Beantwoord

Startdatum Sim only abonnement (maandelijks opzegbaar) kiezen

  • 23 March 2023
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Wat is de startdatum van een Sim only abonnement (Unlimited, maandelijks opzegbaar, e-sim)? Ik wil dit voor mijn vakantie afsluiten, en idealiter gaat dit ergens in mei van start dit abonnement.

Als ik het abonnement vandaag afsluit, kan ik dan een startdatum kiezen?

Of wordt het automatisch per direct geactiveerd?
Wat is de handigste datum om het abonnement af te sluiten als ik wil dat dit abo bijv. per 1 mei ingaat?

Kan dit niet duidelijk terugvinden op de website van KPN.

Vast bedankt!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 March 2023, 10:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Olivia W. ,

De startdatum is de datum van de activatie van de e-sim. Dat gebeurt uiterlijk veertien dagen na de verzending van de e-sim. 

Ik zou daarom jouw abonnement bestellen ergens tussen 15 april 2023 en 20 april 2023. Dan zou het goed moeten komen. 

bron: 

 

Hallo @Olivia W. ,

De startdatum is de datum van de activatie van de e-sim. Dat gebeurt uiterlijk veertien dagen na de verzending van de e-sim. 

 

Dank voor het antwoord. Ik zie dat die thread echter al 3 jaar oud is, en ik lees in onderstaande thread iets over 7 dagen. Enig idee wat ik het beste aan kan houden? En best onduidelijk dat dit dus nergens (bij het afsluiten van een abonnement) te vinden is..!

 

Reputatie 7
Badge +28

Prima toch, zeven dagen of uiterlijk veertien dagen. 

Is het moment van aanschaf zo belangrijk? 

Ik zou dan rond 20 april 2023 de bestelling doen, dan heb je in ieder geval voor 1 mei 2023 de boel draaiende.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Olivia W., goede vragen! Of je een datum in kunt vullen, weet ik eigenlijk niet. Dat zou je zelf in het doorlopen van de registratie kunnen bekijken. Als het om een sim only esim gaat, dan krijg je na de bestelling direct twee e-mails: één met je esim nummer en één met de activatiecode. Je kunt er dus vrij snel gebruik van maken!