Vraag

Probleem met dataroaming in buitenland

  • 19 April 2024
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Beste KPN-team,

Ik ondervind een probleem met mijn 5G-verbinding/mobiele netwerk in het buitenland(in België). Zodra ik de grens oversteek, kan ik geen gebruik meer maken van het 5G-netwerk. Mijn telefoon schakelt over naar het mobiele netwerk van Orange B, maar het 5G-icoontje linksboven op mijn iPhone blijft continu knipperen, zelfs wanneer ik andere mobiele netwerken selecteer. Ook krijg ik de melding dat ik mijn dataroaming moet inschakelen, terwijl deze gewoon ingeschakeld staat.

Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd. Ik heb mijn telefoon aan en uit gezet, het mobiele netwerk aan en uit geschakeld en gereset, en zelfs mijn hele iPhone gereset en opnieuw ingesteld. Desondanks blijft het probleem bestaan. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Vincent


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @VvanOp, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Wat hier de oorzaak van is, durf ik ook niet meteen te zeggen maar we denken natuurlijk graag met je mee. Je geeft aan dat de 5G verbinding in België niet werkt; heeft dit eerder wel gewerkt? En werkt de 4G verbinding wel gewoon zoals je mag verwachten? Nu weet ik niet of je de mogelijkheid hebt, maar ben je in de gelegenheid om het eens met een ander toestel te testen? Daarmee zouden we wellicht al de nodige zaken uit kunnen sluiten. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

Reageer