Umlaut: mobiele netwerk KPN als beste getest met hoogste score wereldwijd

  • 4 March 2024
  • 5 reacties
  • 231 keer bekeken
Umlaut: mobiele netwerk KPN als beste getest met hoogste score wereldwijd
Reputatie 7
Badge +16

Met een score van 987 punten komt ons mobiele netwerk als beste uit de test van benchmarkorganisatie umlaut. Het is de hoogste score ooit gemeten!
 

Op het Mobile World Congres in Barcelona heeft benchmarkorganisatie KPN uitgeroepen als beste mobiele netwerk van Nederland. Umlaut noemde ons netwerk van wereldniveau. We kwamen als winnaar uit de test in een onafhankelijke krachtmeting van de verschillende operators met de hoogste score ooit gemeten. 

Dat blijkt uit de jaarlijkse netwerktest van het Duitse Connect Magazine, uitgevoerd door benchmarkorganisatie umlaut. Het is niet de eerste keer dat ons mobiele netwerk als beste werd getest. En ook dit jaar hebben we nog beter gepresteerd dan vorige keer. Waar we vorig jaar 980 punten scoorden op de schaal van maximaal 1.000, hebben we nu ons eigen record gebroken en een overall score behaald van maar liefst 987 punten!
Een duidelijke verbetering en dat vinden wij een prestatie om trots op te zijn! 
 

Technische netwerkmetingen en gebruikservaring 
Naast verschillende gebruikerstests wordt het onderzoek gebaseerd op technische netwerkmetingen. Op talloze plekken in Nederland is daarvoor de kwaliteit van het mobiele netwerk gemeten, zoals in alle grote en middelgrote steden, op snelwegen en provinciale wegen en vanuit het openbaar vervoer en meer afgelegen plekken. Ook wordt in deze test de mobiele gebruikerservaring op het gebied van spraak- en datakwaliteit gemeten en de prestaties van populaire diensten zoals YouTube en mobile gaming. Bij elkaar vormen al deze metingen een goed beeld van de werkelijkheid. Het goede nieuws; er is géén ander land in de wereld waar het mobiele netwerk zo goed is getest als in Nederland. We scoren het beste op alle categorieën zoals ‘spraakkwaliteit’, ‘data’, ‘crowd’ en ‘betrouwbaarheid’. 

In het testrapport van umlaut/connect staat:
Felicitaties aan KPN voor het opnieuw winnen van deze test in de zeer competitieve Nederlandse markt. KPN wint met de hoogste score die tot nu toe is behaald in onze internationale benchmarks voor mobiele netwerken. KPN weet zijn netwerk ten opzichte van vorig jaar nog verder te verbeteren met sterke prestaties op het gebied van spraak en data. Ook scoort KPN het beste in gebruikerstesten van klanten (crowd) van de verschillende mobiele providers en ook op het gebied van betrouwbaarheid scoort KPN erg goed.” 

Mocht je het interessant vinden, dan lees je hier het onderzoeksrapport
 

Beste mobiele netwerk met beste mobiele gebruikerservaring
KPN zet elke dag alles op alles om zijn klanten te verbinden met een steengoed mobiel netwerk en de beste mobiele gebruikerservaring. 

We zijn wederom trots, ook weer met onze nominatie voor een Gouden Loeki!
 

Fun fact

Je kunt onze antennes goed herkennen: iedere mast bevat drie verschillende antennes, voor 360 graden dekking. Onze witte antennes zijn gemerkt met één, twee of drie donker gekleurde strepen op het onderste deel. Dus als je bij een mast ziet dat er horizontale donkere bandjes op staan, dan is het er eentje van KPN!

Een witte antenne met één donker gekleurde streep op het onderste deel 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Gefeliciteerd!

En ik moet zeggen dat mijn ervaring bij KPN op hun core business (mobiel en vast internet) ook zo overeenkomt. Betrouwbaarheid van het netwerk is essentieel en KPN blijkt dat structureel te kunnen leveren. Dat merk je pas als je een keer in het buitenland bent (of huisgenoten hebt met een ‘andere’ mobiele provider).

Reputatie 7
Badge +10

Voor de tweede 🥈 keer op rij als “Beste uit de Umlaut Test”, 🎉 Gefeliciteerd KPN 🎉

Zelf ervaar ik het KPN mobiele netwerk in en om Arnhem als zeer goed!
Zit in elke uithoek van de stad doorlopend op het sterke 5G netwerk, en zei nog maar heel zelden mijn iPhone terugschakelen naar het 4G netwerk, alleen binnen gebouwen gebeurd dat nog wel eens.
Internetten en bellen verloopt bij mij dus via het 5G netwerk van KPN, ook in mijn goed geïsoleerde woning, waar ik ook een prima ontvangst heb van het 5G netwerk.

Kijk ook erg uit, naar de uitslag van de huidige veiling voor de 3,5 GHz (Band 78) voor nog sneller 5G.
Benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen, en wat ik daar als klant daadwerkelijk van ga merken in de praktijk (mijn iPhone 14 Pro Max ondersteund de 3,5 GHz - Band 78).

Ga zo door KPN!!

Reputatie 7
Badge +7

Als beste uit een test komen is leuk. Maar het is toch echt de dagelijkse praktijk van de gebruiker die er toe doet. En dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Het KPN netwerk en in het algemeen de KPN diensten blinken uit in kwaliteit en stabiliteit. Ik maak er dagelijks met veel plezier gebruik van en je gaat het bijna als vanzelfsprekend ervaren dat alles het gewoon doet. KPN wint de test maar de echte winnaars zijn de klanten van het netwerk en in het algemeen de Nederlandse consument. De concurrentie zal toch mee moeten.

Reputatie 2

KPN heeft vannacht het netwerk verbeterd, en verbeterd is het. Dit is de snelheid in een buitengebied, ADSL icm met een 4G modem. Toevallig begin van de week nog gemeten, toen was het down rond de 60Mbps en up rond de 10Mbps
 

 

Reputatie 7
Badge +19

Dat is een hele mooie verbetering @HildaTjidske

Reageer