Vraag

Nummerbehoud werk niet

  • 5 March 2022
  • 6 reacties
  • 149 keer bekeken

.

Ik heb afgelopen week ontslag genomen op mijn werk eerder had ik mijn particulier contract van hollandsnieuwe laten omzetten naar een zakelijk contract van het werk bij Tmobiel maar met hetzelfde telefoonnummer. Nu heb ik ontslag genomen en wil ik mijn eigen nummer weer meenemen en dat is op het werk ook de bedoeling. Dus heb ik een nieuw contract met nummerbehoud bij kpn genomen wat al is geactiveerd is maar op 5 maart pas ingaat. Ook is mijn tmobile abbonement stop gezet dus nu kan ik eigenlijk helemaal niks. Is het mogelijk om eerder gebruik te maken van het kpn abbonement. Bedankt alvast


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Luukvdsanden! Goed bereikbaar zijn is niet onbelangrijk. Dus laten we zien of we kunnen vervroegen. 

Ik zie met het klantnummer wel al een aangevraagde portering van je nummer staan. Alleen staat daarbij nog geen datum. De aanvraag staat wel goed in ons systeem maar wacht nog op antwoord. Dit moet automatisch vanuit T-mobile gebeuren en duurt normaal een paar werkdagen. 

Voor de goedkeuring hiervan is het belangrijk dat het nummer bij T-mobile is vrijgegeven. Weet je of dit ook is gedaan?

 

Hi @Luukvdsanden! Goed bereikbaar zijn is niet onbelangrijk. Dus laten we zien of we kunnen vervroegen. 

Ik zie met het klantnummer wel al een aangevraagde portering van je nummer staan. Alleen staat daarbij nog geen datum. De aanvraag staat wel goed in ons systeem maar wacht nog op antwoord. Dit moet automatisch vanuit T-mobile gebeuren en duurt normaal een paar werkdagen. 

Voor de goedkeuring hiervan is het belangrijk dat het nummer bij T-mobile is vrijgegeven. Weet je of dit ook is gedaan?

 

Dankjewel voor de reactie.

 

Is vrijgeven iets wat door mijn werkgever moet gebeuren, of doet t-mobile dit? Ik ben er vanuit gegaan dat dit door kpn zou worden geregeld. Ik kan maandag pas vragen of mijn oud werkgever het even nakijkt. Is er eventueel iets wat ik in de tussentijd kan proberen

Reputatie 7
Badge +15

@Luukvdsanden In principe geeft je werkgever het telefoonnummer vrij bij T-mobile. 

Zodra deze toestemming er is zal de overname van het telefoonnummer ook doorlopen, tot die tijd ben ik bang dat het afwachten is. 

De reden dat KPN dit niet kan regelen is omdat wij niet zomaar een telefoonnummer kunnen overnemen. Hiervoor is altijd toestemming van de "latende" provider en contractant voor nodig. 

Op onze website vind je meer informatie over het meenemen van je telefoonnummer. 

@Luukvdsanden In principe geeft je werkgever het telefoonnummer vrij bij T-mobile. 

Zodra deze toestemming er is zal de overname van het telefoonnummer ook doorlopen, tot die tijd ben ik bang dat het afwachten is. 

De reden dat KPN dit niet kan regelen is omdat wij niet zomaar een telefoonnummer kunnen overnemen. Hiervoor is altijd toestemming van de "latende" provider en contractant voor nodig. 

Op onze website vind je meer informatie over contractovername. 

Goedemiddag,

dan ga ik er morgen even achteraan. Ik heb wel het tmobile klantnummer van mijn werkgever door moeten geven, ik weet niet of dat iets veranderd aan de zaak. Alvast hartstikke bedankt voor de snelle hulp in ieder geval en als ik maandag nog vragen heb hoort u het wel weer 😉.

P.S. Misschien is het handig om Dit wel te vermelden bij het afsluiten van een abbonement met nummerbehoud, daar word tevens expliciet aangegeven dat KPN de overstap regelt met de huidige provider en dat je niks hoeft te doen. 
 

Dankuwel en groeten,

 

Luuk van der sanden

,

@Luukvdsanden In principe geeft je werkgever het telefoonnummer vrij bij T-mobile. 

Zodra deze toestemming er is zal de overname van het telefoonnummer ook doorlopen, tot die tijd ben ik bang dat het afwachten is. 

De reden dat KPN dit niet kan regelen is omdat wij niet zomaar een telefoonnummer kunnen overnemen. Hiervoor is altijd toestemming van de "latende" provider en contractant voor nodig. 

Op onze website vind je meer informatie over het meenemen van je telefoonnummer. 
 

 

goedemiddag,

ik heb inmiddels een mail van kpn gehad waarin staat vermeldt dat nummerbehoud is goedgekeurd. Dat js natuurlijk fijn alleen gaat dit pas 2 mei in en zoals ik in eerdere berichten al aangaf kan ik Dus niks tot en met mei wat erg vervelend is. Mijn vraag is of dit misschien te vervroegen is, of dat er eventueel andere mogelijkheden zijn. Graag hoor ik van u.

Groetjes luuk

Reputatie 7
Badge +15

@Luukvdsanden Fijn dat de overname van het telefoonnummer in ieder geval goedgekeurd is. 

Maar 2 mei is natuurlijk nog wel ver in de toekomst. Wij gaan uit van de eerst mogelijke datum die wij doorkrijgen. 

Dit betekent dat 2 mei de datum is die wij doorgekregen hebben, wij hebben geen mogelijkheid om dit te vervroegen. 

Ik zou dan ook nogmaals willen adviseren om of contact op te nemen met de werkgever of met de vorige provider, met de vraag waarom deze datum zo bepaald is. 

Mochten zij het nummer eerder vrij kunnen geven, dan kunnen wij het nummer waarschijnlijk eerder overnemen! Â