Beantwoord

Slecht bereik mobiel Lelystad binnen en buitenshuis

  • 19 April 2024
  • 17 reacties
  • 219 keer bekeken

na een  ander halve week ben ik het toch wel een beetje zat als ik bijna 200 euro aan abonnomenten betaal per maand...slecht bereik op 4g in en buiten huis..gebeld worden en zelf willen bellen wat niet gaat  of erg slecht. Toestel geeft 1 streepje of niets… dekking kaart (Lelystad) laat zien dat er gewoon dekking is en geen storingen bekend. Dt probleem doet zich voor bij meer mensen in lelystad. M'n dochter en vrouw maar ook mijn buren en collega's ervaren dit. zo erg dat ik in de winkel niet eens met mijn telefoon kan afrekenen bij de kassa tot grote ergenis. Ook bellen is een ramp. dus bellen met kpn is dus niet mogelijk hierdoor kom tijdens het gesprek heel haperend door of enorm dof. Het rare is dat als ik op het industrie terrein naast lelystad ben (waar ik werk) ik wel weer gewoon bereik heb. Mijn vraag is hoe dit opgelost kan worden

 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 2 May 2024, 08:37

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ikbenlionel,

Mogelijk zijn er onderhoudswerkzaamheden of is er een storing? 

Voor zolang dat duurt : Zet jouw telefoon handmatig op 2G. Daarmee gaat het waarschijnlijk wel lukken.

Hallo @ikbenlionel,

Mogelijk zijn er onderhoudswerkzaamheden of is er een storing? 

Voor zolang dat duurt : Zet jouw telefoon handmatig op 2G. Daarmee gaat het waarschijnlijk wel lukken.

Nee geen onderhoud en ook geen storing heb dit allemaal al gecheckt. Dit probleem is nu al een anderhalve week aanwezig bij iedereen in de buurt

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @ikbenlionel 

Waar woon je in Lelystad? welke woonwijk?

Ik ken Lelystad als mijn broekzak, aangezien ik daar volledig ben opgegroeid en mijn beide ouders daar nog steeds wonen, al woon ik zelf inmiddels in Arnhem.
Zowel mijn vader als mijn moeder hebben ook een KPN mobiel abonnement, maar hebben momenteel nergens last van, ze hebben goed bereik en kunnen nog gewoon bellen en internetten.
Mijn ouders wonen in de Schouw.

Laat even weten waar je in Lelystad woonachtig bent (postcode) dan kan ik even met je meekijken.

 

Ik heb idd hetzelfde probleem sinds een kleine week. Ook woonachtig in Lelystad. Op meerder locatie binnen en buiten in Lelystad slecht 1 streepje ontvangst. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Suuzy 

Vervelend dat je slecht bereik hebt met het KPN netwerk in Lelystad.
Als ik de dekkingskaart van KPN bekijk, is de dekking van zowel het 4G als het 5G netwerk goed tot optimaal in heel Lelystad en er buiten, behalve in het Zuigerplasbos (ten noorden van de stad) is de dekking wat minder.

Daarnaast zijn er momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend, aan het mobiele netwerk van KPN in en om Lelystad.

Mijn beide ouders hebben allebei ook een KPN mobiel abonnement (en wonen in Lelystad), en heb ook aan mijn beide ouders gevraagd of zie ook last hebben van slecht mobiel bereik of problemen met internetten binnen hun woonwijk de Schouw of in het stadscentrum “De Gordiaan”.
Geen van beide ervaren problemen met het ontvangt van zowel 4G als 5G van KPN, zowel mijn moeder niet die altijd gebruik maakt van het 4G netwerk van KPN, als mijn vader die meestal op het 5G netwerk zit met zijn smartphone.

Ik denk dat het dan ligt aan jouw simkaart of je smartphone.
Heb je al eens de netwerkinstellingen in je smartphone gereset??
Dat zorg ervoor dat alle fouten eruit gehaald worden, en de juiste netwerkinstellingen ervoor terug gezet worden, waarna in 9 van 10 gevallen het probleem is opgelost.

Android smartphone:
 

Stap 1. Ga naar Instellingen en navigeer naar Algemeen beheer.
Stap 2. Selecteer Resetten.
Stap 3. Selecteer Netwerkinstellingen resetten.
Stap 4. Controleer de informatie op het scherm en tik op Instellingen resetten.
Stap 5. Tik op Resetten.

iPhone (Apple):

  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

De iPhone of iPad zal nu herstarten met lege netwerkinstellingen. De mobiele instellingen van je provider zullen automatisch opnieuw worden ingesteld via de aanbiederinstellingen, maar de instellingen van je draadloze netwerk zul je opnieuw handmatig moeten invoeren. 

Goedenmiddag, 

Ik denk niet dat het aan de mobieltjes van de gebruikers ligt, zelf heb ik overal goede ontvangst behalve in mijn woonwijk. 

Ik ervaar dezelfde problemen  al ruim een week net zoals mijn gezin en buren en ben woonachtig in de Zuiderzeewijk. 

Dus Kpn, kijk eens of de zenders hier in de buurt goed zijn in plaats van het af te doen dat alles goed zou moeten zijn. 

Ik kom zelf uit de telecom en netwerk wereld en software en werkelijkheid zeggen niet altijd hetzelfde. 

Groeten Richard 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @ikbenlionel , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Afgelopen dagen nog iets van verbetering gemerkt of blijft het aanmodderen? Er is op dit moment (nog) geen storing bekend maar afgaande op jouw bericht (en ook de berichten van @Gorillus1965 en @Suuzy) lijkt er wel degelijk iets aan de hand te zijn. Zouden jullie allemaal ( @ikbenlionel, @Suuzy en @Gorillus1965) jullie forumprofiel in willen vullen en een seintje willen geven zodra dat is gedaan? Alvast bedankt :)

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb idd hetzelfde probleem sinds een kleine week. Ook woonachtig in Lelystad. Op meerder locatie binnen en buiten in Lelystad slecht 1 streepje ontvangst. 

Ervaar jij ook daadwerkelijk problemen met bellen en gebeld worden @Suuzy? Zelf heb ik ook vaak maar 1 streepje maar dat wil niet alles zeggen daar ik ook met 1 streepje eigenlijk altijd kan bellen en gebeld worden. En ervaar je ook problemen met je mobiele internetverbinding?

Bellen nog geen probleem mee ervaren. Mobiel internet binnen winkel etc geen whatsapp berichten bv kunnen openen. Buiten lukt downloaden van foto’s niet, tekst berichten komen meestal wel binnen.  Ellen via whatsapp lukt ook niet of slecht 

Reputatie 7
Badge +12

Bellen nog geen probleem mee ervaren. Mobiel internet binnen winkel etc geen whatsapp berichten bv kunnen openen. Buiten lukt downloaden van foto’s niet, tekst berichten komen meestal wel binnen.  Ellen via whatsapp lukt ook niet of slecht 

En het mobiel internet in de winkel, heeft dit eerder wel goed gewerkt? En zijn er meer mensen in je omgeving met een KPN verbinding die soortgelijke problemen ervaren @Suuzy?

Voorheen geen enkel probleem. Moeiteloos kwamen de berichten, foto’s binnen via mobiel internet. Surfen op internet, opzoeken van informatie etc was voorheen geen enkel probleem. Ik kon ook met gemak en snelheid berichten en foto’s etc versturen. Gister ging versturen van (tekst) berichten en ophalen van mail via mobiel internet binnen niet, buiten zeer moeizaam en traag. Mijn dochters hebben ook KPN en ervaren dit probleem ook. Alleen zij gaan inmiddels op elk vrij wifi netwerk zitten, en dat wil ik niet. Hoeft ook niet met onbeperkt internet…alleen is dit nu dus niet onbeperkt bereikbaar

Reputatie 7
Badge +12

Voorheen geen enkel probleem. Moeiteloos kwamen de berichten, foto’s binnen via mobiel internet. Surfen op internet, opzoeken van informatie etc was voorheen geen enkel probleem. Ik kon ook met gemak en snelheid berichten en foto’s etc versturen. Gister ging versturen van (tekst) berichten en ophalen van mail via mobiel internet binnen niet, buiten zeer moeizaam en traag. Mijn dochters hebben ook KPN en ervaren dit probleem ook. Alleen zij gaan inmiddels op elk vrij wifi netwerk zitten, en dat wil ik niet. Hoeft ook niet met onbeperkt internet…alleen is dit nu dus niet onbeperkt bereikbaar

Bedankt voor de toelichting @Suuzy!

Ik wil hier graag een ticket voor aanmaken zodat onze technische dienst dit verder kan onderzoeken. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Forum profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +12

Forum profiel is ingevuld

Dankjewel @Suuzy!
Ik heb net een ticket aangemaakt voor onze technische dienst en zij gaan dit verder oppakken. Zij zullen hierover nog contact met jou opnemen (telefonisch). Wacht dat eerst eventjes af en laat je ons hier ook even weten wat daar precies is uitgekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Suuzy, @ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

Goedemorgen, dit bericht heb ik idd ook te horen gekregen van KPN. Helaas is het niet anders. Ben wel blij dat de oorzaak gevonden is en dat er aan gewerkt wordt

bedankt Jan voor de genomen actie!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen, dit bericht heb ik idd ook te horen gekregen van KPN. Helaas is het niet anders. Ben wel blij dat de oorzaak gevonden is en dat er aan gewerkt wordt

bedankt Jan voor de genomen actie!

Graag gedaan @Suuzy en bedankt voor je begripvolle reactie :) 

Reageer