Vraag

Slechte telefoonverbinding in Duitsland

  • 7 March 2022
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Hallo KPN, 

Probleem van de topic-starter geldt in zekere zin ook voor mij alleen blijf ik wel verbinding houden als ik opbel vanuit Duitsland, maar de persoon aan de andere kant hoort gedurende een aantal seconden steeds een blazend en sissend geluid. Daarna kan men mij weer even verstaan maar dit herhaalt zicht steeds tijdens het gesprek, zeer irritant! Wat verder bij mij opvalt is dat bij een aantal van mijn contacten de beller-id wegvalt in Duitsland, terug in Nederland herstelt zicht dat steeds weer! Vreemd fenomeen en hoop echt dat er een adequate oplossing komt. Inmiddels via KPN een nieuwe Sim kaart ontvangen maar helaas was dit niet de oplossing. 

Hopelijk komt die er wel!

Mvg. Jan

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag. Afgesplitst van dit topic. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Janjoh, welkom op het forum. 

Wat een bijzonder probleem. Ervaar je dit overal in Duitsland of alleen op een bepaalde plek? Maakt het ook uit als je een ander netwerk probeert daar? En ik begrijp dus dat je in Nederland verder geen problemen ervaart?

Ik hoor graag van je. 

Hallo Alex, nu een paar dagen verder, lijkt het gelukkig opgelost….. Wat mij opviel bij simkaartbeheer in de instellingen van mijn telefoon, stond bij SIM1 wel KPN en daarbij onbekend nummer. Wel werd mijn beller-id altijd herkend als ik iemand telefoneerde. Heb in instellingen beller-id uit en ingeschakeld en nu staat bij SIM 1 wel mijn telefoonnummer vermeld en is het probleem (hopelijk) opgelost. Nog even voor de info, het betreft een ( nieuwe ) Samsung S22 plus telefoon. Bedankt voor je reactie toch!

Mvg. Jan

Reputatie 7
Badge +24

Dag Jan.

Wat fijn om te lezen dat het nu weer werkt, ik gooi het op een storing dan maar. Laat het me weten mocht het toch terugkomen, dan ga ik voor je bezig. :relaxed:  

Beste Alex, helaas een dramadag vandaag! Probleem is weer in volle glorie terug, ben momenteel in Duitsland en een normaal telefoongesprek voeren zonder onderbrekingen lukt helaas weer niet.  Heb inmiddels handmatig netwerken geselecteerd etc.etc. maar geen soelaas. Zie ook vaak de beller-id van mensen niet, wel het nummer. Zou het een hardware probleem kunnen zijn? Lijkt me eigenlijk niet maar misschien toch ook maar even bij Samsung navragen... Wordt er humeurig van haha. Nieuwe telefoon en dan dit gezeur! 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jan, dat je hier humeurig van wordt snap ik heel goed!

Ik durf het eindelijk ook niet te zeggen, want ik ben niet op de hoogte van eventuele Samsungproblemen in Duitsland. Het makkelijkste om dit te testen is, indien mogelijk, de simkaart in een ander toestel te stoppen in Duitsland wanneer je dit ervaar en dan een gesprek te voeren. Ervaar je dan geen klachten? Dan is het je toestel. Ervaar je wel klachten? Dan is het een netwerkprobleem. Heb je de mogelijkheid om dit zo te testen? Dan weten we waar we het moeten zoeken.