Beantwoord

Sinds overstap slecht mobiel bereik Fairphone 2

  • 20 January 2022
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo. Ik heb precies hetzelfde probleem. Van Ben naar KPN. Bij Ben was mijn bereik binnen ook niet super, maar meestal wel OK. Sinds overstap naar KPN valt bereik binnen vaak helemaal weg. Buiten en boven is het beter. Is er een manier om signaal te versterken? Telefoon is Fairphone 2.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 January 2022, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Roland06 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat het bereik in jouw omgeving niet optimaal is? Heb je ook kunnen testen met een ander toestel? (de SIM even tijdelijk wisselen)

Dank. Ja, heb ik gedaan. Met de Fairphone heb ik gemiddeld 1 streepje (van max 4 streepjes) soms 2, en soms 0 en wordt verbinding verbroken). Met een andere telefoon (Iphone) is het iets beter, meestal 2 streepjes.

Blijkbaar staat de buurt (Lierop) bekend om zwak signaal (hoor ik nu); zijn hier wellicht verbeterplannen voor?

 

@Roland06 : kun je voor jezelf eens nagaan in wat voor gebied jij precies zit? https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

Het zou “4G: 100 Mbit/s” moeten zijn.

Ik ben er wel achter dat het ook deels aan mijn toestel ligt; met een Samsung is het ook wel beter (2 strepen vd 4, en stabieler, dwz het valt niet terug naar 0, wat op mijn Fairphone wél regelmatig gebeurt).

Ik begrijp dat de optie ‘bellen via Wifi’ vaak wordt aangeraden op plekken met slecht bereik. Maar dit is niet met elk toestel mogelijk (niet met Fairphone2). 

Maw: met deze telefoon wordt het een lastig verhaal…?

Dat vrees ik dan ook. Ik ben niet zo thuis in de fairphones maar ik zie dat er al een model 4 is.  Komen er nog wel updates uit voor jouw type? Misschien dat ze daar nog iets mee kunnen verbeteren?