Vraag

Telfort- KPN - XS4all

  • 7 February 2020
  • 15 reacties
  • 331 keer bekeken

De overgang van 2 mobieleTelfort abo's naar KPN ging zonder problemen. Ik heb een MijnKPN account en zal binnenkort mijn abonnementsbedrag dus aan KPN overmaken. Maarrrrr…..

Ik heb bij XS4all een internet /TV en vast bellen abo. XS4all laat via reclame weten dat je elk KPN abo bij hen kunt onder brengen en dan 5 euro korting krijgt per nummer + een extra zenderpakket. Dus ik heb dus nu de 2 KPN abo's aangemeld, maar deze worden geweigerd omdat het geen echte KPN abo's zijn.

Zijn dit nu de addertjes onder het gras bij het overgaan van telfort / xs4all naar KPN? Ik vind het misleidend.

Hieronder de conversatie met XS4all medewerken:

U bent nu verbonden met Tommy.

om 13:26

Goedemiddag, hoe kan ik u helpen?

Leon om 13:27

Hallo, ik heb ongeveer een week mijn 2 knp mobiele nummers aangemeld voor XS4all compleet. Daarbij zou ik een extra zender pakket kunnen kiezen. Maar tot nu toe nog geen bevestiging gehad en kan geen pakket kiezen

om 13:27

Dat ga ik meteen voor u nakijken! Heeft u voor mij een loginnaam/relatienummer en een postcode en huisnummer?

om 13:28

Vriendelijk bedankt.

Ik zie dat u 2 Telfort nummers heeft willen aanmelden. Hoewel het aanvraagformulier deze nummers accepteert komen (oud)Telfort Mobiel abonnementen niet in aanmerking voor XS4ALL Compleet. Alleen abonnementen aangeschaft via KPN.com zijn te combineren met vast internet van XS4ALL.

Leon om 13:30

Maar die nummer zijn nu inmiddels van KPN, ik krijg de rekening ook van kpn

om 13:31

Dat klopt, alleen "KPN Mobiel" abonnementen van KPN.com hebben andere abonnementstarieven en voorwaarden waardoor alleen deze abonnementen in aanmerking komen voor voordelen.

XS4ALL heeft helaas geen mogelijkheid om Telfort nummers alsnog aan te melden. Mocht u hier nog vragen of opmerkingen over hebben dan wil ik u verzoeken deze te richten aan de klantenservice van KPN.

Leon om 13:32

Dat is erg misleidend, volgensmij wordt dat nergens op de site vermeldt

om 13:33

Het wordt vooralsnog enkel gemeld in de Algemene Voorwaarden van XS4ALL Compleet. Doordat we dit momenteel veel horen wordt er daarom ook gewerkt aan meer informatie.

Leon om 13:34

Ik had dat graag eerder geweten, Want dan had ik mijn mobiele nummers niet bij kpn ondergebracht

om 13:34

Er is in reclame uitingen en in brieven altijd uitsluitend gesproken over KPN Mobiel abonnementen. Ik vind het dan ook vervelend te moeten melden dat Telfort klanten niet in aanmerking kunnen komen voor XS4ALL Compleet, tenzij u de nummers over laat zetten naar KPN Mobiel abonnementen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Helaas loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

Mijn Telfort nummer is overgezet naar KPN. Toch kom ik niet in aanmerking voor XS4all compleet met gratis een extra zender pakket.

Telefonisch gemeld dat mijn telfort nummer administratief nu wel KPN is, maar contractueel nog steeds Telfort. Dus vlees nog vis. Je bent geen telfort meer, maar ook nog niet volledig kpn.

 

Dit geeft een fout gevoel. Niets van “welkom bij KPN” en geniet van de voordelen. Maar wél administratieve bureaucratie. Nog steeds de ambtenaren sfeer van het staatsbedrijf PTT in plaats van klantvriendelijk en gericht op service en het tevreden stellen van de klanten.

KPN is technisch prima. Met Telfort belde je ook al over het KPN netwerk. Maar op het gebied van klantgerichtheid heeft KPN nog veel te leren.

Of willen jullie liever dat alle oud Telfort klanten overstappen naar Vodafone of T-mobile? En straks de xs4all klanten naar Freedom of Ziggo of een andere provider?

 

Mijn suggestie: doe niet zo moeilijk. Mijn mobiele nummer is nu KPN dus gun me ook de daarbij behorende voordelen, zoals Xs4all compleet met korting en gratis TV plus pakket.

En maak dat de klanten bewust bij KPN willen blijven en niet weg vluchten.

We moeten niet het onderste uit de kan willen, ja het is verwarrend, misleidend gaat mischien iets te ver. Telfort abonnementen zijn standaard € 5,00 goedkoper dan de KPN abonnementen zonder compleet korting. Ik zou wel €5,00 op mijn mobiel abo willen €7,92 voor 2 Gb verdubbeld naar 4Gb prima laat maar komen.

Het is van te voren vrij duidelijk gecommunniceerd, Telfort compleet geeft hoofdzakelijk korting op een KPN product. De TV pakket bij afname van internet en tv bij XS4ALL lijkt logisch. Toch was dat voorheen net zo min mogelijk de voordeel combinatie Telfort met XS4ALL heeft nooit bestaan. Aangezien voor beide merken alleen de naam maar niet de voorwaarden veranderen, gaat dat ook op voor de voordelen.

Al komt er binnenkort de naam KPN op de XS4ALL factuur zal ook dat weinig andere voordelen opleveren in de nabije toekomst. 

De KPN klanten trekken het meeste profijt, hoewel die voor de tech desk moeten overstappen maar het Hussel abonnement met minder aantrekkelijke voordelen.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Leon63 en @JanNeu. Volgens mij zijn jullie al volledig geïnformeerd over de (on)mogelijkheden n.a.v. de migratie van Telfort naar KPN. De voorwaarden bij Telfort zijn meegenomen naar KPN. Het idee is/was om zo min mogelijk te laten veranderen. Dat brengt voordelen, maar ook nadelen met zich mee. Zo kan je nog steeds MB's meenemen naar de volgende maand (kan niet bij KPN), maar kan je geen MB's delen. Hetgeen wat jullie noemen is dus duidelijk een nadeel. 

@Paul

Dat is inderdaad een nadeel. Eentje waar wij niet om gevraagd hebben als klant van Telfort en XS4all. KPN heeft besloten om alles samen te voegen. Om een vergelijk te maken met wat nu nog wel hebben, vind ik wat flauw.

Waarschijnlijk zal het overstappen naar een andere provider mij nóg meer voordelen brengen. 

Eentje waar wij niet om gevraagd hebben als klant van Telfort

hmm :thinking:

Toen het nog Telfort mobiel was was dit ook al zo. Je bent zelf klant geworden bij Telfort mobiel en xs4all vast. Dus ben ik 't met deze stelling niet eens.

Je had kunnen overstappen naar KPN mobiel of naar KPN vast om het 'probleem’ te tackelen. Je zou alsnog, indien je contractperiode is verlopen, kunnen verlengen met KPN mobiel Hussel.

Eentje waar wij niet om gevraagd hebben als klant van Telfort

hmm :thinking:

Toen het nog Telfort mobiel was was dit ook al zo. Je bent zelf klant geworden bij Telfort mobiel en xs4all vast. Dus ben ik 't met deze stelling niet eens.

Je had kunnen overstappen naar KPN mobiel of naar KPN vast om het 'probleem’ te tackelen. Je zou alsnog, indien je contractperiode is verlopen, kunnen verlengen met KPN mobiel Hussel.

Voor een deel klopt dit, toch is deze migratie niet onze keuze!

Wat dat betreft snap ik het helemaal. De provider waar we niet voor hebben gekozen gaat de rekening innen. Daarmee zijn we de klant van deze provider geworden zonder hier zelf ook maar iets beter van te worden.

En nog schrijven je had naar KPN kunnen overstappen, leuke tip een per definitie duurdere provider dan Telfort. Helemaal Hussel noemen is dat nu nog echt leuk? Die €5,00 doet het niet en in hoeverre levert dit nog een zenderpakket bij xs4all op?

Reputatie 7

Die €5,00 doet het niet ...

Wat bedoel je hiermee?

 

... in hoeverre levert dit nog een zenderpakket bij xs4all op?

 

Wat ik met die €5,00  bedoel lijkt mij overduidelijk. Een Telfort Abonnement is standaard  €5,00 goedkoper voor die korting hoef je niet over te stappen.

Zoals dat plaatje al laat zien geen dubbele data meer zeker geen meenemen van ongebruikt te goed. Wel heel erg dat een KPN mobiel abonnement geen zender pakket oplevert in combinatie met Telfort thuis.

Zwaar teleurstellend. 

Reputatie 7

Wat ik met die €5,00  bedoel lijkt mij overduidelijk. Een Telfort Abonnement is standaard  €5,00 goedkoper voor die korting hoef je niet over te stappen.

Dat was voor mij nog niet zo duidelijk. Ik had wel een vermoeden dat je dat bedoelde maar ik miste het woordje "hem" en daardoor kon het ook gelezen worden als dat je geen €5,- korting zou krijgen. Vandaar voor de zekerheid toch maar even die vraag. :wink:

 

in hoeverre levert dit nog een zenderpakket bij xs4all op?

Als jij gewoon een KPN mobiel Hussel (en niet ex-telfort) abonnement hebt dan heb je bij xs4all recht op één gratis pakket (fox sports of pluspakket). Want ook al is je mobiel dan KPN Hussel, voor xs4all maakt dat niet uit. Want dát abo is en blijft onder de KPN Compleet voorwaarde.

in hoeverre levert dit nog een zenderpakket bij xs4all op?

Als jij gewoon een KPN mobiel Hussel (en niet ex-telfort) abonnement hebt dan heb je bij xs4all recht op één gratis pakket (fox sports of pluspakket). Want ook al is je mobiel dan KPN Hussel, voor xs4all maakt dat niet uit. Want dát abo is en blijft onder de KPN Compleet voorwaarde.

Dat is het dus, de topic starter moet de afweging maken tussen een KPN abonnement die nu enkel een tv pakket oplevert en in prijs niet goedkoper is tegenover de ooit bewust gekozen Telfort abonnement met de voordelen daarvan.  Het zal destijds een bewuste keuze zijn geweest niet voor KPN te kiezen. 

Reputatie 7

Als topic starter een FOX Sports abonnee is, dan zou hij mijns inziens toch echt beter voor een KPN Hussel abonnement kunnen kiezen. Dat levert hem dan immers €12,99 korting op op het FOX Sports abonnement terwijl de kosten voor het mobiele abonnement nagenoeg gelijk zullen zijn als bij Telfort door die €5,- XS4ALL Compleet korting.

 

 

 En als het geen sport liefhebber is dan maar het Pluspakket, daar gaat het niet om. Het gaat om iets opgedrongen krijgen zonder er beter van te worden. Feit blijft dat al zijn/worden we in naam ook KPN we toch als Telfort of XS4ALL behandeld worden.

 

Reputatie 7

 ... daar gaat het niet om. Het gaat om iets opgedrongen krijgen zonder er beter van te worden.

Ik weet niet of het daar voor topic starter niet om gaat. Wellicht is hij toch echt beter af met een KPN Hussel abonnement i.p.v. zijn oorspronkelijke Telfort abonnement dst nu onder de naam van KPN door loopt.

 

 Feit blijft dat al zijn/worden we in naam ook KPN we toch als Telfort of XS4ALL behandeld worden.

Moet KPN dan maar zeggen dat jouw mobiele abonnement ook omgezet wordt naar de gelijkwaardige KPN tegenhanger tegen dezelfde kosten als die de KPN abonnee daar ook voor betaalt? Dat hoort er dan immers ook bij als je een gelijke behandeling nastreeft.

Lees eerst even mijn eerste reactie nog eens. 

In de andere reactie stel ik  een feit vast die simpelweg nooit duidelijk benoemd is voorafgaand aan de migratie.

Verder lees ook nog eens het start bericht.

Het punt is de informatie voorziening waardoor gedacht werd, ik heb nu een KPN abonnement. Mischien kom ik nu in aanmerking voor want de provider in dit geval XS adverteerd zelf met :

Ik heb bij XS4all een internet /TV en vast bellen abo. XS4all laat via reclame weten dat je elk KPN abo bij hen kunt onder brengen en dan 5 euro korting krijgt per nummer + een extra zenderpakket. Dus ik heb dus nu de 2 KPN abo's aangemeld, maar deze worden geweigerd omdat het geen echte KPN abo's zijn.

 

Het gaat er helemaal niet om dat we dezelfde voordelen en dergelijke moeten krijgen. Het gaat erom dat vooraf nooit duidelijk is gemaakt waar we daar juist niet op moesten rekenen. Dat gemis van die duidelijkheid lijkt bij niemand door te dringen.

Persoonlijk wil ik helemaal niet naar de gelijkwaardige KPN tegenhanger. Laten ze maar met een kleinere bundel beter passend bij mijn verbruik komen. De reden waarom KPN zelf mij naar Telfort heeft gestuurd.

Â