Beantwoord

Onbeperkt data abonnement. Ik moet steeds 1GB bijbestellen voor dochter

  • 7 April 2021
  • 38 reacties
  • 536 keer bekeken

Ik word er letterlijk schijtziek van, speciaal voor mijn dochter unlimited bij KPN aangeschaft maar als ze op een dag kijkt is ze er zo doorheen, in de avond kan ik steeds opnieuw aanvragen. Zelf heb ik Tele2 maar lang niet zoveel gedoe ermee als nu met KPN, blij als dit contract voorbij is en dan ben ik echt pleite. Ik koop expres unlimited, maar het slaat nergens op, echt niet unlimited dus. Eigenlijk zwaar misleidend

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 April 2021, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Es75, welkom! Je dochter kan zelf ook een extra bundel aanvragen. Dat doet ze door NL1000 AAN te sms’en naar 1266. Op die manier kan ze op elk moment zelf gratis de 1 GB extra bundel aanvragen. Op dezelfde manier als dit bij Tele2 ook kan :-).

Het is geen geheim dat er na 5 GB een rem is om misbruik tegen te gaan. Voor zover mij bekend hebben andere provider dat overigens ook.

Drama!! Misleidend onbeperkt internet iedere 5 min tijdens Gp italie bij bestellen…

Bijna voor 50 euro mobiel

Bijna voor 100 euro thuis kpn

 

Echt drama en Misleidend!!!!!

Badge +19

U kunt niet zeggen dat u het niet wist. Het staat overal duidelijk vermeld. Overigens is het bij iedere provider hetzelfde.  

Reputatie 4
Badge +1

De Grand prix heeft mij hier op de camping  6.5 GB gekost op de camping via Chromecast. Heb bij de melding 80 %meteen 2x via mijn KPN de 1Gb bundel besteld. Kreeg binnen 5 minuten 2x sms dat ik een extra bundel genomen had. Dit vrijdagavond ook gedaan bij het netflixen en GP café .  Kan me niet voorstellen dat je binnen 5 minuten door je Bundel bent .

U kunt niet zeggen dat u het niet wist. Het staat overal duidelijk vermeld. Overigens is het bij iedere provider hetzelfde.  

Onbeperkt is Onbeperkt!!! Dat met mjn dure abonnementen grrrr

De Grand prix heeft mij hier op de camping  6.5 GB gekost op de camping via Chromecast. Heb bij de melding 80 %meteen 2x via mijn KPN de 1Gb bundel besteld. Kreeg binnen 5 minuten 2x sms dat ik een extra bundel genomen had. Dit vrijdagavond ook gedaan bij het netflixen en GP café .  Kan me niet voorstellen dat je binnen 5 minuten door je Bundel bent .

 

Waardeloos! Heb net op de boot gekeken grand prix...wat Waardeloos hij stopt om de haverklap en kan iedere keer weer een verzoek doen..

Duur mobiel abonnement plus duur kpn thuis grrrrrr

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb sinds kort ook KPN Onbeperkt Internet en ben natuurlijk geïnteresseerd in dergelijke topics maar ik heb toch een andere ervaring tot nu toe.

Gisteren heb ik naar de Bekerfinale Ajax - Vitesse gekeken en daarna circa 2 uur naar Netflix, dus toch al snel 3,5 uur en dat met de beschikbare 5 Gb. Ik weet niet hoe je Real-Time de verbruikte data kunt opvragen dus ook niet controleren hoeveel ik gisteren daadwerkelijk heb gebruikt maar ik ben tevreden.

Nu is het ene dataverbruik niet het andere. Neem b.v. Netflix, daar heb ik het goedkoopste abonnement waarbij het dataverbruik herkanste is maar heb je het uitgebreide abonnement dan verbruik je 4 tot 8 keer meer data.

Kijk je b.v. op YouTube naar HD filmpjes, ja dan zijn de 5 Gb zou opgeslurpt. 

 

Reputatie 7

Elke provider hanteert een dagtegoed die gratis en onbeperkt aangevuld kan worden met extra bundels.

Bijna alle providers hanteren een dagtegoed van 5GB en extra bundels van 1GB behalve T-Mobile, die hanteert een dagtegoed van 8GB en extra budels van 2GB.

Ik weet niet hoe je Real-Time de verbruikte data kunt opvragen dus ook niet controleren hoeveel ik gisteren daadwerkelijk heb gebruikt maar ik ben tevreden.

tpMiFi app

 

Reputatie 4
Badge +2

Bedank, een goede tip voor diegene die een MiFi router hebben maar ik heb een TP-Link Archer MR600 4G router en die wordt in de genoemde app niet ondersteund.

Ik heb voor deze 4G router nog geen passende optie / app kunnen vinden om Real-Time de verbruikte data op te kunnen vragen maar misschien zoek ik niet goed.

 

Elke provider hanteert een dagtegoed die gratis en onbeperkt aangevuld kan worden met extra bundels.

Bijna alle providers hanteren een dagtegoed van 5GB en extra bundels van 1GB behalve T-Mobile, die hanteert een dagtegoed van 8GB en extra budels van 2GB.

Laat men het dan geen Unlimited noemen maar ( bijv.) Limited +:thinking: .

Reputatie 7
Badge +30

@srna513006 begrijp ik goed dat je jouw simkaart in een 4G-router hebt? Daar is een mobiel abonnement met unlimited data ook niet voor bedoeld. Zoals in onze algemene voorwaarden wordt vermeld:

 

In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels.

Reputatie 4
Badge +2

Tja, het is maar hoe je 'Unlimited' interpreteert, je kunt immers na verbruik van de 5Gb per dag ongelimiteerd 1 Gb upgraden...

Reputatie 4
Badge +2

@srna513006 begrijp ik goed dat je jouw simkaart in een 4G-router hebt? Daar is een mobiel abonnement met unlimited data ook niet voor bedoeld. Zoals in onze algemene voorwaarden wordt vermeld:

 

In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels.

Klopt en helemaal gelijk maar hierbij de volgende reden.

Ik had de eSIM in mijn iPhone XR geplaatst en toen de Persoonlijke Hotspot aangemaakt welke in eerste instantie schijnbaar prima functioneerde maar toen bleek dat ik alleen maar verbinding kon maken met Apple apparaten.

Wilde ik verbinding maken met b.v. mijn Samsung Smart TV dan was het bijzonder moeilijk om de Persoonlijke Hotspot te vinden en moest elke keer handmatig worden ingegeven.

Ook werd de verbinding weer vrij snel verbroken, Apple Support heeft dit probleem bevestigd.

Om nu een 4G router of een MiFi router te gebruiken. is de enige weg om op de camping naar Netflix te kunnen kijken.

Als dit niet mogelijk zou zijn dan zal ik moeten opzeggen want dan heb ik er niets aan. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik had de eSIM in mijn iPhone XR geplaatst en toen de Persoonlijke Hotspot aangemaakt welke in eerste instantie schijnbaar prima functioneerde maar toen bleek dat ik alleen maar verbinding kon maken met Apple apparaten.

Wilde ik verbinding maken met b.v. mijn Samsung Smart TV dan was het bijzonder moeilijk om de Persoonlijke Hotspot te vinden en moest elke keer handmatig worden ingegeven.

Ook werd de verbinding weer vrij snel verbroken, Apple Support heeft dit probleem bevestigd.

Volgens mij is dit geen probleem. U probeert het hier te gebruiken op een manier waarvoor het niet gemaakt is. Wat u als "probleem" bestempeld zal waarschijnlijk ook niet "opgelost" worden. Hotspot op een mobiele telefoon is bedoeld om even tijdenlijk een laptop of tablet aan te koppelen. Verder moet je er niet te veel van verwachten qua mogelijkheden.

Reputatie 4
Badge +2

Het is voor mij ook geen probleem en ook maar tijdelijk…

Ik gebruik deze optie alleen als ik tijdends de zomermaanden op de camping ben om in de avonduren naar Netflix te kijken. TV kijk ik nu nog via Canal Digitaal en vanaf begin mei via Digitenne. Thuis gebruik ik vanaf begin KPN Internet en TV.

Als ik nu het commentaar op mijn huidig gebruik zo lees moet ik mij beraden of ik dit wel via KPN wil.

Bedank, een goede tip voor diegene die een MiFi router hebben maar ik heb een TP-Link Archer MR600 4G router en die wordt in de genoemde app niet ondersteund.

Ik heb voor deze 4G router nog geen passende optie / app kunnen vinden om Real-Time de verbruikte data op te kunnen vragen maar misschien zoek ik niet goed.

Dat is wel duidelijk ja, begin maar eens met de handleiding te lezen (hoofdstuk 11).

Reputatie 7

@srna513006 begrijp ik goed dat je jouw simkaart in een 4G-router hebt? Daar is een mobiel abonnement met unlimited data ook niet voor bedoeld. Zoals in onze algemene voorwaarden wordt vermeld:

 

In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels.

Klopt en helemaal gelijk maar hierbij de volgende reden.

Ik had de eSIM in mijn iPhone XR geplaatst en toen de Persoonlijke Hotspot aangemaakt welke in eerste instantie schijnbaar prima functioneerde maar toen bleek dat ik alleen maar verbinding kon maken met Apple apparaten.

Wilde ik verbinding maken met b.v. mijn Samsung Smart TV dan was het bijzonder moeilijk om de Persoonlijke Hotspot te vinden en moest elke keer handmatig worden ingegeven.

Ook werd de verbinding weer vrij snel verbroken, Apple Support heeft dit probleem bevestigd.

Om nu een 4G router of een MiFi router te gebruiken. is de enige weg om op de camping naar Netflix te kunnen kijken.

Als dit niet mogelijk zou zijn dan zal ik moeten opzeggen want dan heb ik er niets aan. 

Maar het is wettelijk niet toegestaan om daarvoor 06 nummers te gebruiken, dat moet echt via een 0970 nummer.

Wat je wel zou kunnen doen is jouw iPhone "tetheren" met een travelroutertje. Zelf gebruik ik daar een GL-AR750 voor.

 

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt maar wat in hoofdstuk 11 stond had ik al gelezen en als daar de oplossing stond had ik deze vraag niet hoeven te stellen.

Ik zie althans in Hoofdstuk 11 geen oplossing om de data Real-Time op te vragen. Nu ben ik weliswaar de 76 al gepasseerd dus ik zal wel wat sneller iets over het hoofd zien dan vroeger.

Ook in mijn TP-Link MR600 instellingen pagina zie ik alleen de optie om het maandelijkse verbruik op te vragen en niet Real_time, zie bijgaande screenshot.

Wel het maandelijks verbruik vanaf de 10. van ede maand.

 

Reputatie 4
Badge +2

@wjb , goede tip.

De Thetering optie had ik nog niet aan gedacht, zal ik binnenkort even testen.:thumbsup:

 

Maar het is wettelijk niet toegestaan om daarvoor 06 nummers te gebruiken, dat moet echt via een 0970 nummer.

Jaja, en wie houdt die schaarste van 10 cijfers in stand?

De tethering of hotspot is ook gewoon een router, is ook prima te detecteren door provider.

Je kan ook gewoon direct naar de concurrent gaan waar wel unlimited data-only abo’s te koop zijn.

Verder is dat mobile nummer slechts een label dat aan een SIM hangt, je kan prima met een 12-cijferig nummer een spraakkanaal zonder internet opzetten. Buitenlanden hebben al jaren 12-cijferige nummers voor smartphones (of gewoon ouderwetse domme mobiele telefoons).

Reputatie 7

De tethering of hotspot is ook gewoon een router, is ook prima te detecteren door provider.

Er gaat er ook niet om dat KPN of een andere provider dergelijk gebruik niet wil toestaan, het gaat er om dat 06 nummers alleen gebruikt mogen worden in apparaten die geschikt zijn voor mobiele telefonie (h2h of h2m). Het gebruik van een 06 nummer in een mobiele telefoon is dus gewoon toegestaan, ook als deze (tijdelijk) voor tethering ingezet wordt.

Als KPN onwettelijk gebruik constateert dan is zij verplicht daar actie op te ondernemen.

De tethering of hotspot is ook gewoon een router, is ook prima te detecteren door provider.

Er gaat er ook niet om dat KPN of een andere provider dergelijk gebruik niet wil toestaan, het gaat er om dat 06 nummers alleen gebruikt mogen worden in apparaten die geschikt zijn voor mobiele telefonie (h2h of h2m). Het gebruik van een 06 nummer in een mobiele telefoon is dus gewoon toegestaan, ook als deze (tijdelijk) voor tethering ingezet wordt.

Als KPN onwettelijk gebruik constateert dan is zij verplicht daar actie op te ondernemen.

Allemaal waar, maar de laatste 3 zinnen van die 4.1 paragraaf wekt de suggestie alsof KPN ook het unlimited principe op een 0970-nummer beschikbaar heeft en wel voor dezelfde prijs als met 06-nummer.

Bij mijn weten forceert KPN b.v. de persoon die de MR600 zo gebruikt als nu, niet tot een ander nummer met voor de rest exact dezelfde prijs/datavolumes. Mocht een klant wel afgesloten worden of teruggezet worden naar een veel ongunstiger prijs/datavolume, dan is er T-Mobile.

Overigens zijn sommige 4G routers geschikt voor mobiele telefonie, o.a. die voor SIB4G gebruikt werden/worden zoals Huawei E5186s-22a die ik heb.