Vraag

Pukcode geblokkeerd

  • 16 October 2023
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Mijn moeder op leeftijd is wat in de war. Ze heeft niet alleen 3x een verkeerde pincode ingevoerd op haar mobiel, maar vervolgens (toen haar gevraagd werd de pukcode in te voeren) ook nog eens 10x bij de pukcode haar vermeende pincode ingevoerd. 
ik heb wel een pukcode, maar helaas, die kan ik dus niet invoeren, omdat het toestel aangeeft ‘pukcode geblokkeerd’ 

Hoe nu verder? Een nieuwe simkaart kan ik niet aanvragen, want dan krijgen we een sms-code en daar hebben we niks aan. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Wat lastig zeg.

Het enige wat nu kan is naar een fysieke kpn winkel. Voor een nieuwe simkaart op het abonnement/nummer. Wel bij voorkeur met abonnement houder (je moeder?) of i.i.g. ID kaart.

TIP: afhankelijk van het gebruik door je moeder zou ik dan op die nieuwe simkaart de pin maar helemaal uitzetten.

Beste Peter G, 

 

Vandaag naar de KPN-winkel geweest met mijn moeders telefoon, simkaart, legitimatie en mijn eigen legitimatie.Positief aan dit bezoek: ik hoefde gelukkig maar 10 minuten te wachten. Negatief: de mevrouw in de winkel legde uit dat ze me geen nieuwe simkaart mocht geven, omdat hiermee te veel fraude wordt gepleegd. Als mijn moeder niet zelf naar de winkel kan komen, moet ze de klantenservice bellen. Dan sturen ze de nieuwe simkaart op. Om fraude te voorkomen? Vreemd.  Bij ons lopen werklui, verplegend personeel en werklui

ongehinderd in en uit. Denk dat er nu dus minstens zoveel kans is dat de kaart in verkeerde handen valt, maar ok. We gaan wel weer bellen. Jammer van de verlofuren, die ik op heb genomen. 
 

Vriendelijke groet, 

 

CP
 

 

Wat vervelend. Toch apart, want dit advies geven 'we’ al heel lang….

Als dit beleid is gewijzigd mag de kpn moderator, die hier nog komt, dit even aangeven. Dan passen 'we’ het advies aan.😐

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @CFP, ik snap dat het heel lastig is en zonde van de tijd dat je naar de KPN winkel bent geweest. Het is echter zo dat men in verband met mogelijke fraude en misbruik niet meer ten goede trouw kan handelen. Het is in feite hetzelfde als bij een bank waarbij je zonder een bancair of  notarieel volmacht ook amper tot geen zaken kunt regelen voor iemand anders. 

Beste @Jeroen_dB 

Als de mevrouw in het systeem had willen kijken, had ze gezien dat mijn abonnement en het abonnement van mijn moeder op hetzelfde adres genoteerd staan, dat IK het abonnement van mijn moeder betaal en als ze erom gevraagd had, had ik zelfs nog (digitaal) de notariële volmacht kunnen laten zien.
 

Mij lijkt dat een simkaart meegeven aan een dochter, die voorzien is van alle documenten, minder fraudegevoelig is dan een simkaart opsturen via de post. PostNL heeft ongeveer nog een week achterstand, er kan van alles kwijt raken of gejat worden uit de fietstassen van de postbezorger, onze voordeur staat de hele dag van het slot af  ivm schilders, timmerlui etc en ook om te zorgen dat de hulpdiensten sneller binnen kunnen komen in geval van nood. Er komt thuiszorg (elke dag een ander), iemand van een schoonmaakbedrijf (twee x per week iemand anders), etc. Ik zit niet 24 uur naast de voordeur om op tijd die simkaart uit de bus te vissen en mijn moeder loopt niet naar de voordeur. Iedereen kan die kaart dus uit de bus vissen. 

Reputatie 7
Badge +7

@CFP , ik kan me uw frustratie heel goed voorstellen, maar ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is. Procedures zijn procedures en een ‘eenvoudige’ medewerkster van een KPN winkel wijkt daar niet vanaf. Zij zou intern de grootste malheur krijgen als een meerdere daar kennis van krijgt. Bovendien accepteert ‘het systeem’ het waarschijnlijk niet omdat er een tussenstap ontbreekt. In zo’n maatschappij leven we nu een maal, alles moet tegenwoordig, zinvol of niet, formeler dan formeel. Het gemoedelijke en vertrouwde is in heel veel gevallen achter de horizon verdwenen.