Beantwoord

Sinds overstap van Lebara naar KPN kan ik niet bellen

  • 20 March 2024
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

sim only overgezet naar KPN, maar kan niet bellen!! moet ik daar eerst oude contract Lebara afkopen?? jullie hebben wel sim met nummerbehoud gestuurd, maar geen dat!

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 March 2024, 13:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @QMenken  ik had je deze vraag ook eergisteren al gesteld (zie hier) in jouw eerdere topic: had je de bevestiging van KPN “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd” al ontvangen? Daarin staat de overstapdatum gespecificeerd. Die wordt bepaald, rekening houdend met je opzegtermijn (één maand) bij de oude provider. Was dat moment al aangebroken?

Ben je al contractvrij bij Lebara? Doet de simkaart van Lebara het nu nog?

Heb geen ingangsdatum gekregen (nog) en kan niemand bellen / chat begrijpt de vraag niet. Als goed is krijg ik van Lebara overzicht wat ik nog moet betalen, dan kan KPN eindelijk ingaan. Geloof dat iic  drie sim-kaartweb, twee nummers (en geen mens om mee spreken, behalve in chat :Lebara). Hoop dat het snel wordt opgelost want noch bellen, noch gebeld worden. Soms staan ze voor de deur omdat niet opneem. Kan alleen via iMessages of FaceTime enkele mensen bereiken… wat is jouw ervaring?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @QMenken 

Heb geen ingangsdatum gekregen (nog) en kan niemand bellen / chat begrijpt de vraag niet

Niet alleen de chat bot, dat geldt ook voor mij 🤔.

Overstappen met nummerbehoud is normaal een eenvoudig proces. Je wacht totdat het oude abonnement verlengbaar is (vanaf 120 dagen voor einde v/h contract). Dan bestel je bij een nieuwe provider een abonnement en geef je aan dat je nummerbehoud wilt. Je krijgt een verzoek om via een sms JA naar 6688 het nummerbehoud te bevestigen en dan krijg je een bevestiging met daarin de overstapdatum (rekening houdend met einddatum oude contract) en je krijgt een KPN simkaart toegestuurd die je online kan actveren. Dan wacht je tot de aangegeven dag en stap je over.

Zoals eerder gevraagd: is het abonnement bij Lebara al verlengbaar? Doet de Lebara sim het nog?

Je kan beter bellen met KPN op 0800-0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur. Leen even een telefoon, het genoemde nummer is gratis. Lukt dat niet, bezoek een KPN winkel bij jou in de buurt dan heb je direct contact met een medewerker.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @QMenken,

Ik sluit me aan bij RBxx en raad je aan om via een andere telefoon te bellen met onze klantenservice en als dat echt niet lukt bij een KPN winkel langs te gaan. Je nummer kan maar bij 1 provider tegelijk actief zijn, dus of bij Lebara, of bij ons. Als nummerbehoud nog niet door is gevoerd, zou je nummer nog moeten werken via je Lebara simkaart. 

Je hebt het over 3 simkaarten en 2 nummers, dus ik begrijp niet helemaal wat er gaande is, 1 van mijn telefonische collega's zal dat samen met jou goed uit kunnen zoeken!

In de instructie staat: gebruik de simkaart van de oude provider totdat deze niet meer werkt.

Werkte ie nog toen je 'm eruit haalde? Was de maand opzegtermijn bij de oude provider al voorbij. En dit kan zelfs zo'n 4 maanden zijn als je de overstap al vroeg geregeld hebt: <120 dagen voor einde contract oude provider.

Wedje: stop de oude simkaart/provider er weer in en je bent vast weer bereikbaar.

Kan opas vanaf maandag telefoon lenen, dus ga morgen idd naar kan winkel!! kreeg eerst sim, en vandaag bericht dat abonnement is ingegaan. kan nog steeds niets. Lebara gevraagd naar overige kosten die ik moet betalen: ook (nog) geen reactie.. 

Kan opas vanaf maandag telefoon lenen

huh! Met Lebara gebruikte je toch ook al een telefoon? Waar is die???

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat @QMenken bedoelt dat die pas maandag een telefoon van iemand anders kan lenen om ons mee te bellen @PeterG, aangezien dat nu met de eigen telefoon niet lukt.

Hopelijk loop je bellend de winkel uit @QMenken!

Kan proberen  oude sim te gebruiken, maar als kPN zegt at abonnement is ingegaan, eenpaar weken terug al sim heefgestuud is me dat volledig onduidelijk. beide orgnisaties reageren niet, dus ga morgen naar kPN WINKEL. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat het vanuit de winkel opgelost is!

Reageer