Beantwoord

Rcs-ondersteuning

  • 22 February 2019
  • 49 reacties
  • 2879 keer bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

@Erwin_  met voda of tmobile sim kan ik in de samsung berichten app naar chat instellingen om aan te melden met kpn niks alleen sms

Ik heb zelf een android toestel via het KPN netwerk en daarmee kan ik gewoon chatten via de ingebouwde berichten app.  Bij mijn weten is deze min of meer hetzelfde als de samsung berichten app. (althans dat lees ik op google. Zoals gezegd, ik weet hier inhoudelijk verder niks van)

Heb je dit ook nagevraagd bij Samsung?

 

Berichten app van google is wel anders die werkt bij mij ook via kpn omdat het helemaal via google gaat dan

@Erwin_

De bovenste optie krijg ik met kpn niet voda en tmobile wel

 

En na invoeren sim deze melding

Vond dit stukje tekst nog ergens online 

 Berichten-app van Samsung ondersteunde de RCS-standaard al wel, maar alleen als de provider dat zelf ook aanbood. In Nederland doet alleen Vodafone dat sinds oktober. 

Ah, dank voor de info.  Ik zal dit doorsturen en aangeven dat deze dienst dus niet werkt op het KPN netwerk.  Hopelijk komt er nog een implementatie.

 

Laat maar... na opnieuw opstarten doet hij het toch :grinning:

 

 

Ik d8 ik probeer nu eens de google berichten app maar die blijft ook op verbinden staan en komt niet op verbonden

Oef. Haha.  Nou gelukkig maar. :-)

Hoi @b4rtw : Een hele kleine update waar je weinig tot niets aan hebt, ben ik bang.

Er zijn wel ontwikkelingen binnen KPN maar dit is allemaal nog niet in fase dat we er dingen over bekend maken. 

Sorry voor het vage antwoord. :-)

Beste @Erwin_ ,

We zijn weer een jaar verder en Vodafone heeft het sinds een half jaar. De tijd voor vage antwoorden begint op te raken.

Ondertussen is RCS van Google wel in NL beschikbaar, maar dan zit je weer net als met WhatsApp een Amerikaanse monopolist met data te voeren. Daar willen we nu juist van af.

Reputatie 2

@Erwin_ heeft u een nieuwe update hierover, wanneer gaat Kpn Rcs ondersteunen.

8 jaar geleden zouden jullie zelf een app lanceren voor ondersteuning.

Zie link https://tweakers.net/nieuws/93413/kpn-wil-whatsapp-beconcurreren-met-gratis-chatdienst.html

 

Is er inmiddels al bekend of kpn rcs ondersteund of gaat ondersteunen. Ik moet nog steeds gebruiken van rcs via google, via de standaard samsung berichten app op de s23 helaas nog steeds alleen sms mogelijkheid.

Is er inmiddels al bekend of kpn rcs ondersteund of gaat ondersteunen. Ik moet nog steeds gebruiken van rcs via google, via de standaard samsung berichten app op de s23 helaas nog steeds alleen sms mogelijkheid.

Dit is precies het probleem :/, Google Messages ondersteund (volgensmij) elke provider, Samsung Messages alleen bepaalde providers. Het is niet heel erg maar, ik vind Samsung Messages gewoon fijner. (En vooral als het RCS gaat ondersteunen :P)

Is er inmiddels al bekend of kpn rcs ondersteund of gaat ondersteunen. Ik moet nog steeds gebruiken van rcs via google, via de standaard samsung berichten app op de s23 helaas nog steeds alleen sms mogelijkheid.

Dit is precies het probleem :/, Google Messages ondersteund (volgensmij) elke provider, Samsung Messages alleen bepaalde providers. Het is niet heel erg maar, ik vind Samsung Messages gewoon fijner. (En vooral als het RCS gaat ondersteunen :P)

Idd erg jammer van KPN  , je wordt min of meer gedwongen om google of whatsapp te gebruiken , samsung messenger is veel fijner.

Het zou inderdaad erg fijn zijn als kpn nu eindelijk RCS gaat ondersteunen zo dat ik kan chatten via de samsung berichten app. ( volgens mij is het enkel een kwestie van een schakelaar omzetten)

Reputatie 2
Badge

BREAKING NEWS: Apple is nu eindelijk aan boord met RCS, in een update begin volgend jaar voegt Apple ondersteuning toe aan hun producten, het is dus de hoogste tijd voor kpn om óók uit de luie stoel te komen en aan de bak te gaan met het uitrollen en breed testen van RCS naar zowel alle android telefoons op hun netwerk als ook iPhone’s en Apple Watches. https://9to5mac.com/2023/11/16/apple-rcs-coming-to-iphone

Reputatie 2

BREAKING NEWS: Apple is nu eindelijk aan boord met RCS, in een update begin volgend jaar voegt Apple ondersteuning toe aan hun producten, het is dus de hoogste tijd voor kpn om óók uit de luie stoel te komen en aan de bak te gaan met het uitrollen en breed testen van RCS naar zowel alle android telefoons op hun netwerk als ook iPhone’s en Apple Watches. https://9to5mac.com/2023/11/16/apple-rcs-coming-to-iphone

Gezien dit nieuws, volg ik de ontwikkeling van RCS bij KPN ook op de voet. Lijkt mij, dat KPN er nu niet meer omheen kan

Dat zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. KPN is doorgaans nogal Apple-minded: nieuwe ontwikkelingen komen regelmatig eerst voor Apple en dan pas voor Android beschikbaar. Dus nu RCS beschikbaar is bij Apple kan KPN ermee aan de slag en dan zal Android (op termijn?) wel volgen. 

Reputatie 2

Dat zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. KPN is doorgaans nogal Apple-minded: nieuwe ontwikkelingen komen regelmatig eerst voor Apple en dan pas voor Android beschikbaar. Dus nu RCS beschikbaar is bij Apple kan KPN ermee aan de slag en dan zal Android (op termijn?) wel volgen. 

RCS komt volgend jaar pas beschikbaar bij Apple. Dus hopelijk komt RCS op Android en iOS tegelijkertijd. Zo niet Android eerder

Reputatie 1

Geen idee wat er de afgelopen tijd veranderd is (in de negatieve zin des woord) maar waar ik tot een tijdje terug nog regelmatig lange berichten incl foto’s kon uitwisselen vanuit mijn Android toestel naar een iPhone toestel dmv de Google berichten app werkt dat nu totaal niet meer.
Ja tekst nog wel maar geen foto’s meer. Ook niet vanuit een iPhone.
Voorheen gaf hij ook netjes aan als ik op WiFi zat maar het blijft nu continu op SMS staan ondanks dat ik op mijn WiFi netwerk zit. Voorheen gaf hij ook netjes data aan als ik niet thuis was.


Erg jammer dat KPN achterop loopt met nieuwe dingen.
 

 

Dat plaatje staat in mijn mobiel van Simyo (=KPN) ook, wat bedoel je daarmee te zeggen, dat het juist wel of niet werkt, dat is me niet duidelijk. Verder staat er bij mij bij dat ik via Simyo verbonden ben met numer 06…. @Ad-de-Jong 

Reputatie 1

Dat plaatje staat in mijn mobiel van Simyo (=KPN) ook, wat bedoel je daarmee te zeggen, dat het juist wel of niet werkt, dat is me niet duidelijk. Verder staat er bij mij bij dat ik via Simyo verbonden ben met numer 06…. @Ad-de-Jong 

Het werkt juist niet ondanks dat alles aan staat.
Het zou dus juist wel moeten kunnen werken.
Van mijn kant is er niets veranderd dus het moet aan de kant van KPN zijn dat ze wat aangepast hebben.
 

Dat plaatje staat in mijn mobiel van Simyo (=KPN) ook, wat bedoel je daarmee te zeggen, dat het juist wel of niet werkt, dat is me niet duidelijk. Verder staat er bij mij bij dat ik via Simyo verbonden ben met numer 06…. @Ad-de-Jong 

Het werkt juist niet ondanks dat alles aan staat.
Het zou dus juist wel moeten kunnen werken.
Van mijn kant is er niets veranderd dus het moet aan de kant van KPN zijn dat ze wat aangepast hebben.
 

Ik heb zojuist wat naar de mobiel van mijn vrouw gestuurd via RCS, tekst en plaatjes, werkt gewoon. Wij hebben Android-toestellen @Ad-de-Jong 

Reputatie 7
Badge +9

Dat plaatje staat in mijn mobiel van Simyo (=KPN) ook, wat bedoel je daarmee te zeggen, dat het juist wel of niet werkt, dat is me niet duidelijk. Verder staat er bij mij bij dat ik via Simyo verbonden ben met numer 06…. @Ad-de-Jong 

Het werkt juist niet ondanks dat alles aan staat.
Het zou dus juist wel moeten kunnen werken.
Van mijn kant is er niets veranderd dus het moet aan de kant van KPN zijn dat ze wat aangepast hebben.
 

Ik heb zojuist wat naar de mobiel van mijn vrouw gestuurd via RCS, tekst en plaatjes, werkt gewoon. Wij hebben Android-toestellen @Ad-de-Jong 

Hier ook geen probleem met RCS.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ergens gelezen dat Google het op geroote toestellen geblokkeerd. Dus is dat misschien het geval? Toestel geroot?

Reputatie 1

Ik heb ergens gelezen dat Google het op geroote toestellen geblokkeerd. Dus is dat misschien het geval? Toestel geroot?

Gewoon standaard Pixel 8 Pro binnengekregen en ingesteld verder niets aan gedaan.
Compleet stock zoals ie binnen gekomen is.
Alles up to date geen aparte apps erop staan.

Reageer