Beantwoord

Sinds kort slecht 5G bereik wanneer ik thuis of onderweg ben

  • 1 May 2024
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik heb sinds kort ineens extreem slechte 5G verbinding als ik thuis ben of als ik onderweg ben. Ik heb geregeld 1 streepje of überhaupt geen verbinding. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 3 May 2024, 12:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jesper727 ,

Is er mogelijk een storing bij jou in de buurt? 
 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Zet jouw telefoon anders eens (tijdelijk) op 4G. Blijven de problemen? Dan terug naar de winkel met jouw telefoon. 

Hi @Noordzee ,

 

Heel erg bedankt voor uw reactie! Er is volgens de KPN website geen storing op mijn adres. Mijn telefoon is al een wat ouder model (Iphone 12 (2,5 jaar oud) dus ik denk dat ik daar geen garantie O.I.D. meer op heb… Het gekke is ook dat het alleen op verschillende plekken is, bijvoorbeeld bij mij thuis of bij de sportvereniging etc. Telefoon herstarten of wisselen van netwerk aanbieder gaf geen resultaat helaas.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jesper727, vervelend zeg, problemen met mobiel internet!

We hebben een stappenplan ontwikkeld om je te helpen deze problemen op te lossen. Klik hier: Problemen en storingen Mobiel. Je lost de meeste problemen al op als je deze 3 dingen doet:

  1. Zet je toestel uit en weer aan. Of verwijder de batterij als dat kan.
  2. Zorg dat de vliegtuigstand uit staat.
  3. Check of je nog MB's hebt.

Houd je daarna problemen? Klik dan door naar: Problemen met mobiel internet oplossen. Hier vind je een stappenplan om je verder te helpen.

Bekijk tijdens dit stappenplan ook eens de dekkingskaart. Het is daarbij goed om te weten welke factoren invloed kunnen hebben op jouw verbinding:

  1. Het type mobiele apparaat dat je gebruikt
  2. De drukte op het internet of de internetpagina
  3. Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  4. De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  5. Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  6. Weersomstandigheden, zoals onweer, kunnen een negatieve invloed op de ervaren internetsnelheid
  7. Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig, heeft negatieve invloed op de internetsnelheid

Reageer