Vraag

Passend abbonement

  • 5 February 2019
  • 5 reacties
  • 134 keer bekeken

Hallo,
Ik weet niet of ik hier juist ben, ik zou een schriftelijke klachtenbrief schrijven maar dit leek me meer van deze tijd.
Al jaren ben ik klant bij KPN, door de jaren heen heb ik bij abbonnements wijzigingen vaak een korting ontvangen die passend was voor mij.
Ik heb nu een KPN zorgeloos premium abbonement met 25 GB internet en onbeperkt bellen en sms en betaal 28,65. ( incl kortingen en korting van 5euro familie gebruik)
Kijkend op de website zie ik dat je voor 31,00 een 50GB internet en onbeperkt bellen en sms abbonement hebt. Het verschil in GB in verhouding tot de meerprijs is nogal wat. Dus ik heb naar KPN gebeld, ik betaal dus teveel voor mijn huidige abbonement ( de tijden veranderen en t wordt steeds goedkoper dus dat kan). Wordt ik afgescheept met het antwoord u gebruikt de 25 GB al niet op dus de 50GB hoef je niet te nemen. Toch weer gebeld met mijn kwestie, deze juffrouw heeft bekeken dat het lagere abbonement ook niet past bij mijn gebruik. Want dan kom ik er soms over en dat wil ik niet. Dus oplossing is dan overzetten naar het nieuwe 50GB Sim onlangs abbonement. Oké je krijgt meer voor iets meer geld, maar t sluit niet aan bij de gebruik. En ik ben toch iets duurder uit. Mijn klacht doorzetten had volgens haar geen zin dus ik dacht dan maar Vodafone ik heb toch Ziggo thuis en als ze niet eens verder willen kijken laat dan maar wat een service voor een jarenlange klant... straks is er weer een actie dat een nieuwe klant de eerste zes maanden de helft betaald ofzo en mij laten ze maar betalen! Dus ik ben daar al even aan het oriënteren, maar toen bedacht ik me dat bij mijn huidige abbonement spotify inbegrepen zit. Daar hebben ze me niet eens over ingelicht want dat vervalt waarschijnlijk bij een abbonements wijziging.
Al met al vind ik de hulp niet volledig, en is mijn vraag is er niet een gereduceerd aanbod voor klanten welke al erg lang klant zijn? Deze klanten hoor je toch juist extra te belonen? Zoals eerder ook is gedaan, want zonder kortingen betaal ik voor het KPN zorgeloos abbonement 48,-
Groeten Nicole

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Welkom op het forum, Nicole! Ik vind het een beetje lastig om uit je tekst te halen wat voor je antwoord je zoekt. Dus ik ga je een aantal dingen vertellen. Als je daarna nog verder vragen hebt, of ik heb iets gemist waar je wel een antwoord/reactie op wilt, dan hoor ik het graag :)

We hebben altijd een serie aan huidige abonnementen. Dat zijn degenen die je op onze website aantreft, degenen waar mensen uit kunnen kiezen als ze bij ons een abonnement afsluiten (helemaal nieuw of verlengen). We hebben net deze week nieuwe abonnementen geïntroduceerd waarbij de data fors omhoog is gegaan. Een van die abonnementen is inderdaad 50 GB data en onbeperkt bellen voor €36. Waar in jouw geval dan €5 afgaat voor de Compleetkorting.

Mensen met een ouder abonnement blijven dat abonnement houden tot ze kiezen om te verlengen. Ik begrijp uit je bericht dat jij kunt verlengen. Je zou dan kunnen overstappen naar dat 50GB abonnement. Het is iets duurder, maar er zit dan ook meer data bij in. Dus, zoals ik het zie zou dat mooi aansluiten. Alleen is Spotify dan een factor waar naar gekeken moet worden.

Spotify zat in een aantal oude abonnementen inbegrepen. Dat is sinds de abonnementen van 2017 niet meer zo. Wat betekent dat als je nu verlengt, je de inbegrepen Spotify kwijtraakt. Als je die wilt behouden kan het als optie toegevoegd worden, waar je dan €8,99 per maand voor betaalt. In combinatie met het 50 GB abonnement zou je dan uitkomen (incl. Compleetkorting) op €39,99.

Je geeft aan dat je vaste diensten afneemt bij Ziggo, dat is jammer. Als je die namelijk ook bij ons zou hebben krijg je, naast je Compleetkorting, ook nog een verdubbeling van de bundel. Dan zou je met het abonnement een treetje lager (15 GB) goed uitkomen.

Ik heb dan nu twee vragen voor je:
Heb je wel eens overwogen om voor je vaste diensten over te stappen naar ons? En wil je de gegevens op je profiel invullen, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kan ik kijken wat er in het eerdere contact met de klantenservice is gebeurd. Dan kan ik je verder beter van antwoorden voorzien die aansluiten op jouw situatie.
Bedankt voor je reactie,
ik wou met mijn post de slechte kwaliteit van de helpdesk kenbaar maken aan KPN. Ik ga ervan uit dat je dat als bedrijf graag wilt weten. En ook waar het mis gaat. Bijdehante antwoorden bel ik niet voor, en een voorwaarde welke vervalt zoals spotify is zeker het melden waard.
Tevens wou ik vragen of er niet een passende midden weg mogelijk is? Die je kunt bereiken door de eerder gegeven vaste klanten korting te behouden oid. Of vaste klanten de mb s te verdubbelen. En anders kenbaar maken dat ik daar vraag naar heb en wellicht meer mensen. ik vindt t fijn dat je beloont wordt voor je trouwheid.

ik ga niet overstappen naar KPN internet. Ik krijg sneller internet voor een lagere prijs bij ziggo en vaste klanten krijgen daar altijd extra korting. Zoals voorheen ook bij KPN.

groeten Nicole
Reputatie 7
Dank voor je reactie, Nicole. Je ervaring met de helpdesk neem ik sowieso mee. Want feedback daarop, of dat nu positief of negatief is, waarderen we altijd, en gebruiken we om van te leren.

Duidelijk ook je reactie wat betreft vast internet, dan laten we dat voor wat het is. Wat ik kan doen is zorgen dat er contact met je wordt opgenomen om de mogelijkheden rondom je mobiele abonnement met je te bespreken. Ik kan geen garanties geven, maar dan wordt er in ieder geval samen met jou gekeken naar wat jij wilt, en wat wij hebben. Als je dat wat lijkt, kun je aangeven, ruwweg, welke momenten je goed bereikbaar bent, en of we je kunnen bellen op jet 06-nummer van je abonnement?
Hallo Erik,

bedankt voor je ondernomen actie. Ja hoor ik ben bereikbaar op mijn mobiele nummer. Groeten Nicole
Reputatie 7
Prima! Dan wordt je binnen enkele dagen door @Raymond. of zijn collega gebeld 🙂