Vraag

Reconext klacht: hebben niet mijn toestel teruggestuurd. Hoe krijg ik mijn toestel terug?

  • 26 September 2023
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

@Kpn Mijn A52 moest naar Reconext vanwege laadproblemen. Hij is gerepareerd onder garantie en zou worden teruggestuurd, maar ik kreeg een verkeerde telefoon! Telefonisch gemeld bij Reconext. Reconext reageerde na aandringen pas na 5 dagen en zegt ‘stuur maar op als reparatie’, of ‘belt U KPN klantenservice maar’. En KPN klantenservice reageert met ‘belt U Reconext maar, wij kunnen niets doen’. Wat niet alleen onvriendelijk is, maar ook juridisch onjuist, want Reconext werkt in opdracht van KPN.

Van Reconext krijg ik steeds andere telefonische antwoorden en geen enkele garantie dat ik mijn eigen telefoon terug zal krijgen. Ik heb getracht de (verkeerde) telefoon aan te melden voor terugzending, maar eerst wordt het IMEI nummer niet geaccepteerd, later weer wel, maar ik kan niet aangeven dat het NIET om een reparatie gaat, maar om een verkeerde levering. 

Via een chat op Facebook krijg ik van KPN het advies om voorlopig niets te doen en even op hun te wachten, dus de verkeerde telefoon niet terug te sturen. Dat advies volg ik nu op, ook omdat in deze chat ik voor het eerst een normale reactie krijg, met excuses voor het gedoe. Ik wacht dus af.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Casper Viehoff Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie. Heel gek dat je een verkeerd toestel opgestuurd hebt gekregen. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Hallo Rutger,

Ik mijn gegevens aangevuld.

Ik heb uitgebreid contact gehad met KPN-klantenservice. In eerste instantie was hun reactie ‘wij gaan dit oplossen”, maar uiteindelijk verwezen zij me weer naar Reconext. En Reconext communiceerd alleen via de telefoon en daar kreeg ik steeds wisselende antwoorden en geen oplosssing.

Inmiddels heb ik op aanraden van een jurist toch maar de Rechtsbijstand erop gezet. 

Overigens, ik ben afgelopen vrijdag nog even langs de KPNwinkel gelopen en zij kunnen ook niets betekenen. Want zij kunnen alleen een telefoon als reparatie opsturen; en dat hebben zij mij afgeraden, net zoals mijn jurist al eerder deed. De reactie vd winkel: “Reconext heeft een fout gemaakt, dus die moet het oplossen door de (verkeerde) telefoon op te laten halen. U moet de verkeerde telefoon niet zelf opsturen, dan wordt U verantwoordelijk”. Klinkt voor mij heel logisch, is ook het standpunt van de Rechstbijstand, maar Reconext reageert niet.

Mijn eigen telefoon heb ik natuurlijk nog niet. (op 21-8 opgestuurd ter reparatie!)

 

Vriendelijke groeten,

Diek (Casper) Viehoff

Reputatie 7
Badge +15

@Casper Viehoff Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. 

Ik kan mij voorstellen dat je in deze situatie er voor hebt gekozen om rechtsbijstand in te schakelen. 

Dat betekent wel ook automatisch dat ik in deze situatie weinig meer kan betekenen. 

Ik zou willen adviseren de rechtsbijstand af te wachten. Zou je als het opgelost is hier nog willen laten weten hoe dat is gegaan? 

 

Wat een zinloos antwoord!

Ik heb meerdere keren van KPN antwoord gehad in de trant van ‘wij gaan dit voor U oplossen’ en steeds na een aantal dagen: ‘helaas kunnen wij toch niet helpen’. Er gaat bij jullie iets goed fout!!

Reageer