Beantwoord

Sim Only Afsluiten onder curatele gestelde

  • 29 August 2020
  • 1 reactie
  • 125 keer bekeken

Goede dag,

Ik vroeg mijzelf iets af: ik heb sinds een tijdje de Samsung s20 ultra 5G en wil graag een sim Only abonnement zodat ik van het aankomende 5G netwerk gebruik kan maken. Echter sta ik onder curatele en heb ik door autisme vroeger te veel voor misbruikende "vrienden" abonnementen afgesloten waardoor ik een preventel en experian registratie heb. Nu vroeg ik mijzelf af of ik toch een sim Only kan afsluiten als mijn curator dit doet? Komt hij/ik wel door de check of gelden er andere soorten checks bij bewind en curatele? Er is uiteraard een zekerheid dat het abonnement gegarandeerd wordt betaald en ik kan mijn inkomsten gelukkig nooit kwijt raken. Graag hoor ik van iemand want 40 euro beltegoed is voor mij als student echt niet haalbaar in de maand.

icon

Beste antwoord door Hanna_ 3 September 2020, 13:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Media student welkom op het KPN forum.

Goede vraag, helaas heb ik hier geen simpel antwoord op. Wanneer je onder curatele valt is het voor jouw curator mogelijk om bij KPN een Sim-Only aan te vragen. Bij een Sim-Only zijn de krediet eisen minder streng als wanneer er een abonnement met toestel aangeschaft aangevraagd wordt. Desalniettemin worden er wel een aantal checks uitgevoerd op het moment van aanvragen, uit deze checks komt simpelweg een 'ja’ of een 'nee'. In het geval van een afwijzing krijgt de medewerker niet de reden van afwijzing te zien omdat dit simpelweg te privacy gevoelig is. 

Kortom: je kunt het het beste gewoon proberen. Ik kan van te voren niet met zekerheid zeggen of jij in aanmerking komt voor een Sim-Only. 

Ik hoop dat ik je vraag zo beantwoord heb. Als je nog meer vragen hebt ben je van harte welkom op het forum. :grinning:

Reageer