Vraag

Slecht bereik nadat Telfort over is gegaan naar KPN

  • 27 September 2021
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Sinds Telfort over is gegaan naar KPN hebben wij voortdurend problemen met onze smartphones.
Gesprekken kunnen niet gevoerd worden doordat het geluid steeds wegvalt en hele harde kraakgeluiden waardoor alles onverstaanbaar wordt. Ook komt het heel vaak voor dat onze smartphones met een kruisje geblokkeerd zijn. We zijn op die momenten helemaal onbereikbaar, kunnen niet sms’en en bellen of gebeld worden. Wat ook heel vaak gebeurd: als we zelf bellen horen we geen geluid aan de andere kant en de andere kant ervaart precies hetzelfde hetzelfde, een helemaal dode lijn....
Het is een complete ramp, we zijn mantelzorgers en moeten dus altijd bereikbaar zijn.  KPN zei dat we dan waarschijnlijk een nieuwe simkaart moesten hebben, dat hebben we gedaan , maar het heeft niets veranderd. Het is echt een ramp voor ons, want we zijn mantelzorgers en moeten echt altijd bereikbaar zijn.  Bij Telfort hebben we deze problemen nooit  gehad!
Mocht iemand een tip hebben van een provider waar alles wel optimaal werkt horen we dat graag!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @N.D 

Je kan even controleren of er net toevallig een storing bij jullie in de buurt is: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/geen-netwerk-of-bereik.htm
Welke smartphones (merk/type) hebben jullie?
Telfort werkte ook via het KPN netwerk, hadden jullie daar wel vol bereik of ook maar 1 of 2 streepjes?
Heb je overal een slechte verbinding of alleen in huis?
Ik neem aan dat je met dat kruisje bedoeld dat je geen mobiel signaal meer hebt, als die smartphones VoWifi (bellen via WiFi) ondersteunen zou je dat eens aan moeten zetten, dan heb je geen last van de zwakke mobiele verbinding.

 

Mocht VoWifi geen optie zijn en verder ook niets helpen dan moet je gewoon proberen welke provider het beste signaal geeft bij jullie binnenshuis, wat buren / vrienden vragen die via een andere provider bellen en kijken of dat bij jullie in huis ook goed werkt.

Hoi @N.D . Welkom op het forum.

Vreemd dat het plotseling is verslechterd. Zeker na die nieuwe SIM kaarten verwacht je dat het goed werkt.

Kunnen jullie de vragen van @GeSp  beantwoorden?Â