Vraag

Tijdens het bellen kan ik niet op internet

  • 26 June 2022
  • 19 reacties
  • 4954 keer bekeken

Ik heb ook last tijdens het bellen dat ik niet op internet kan ik ben naar de winkel en al geweest een reset gedaan 

Andere toestellen 

Niks helpt dus wat nu 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Peterh1971! Kan je wat meer informatie geven? Met welke apparatuur kan je geen verbinding maken? Gaat dat bijvoorbeeld om mobiele toestellen? En bedoel je dat je geen verbinding meer hebt tijdens het bellen met je mobiele toestel? Of met een huistelefoon.

Laat het hier weten dan kijk ik met je mee. 🙂

Hoi bram het gaat om mijn mobiel 

Heel veel mensen hebben er last van dat je tijdens het bellen niet meer op internet kan 

Ik gebruik een Samsung s7 edg 

Kun je 'Bellen over 4g’ aanzetten?

 

Of 'VoLTE' als je het in het Engels hebt?

 

Verder; join the club! Het ondersteunen van bellen over 4g is een schimmig steekspel tussen providers en telefoonfabrikanten en waar Vodafone en T-Mobile het bijvoorbeeld wél voor elkaar krijgen VoLTE opp bijvoorbeeld de Google Pixels werkend te krijgen, beweert KPN doodleuk dat de eindgebruiker bij de telefoonfabrikant moet klagen.

 

Maar een Galaxy S7 is een wat gangbaarder toestel. Ben benieuwd!

Hij doet gewoon niks 

En volta zit niet op dit toestel  

Weet zeker dat dit aan kpn ligt of aan de zendmasten  die dit ineens onmogelijk maken 

In het begin kon het wel en ineens niet meer rara hoe kan dat 

Al eens met T-Mobile of Vodafone geprobeerd?

Collega heeft dat die kan het ook niet 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Peterh1971 volte moet weldegelijk op je toestel zitten. Zowel voor de Samsung S7 als de Samsung S7 edge geldt dat volte aan kan. Op deze pagina over het activeren van Volte op de Samsung S7 staan de stappen. 

Kan je laten weten of het daarmee gelukt is?

 

Heb je aanwijzingen gedaan bram 

Maar kan het bellen niet op 4 g zetten 

Die optie is niet te vinden 

Hoe oud is je simkaart? Ouder dan een jaar of 5 ondersteunt 4G niet. En omdat 3G sinds april niet meer bestaat heb je buiten de deur dan alleen 2G vh GSM genoemd. Dat is langzaam internet OF bellen, maar niet tegelijk. 

Volgens mij wel als je wifi hebt. Dan bel je via 2G en internet via wifi.

Met een nieuwe sim kan 4G wel. Als je dan  "bellen via WiFi" aan zet dan bel je zelfs ook via WiFi bij minder 4G bereik. 

@PeterG Alleen bij die toestellen waarbij KPN dat geregeld heeft met de fabrikant. Zo werkte het bij diverse Pixel telefoons eerst wel… maar na een update van vorig jaar niet meer. Google en KPN wijzen naar elkaar. Fijn he.

@ p4a-4g

Ik heb, toen ik mijn smartphone kocht (april 2020), dan ook bewust eentje uitgezocht die kpn zelf ook aanbiedt. Toen althans, want m'n modelletje is natuurlijk nu niet meer als nieuw te koop. Juist ook omdat ik wist dat het bij andere fabrikanten en typen lang niet zeker is dat het bij kpn ook helemaal optimaal werkt..

En wel bij bevriende winkelier in het dorp gekocht.

Reputatie 7
Badge +17

@Peterh1971 ik heb al even geen reactie meer van je gezien in het topic. Daarom ga ik er vanuit dat je de oplossing via een andere weg gevonden hebt.

Omdat VolTE aanzetten in de meeste situaties de oplossing moet bieden heb ik die reactie als antwoord gemarkeerd.

Heb je toch nog hulp nodig bij het internetten terwijl je aan het bellen bent, laat dat dan hier weten. Dan kijken we verder met je mee. 🙂

Hoi bram  ik heb bij collega's geïnformeerd  

Die ook kpn hebben  maar ook hun krijgen de melding te zien tijdens het bellen geen data verbinding beschikbaar 

Toch apart dat er zoveel mensen last van hebben (lees ik op het forum). Maar als ik klantenservice bel weten ze van niks. 

Het aparte is ook dat ik hier in het buitenland (bijvoorbeeld Frankrijk) geen last van heb. 

 

Kom op kpn, echte oplossingen en communiceren hierover. Ik hoor zoveel mensen hierover, maar iedereen moet maar erachteraan voor zichzelf!

Het is al bekend nu  

Ze hebben 3g uitgezet  en dat 5 g ondersteunt de oude toestellen niet meer 

Conclusie  je bent verplicht een nieuw toestel te kopen 

Bij mij lijkt het nu weer te werken na de laatste software update!

 

 

Bij mij lijkt het nu weer te werken na de laatste software update!

 

 

Kun je wat duidelijker zijn wat je bedoeld met “software update”?
 

Sinds enkele maanden. Ondervind ik dit probleem ook!

Zeer storend dat je dus zo geen verkeers informatie binnen krijgt op je TomTom omdat je in gesprek bent!

Volle/bellen over 4G maakt geen verschil of die aan of uit staat!

Betreft :

Nokia XR 20

Android versie 12

@Peterh1971 ik heb al even geen reactie meer van je gezien in het topic. Daarom ga ik er vanuit dat je de oplossing via een andere weg gevonden hebt.

Omdat VolTE aanzetten in de meeste situaties de oplossing moet bieden heb ik die reactie als antwoord gemarkeerd.

Heb je toch nog hulp nodig bij het internetten terwijl je aan het bellen bent, laat dat dan hier weten. Dan kijken we verder met je mee. 🙂

Ik heb een nieuwe iPhone 14 pro Max en wanneer ik aan het bellen ben kan ik niet op het internet. VolTE is niet meer aanwezig in iOS, dus hoe gaan we dit oplossen? In de winkel hebben ze geen oplossing helaas...