Beantwoord

Te veel betaalde toestelkosten

  • 11 February 2019
  • 11 reacties
  • 154 keer bekeken

Beste KPN,

Op 29-1-2015 heb ik mijn mobiele abonnement verlengd met een ‘Alles-in-1-Mobiel HS3’ abonnement voor 2 jaar inclusief iPhone 6 voor een maandbedrag van circa € 65.

Na afloop van het 2-jarig abonnement heeft KPN verzuimd om het maandbedrag te verlagen tot alleen de kosten van het abonnement voor het gebruik van hun mobiele netwerk.

Vorige week heb ik hiertoe via de chatfunctie van de site van KPN contact gehad met een medewerker van KPN. Deze gaf aan dat de teveel betaalde kosten kunnen worden teruggevraagd. Hiertoe moest ik een speciaal hiervoor ontwikkeld formulier invullen.

Dit heb ik direct gedaan maar kreeg na 2 dagen een mail terug dat ik niet te veel toestelkosten heb betaald omdat ik circa € 82 korting op het toestel heb ontvangen.

Dit terwijl ik volgens mij circa 2 jaar ongeveer € 25 per maand te veel heb betaald, meer dan € 500 !!!!

Waarom kom ik niet in aanmerking voor de terugbetaalregeling ?
icon

Beste antwoord door RaBe 15 February 2019, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi RaBe, welkom op het forum. Ik heb het sterke vermoeden dat je een link hebt gekregen naar een het verkeerde formulier. Ik zie namelijk dat je contract inderdaad op 04-07-2017 is afgelopen en dat je sindsdien teveel hebt betaald, ik ga zelf de afdeling aansturen om dit voor je in orde te maken. Ik moet nog wel even weten of je van plan bent om te verlengen, of is de bedoeling dat het nu een sim-only abonnement wordt dat maandelijks opzegbaar is?

Ik hoor graag van je, dan ga ik voor je bezig.
Beste Alex,

Bedankt voor jouw positieve reactie op het terugbetalen van hetgeen ik te veel heb betaald.
De einddatum van het contract is inderdaad 4-7-2017.

Uiteraard wil ik het abonnement graag omzetten in een sim-only abonnement.
Omdat ik de sim-kaart nu hoofdzakelijk in mijn iPad gebruik hoeft ik geen onbeperkte bel/sms meer en dataverbruik 10 GB/maand voldoende, maandelijks opzegbaar. Welk maandbedrag hoort hierbij ?

Groet Ralph
Reputatie 7
Badge +24
Geen enkel probleem RaBe, doe ik graag. Ik ga dit doorzetten naar de juiste collega's, zij zullen contact met je opnemen om de correctie toe te lichten en natuurlijk ook je abonnement. Zou je mij nog een 06-nummer willen sturen via een privébericht? Dan kan ik dat ook noteren zodat ze weten op welk nummer ze je kunnen bereiken.
Okay, PB verstuurd
Reputatie 7
Badge +24
Thanks, heb het doorgezet. Kan 5 werkdagen duren maar ik verwacht dat je deze week nog wordt gebeld. 🙂
ik verwacht dat je deze week nog wordt gebeld. :)
Als dat op het nummer is waarvan nu de sim in de iPad zit ....
Vandaag een telefoontje van KPN ontvangen dat ruim € 500 te veel betaalde toestelkosten worden terugbetaald en dat mijn abonnement wordt aangepast naar een SIM Only abonnement maandelijks opzegbaar.

ik vind het wel niet fraai dat mijn eerste verzoek om terugbetaling met het hiervoor door KPN ontwikkelde formulier werd afgewezen.

Maar gelukkig nu goed opgelost.
Reputatie 7
Badge +24
ik vind het wel niet fraai dat mijn eerste verzoek om terugbetaling met het hiervoor door KPN ontwikkelde formulier werd afgewezen.

Maar gelukkig nu goed opgelost.


Eens. Zoals aangegeven werd er eerst een totaal ander formulier ingevuld. Fijn om te lezen dat alles nu goed is opgelost. 🙂
Reputatie 7
Badge +24

ik verwacht dat je deze week nog wordt gebeld. :)Als dat op het nummer is waarvan nu de sim in de iPad zit ....


Nee, dit hebben we privé al besproken en het juiste nummer gekregen zoals je leest. 😉
KPN, jullie zouden begin deze week nog telefonisch contact met mij opnemen om het finaal af te handelen ??
Reputatie 7
Badge +24
RaBe, ik zie dat er maandag met jou is gebeld maar dat dat niet uitkwam. Mijn collega zal morgenmiddag nog een poging wagen, hopelijk kun je daar rekening mee houden. 🙂