenweb van KPN en die dienstverlening richting klant kan dus echt verbeterd worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit klinkt als een zakelijk abonnement dat deel uitmaakt van een bundel, dit zijn over het algemeen ondernemingen die meerdere abonnementen afnemen bij KPN en dit meestal een accountmanager hebben waardoor de collega's van de "consumentenafdeling” weinig hiermee kunnen. Dit had wel duidelijker gemogen, waarvoor mijn excuses. 

Ik vind het wel fijn om te lezen dat het nu gelukt is, bedankt ook voor de terugkoppeling hier. 

Reageer