Slecht mobiel bereik sinds overgang van Telfort naar KPN

  • 9 August 2020
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Wat ik hier allemaal leest klopt en inderdaad sinds de automatische overstap van Telfort naar kpn is de ontvangst zeer en zeer slecht en kpn weet de oplossingen allemaal goed uit te leggen  maar er klopt niets van er is iets zeer ernstig aan de hand dat je als klant er maar alles aan moet doen om een goeie verbinding te krijgen maar nee daar moet KPN wat aan doen ik ben nu zeer ontevreden over KPN en vele met mij verzeker ik KPN alleen dat hebben ze niet in de gaten ze zullen er alles aan moeten doen om de klant als koning de behandelen ander zullen er velen naar een andere provider overstappen helaas ik hoop zelf binnen een kort termijn betere ontvangst te hebben en KPN zorg daar nu maar eens voor om de klanten tevreden te houden.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


7 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hallo @stop, 

Erg balen dat je al enige tijd slecht bereik ervaart. Het is wel opmerkelijk dat zich dit na de omzetting van Telfort Mobiel naar KPN Mobiel voordoet. Bij Telfort maakte je namelijk ook al gebruik van exact hetzelfde KPN netwerk en technisch is door deze omzetting niet iets veranderd. Ervaar je sinds die tijd op veel plekken problemen met het bereik, of speelt het op Ă©Ă©n specifieke locatie? Als het om je thuisadres gaat, kan je je profiel dan aanvullen met je adresgegevens, zodat ik het bereik daar na kan kijken?

Als je dit overal ervaart, lijkt de oorzaak bij je toestel of je simkaart te liggen. Welke van de twee het is, kan je achterhalen door je simkaart in een ander (geleend) toestel te testen en andersom. Werkt je simkaart ook in een ander toestel niet goed (en een andere simkaart in jouw toestel wel), dan kan je via MijnKPN gratis een vervangende simkaart aanvragen. Werkt een andere simkaart in jouw toestel niet goed (en werkt jouw simkaart in een ander toestel wel goed), dan is er een probleem met je toestel. Je kan je toestel dan ter reparatie aanbieden via reparatie.kpn.com . 

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @stop, 

Ik heb niet meer iets van je vernomen. Ik ga er daardoor vanuit dat je op basis van mijn bericht voldoende informatie hebt en verder komt, of dat je via een andere weg al een oplossing hebt gevonden. Mocht er later toch eens iets zijn, dan zien we je graag terug op het Forum! 

ik heb nooit iets veranderd en ook mijn vrouw niet en het is bij allebei slecht gesteld met bereik telkens moet je maar een plek opzoeken om een beetje bereik te hebben en dat is niet alleen in huis hij doet het iets beter als ik mijn internet op 2 G zet heb ik een iets beter bereik maar dar heeft nooit gehoeven maar helaas nu wel jammer.

Reputatie 5
Badge +10

Wanneer jullie dit niet alleen thuis, maar op meerdere locaties ervaren, lijkt de oorzaak bij de toestellen of de simkaarten te liggen. Er kan namelijk niet “overal” en probleem met het mobiele signaal zijn, dan zouden wij daar veel meer meldingen over binnenkrijgen. Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf, adviseer ik dan ook om eerst de simkaarten en toestellen uit te sluiten als oorzaak. Zie mijn eerdere reactie voor instructies. :slight_smile:

Het zijn dezelfde toestellen en simkaarten maar wij komen hier niet uit want het ligt altijd aan het toestel of simkaart maar nooit bij jullie dus wij zoeken het zelf wel uit wat we hier mee doen .

Reputatie 6
Badge +6

Maar dan zou KPN toch veel meer meldingen moeten krijgen dat er problemen zijn met het bereik? De moderator probeert jullie alleen maar te helpen ;)

Reputatie 5
Badge +10

Wanneer jullie overal problemen ervaren met het bereik, ligt het inderdaad voor de hand dat de oorzaak bij het toestel of de simkaart ligt. Vandaar dat ik dit graag eerst wil uitsluiten. Mocht er verdere hulp nodig zijn of onduidelijkheid ergens over zijn, geef het gerust aan. We zijn hier om je te helpen. :slight_smile:

Reageer