Beantwoord

Twee keer nummerbehoud

  • 30 January 2019
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Stel, ik stop met prepaid KPN en ik switch naar een andere provider met een voordelig abonnement. Ik wil mijn mobiele nummer behouden dus de procedure nummerbehoud wordt door de nieuwe provider in gang gezet. Dit is succesvol verlopen en ik ga de verder met de nieuwe provider. Na een poos heb ik spijt van de switch en zeg het abonnement op. Kan ik daarna weer gewoon de KPN sim in de telefoon stoppen en verder gaan met KPN prepaid en hetzelfde telefoonnummer? Of moet er ook nu weer een nummerbehoud-procedure gestart worden? Bij voorbaat bedankt voor een verhelderend antwoord. Don
icon

Beste antwoord door Koffiemok 30 January 2019, 20:01

Bekijk origineel

5 reacties

@donesteban Je kan de KPN prepaid simkaart niet meer gebruiken. Je nummer is overgezet en daardoor is die prepaid simkaart ook komen te vervallen.
Wil je weer terug naar KPN Prepaid dan zal je weer een nieuw prepaid simkaart met een nieuw nummer moeten kopen en activeren. Vervolgens vraag je via KPN weer nummerbehoud aan.

Is het een abonnement van 12 of 24 maanden vraag dan eerst goed na bij de huidige provider wat de gevolgen zijn. Want dan zal je een afkoopsom krijgen van het abonnement.
Heb je een abonnement bij de nieuwe provider die maandelijks opzegbaar is dan zal je nummerbehoud met de 1 maand opzegtermijn aangevraagd worden. Heb je het abonnement al zelf opgezegd dan zal die einddatum aangehouden worden.
Hallo Koffiemok, hartelijk dank voor je snelle reply. De provider die ik op het oog heb, biedt het abo aan met opzegtermijn van één maand. Vooral hierom denk ik het gewoon een maand te gaan proberen. Bevalt het niet zeg ik het weer op.
Ik heb KPN Prepaid 14,4 Mb 1 GB data voor 9,95 per maand. Het gaat mij vooral om mobiel internet en hotspot naar een tablet. Ik bel zelden. Het werkt uitstekend maar 1 GB is veel te weinig. Geen nood. Bijkopen kan gemakkelijk maar dan zit ik al snel aan 20 euro en meer per maand. En wat er op het eind van de maand nog over is aan data ben ik kwijt omdat de maand verstreken is. Vandaar dat ik iets anders wil proberen voor een maandje. Gr. Don
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Don, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

De situatie die koffiemok schetst, klopt inderdaad. Indien je overstapt, van of naar KPN, ga je altijd het nummerbehoud proces in. Mits je het nummer wil behouden natuurlijk 😉 Mocht je ernaar op zoek zijn, we hebben ook abonnementen voor alleen mobiele data. Afhankelijk of je een jaar abonnement neemt of maand, heb je 2 opties.

Maar even een bezoekje aan de buren kan ook, mocht het niet bevallen zien we je graag weer terug 😉
Hallo Susan,
Bedankt voor je reactie. De kogel is door de kerk en ik ga binnenkort overstappen (voorlopig althans) naar een abo van de buren met een opzegtermijn van een maand.
De consument wordt overspoeld met goedkope aanbiedingen van allerlei aanbieders maar als je de reviews leest, word je daar bepaald niet vrolijker van. Déze provider is een beetje een uitzondering hier op maar ik moet het nog allemaal meemaken. Ik krijg 5GB data p.m. en onbeperkt bellen zolang het maar niet van Nederland naar het buitenland is. En dat voor een tientje + aansluitkosten. Dat onbeperkt bellen hadden ze van mij cadeau kunnen krijgen. Bijv. 100 belminuten per maand was voor dezelfde prijs ook prima geweest.
De link die je toont, biedt geen alternatief. Dat is veel duurder. Jammer want in principe zou ik bij de KPN willen blijven. Misschien in de toekomst wel bij Brookfield of zo;-)
Als de KPN slechts een paar euro duurder was geweest, had ik voor een abo van de KPN besloten. Wellicht dat het nog eens gaat komen?
Gr. Don
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed, daar sta je uiteraard vrij in 😉 Het is inderdaad wat prijziger, maar ik wist niet precies naar hoeveel data je opzoek was! Je bent altijd welkom om terug te keren later. Voor nu, succes bij de buren 🙂

Reageer