Vraag

Vast telefoonnummer kan mijn mobiele nummer niet bereiken

  • 3 February 2024
  • 21 reacties
  • 203 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds enige tijd kan ik niet meer gebeld worden door mijn werkgever. Verschillende afdelingen hebben het al geprobeerd, en ze komen er gewoon niet doorheen. Het betreft een vast nummer van hun (020). Het gekke is dat ik door 06 nummers wel gewoon gebeld kan worden. Het vervelende is dat ik voor mijn werk standby moet staan en gebeld moet kunnen worden als ik moet werken. Dit gaat nu dus niet. Ik heb al in mijn telefoon gekeken en er staat geen enkel nummer van mijn werk geblokkeerd, en ook geen oproep instelling.

Wat moet ik doen?


21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Viedjay49 ,

Heb je al geprobeerd om contacten in jouw telefoon (adresboek) aan te maken met die nummers? 

Hi Noordzee!

Ja ik heb het contact zelfs eerst verwijderd, toen mij laten bellen zonder dat ze in mijn telefoon staan, en ook weer toegevoegd en weer laten bellen, en beide keren deed het helemaal niets. Gisteren ook mijn sim kaart er even uitgehaald, en werkte ook niet.

:(

Reputatie 5
Badge +3

is het alleen je werkgever die je niet kan bereiken van hun vaste telefoon ? heb je al andere mensen je laten bellen met hun vaste telefoon en als die andere je ook niet kunnen bereiken maken die gebruik van de zelfde provider dan je werkgever ?  

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Viedjay49, is vreselijk lastig natuurlijk, deze situatie. Ik ben wel benieuwd of je de vraag hierboven van @retep_ kunt beantwoorden. Is het daarnaast wel mogelijk om met jouw 06-nummer te bellen naar het telefoonnummer van de werkgever? 

@retep_ @Jeroen van KPN Het is heel vreemd, want mijn werk heeft mij via een 088 nummer gebeld en die kwam wel gewoon binnen. Tevens heb ik een winkel waar ik wel eens kom mij laten bellen met een ander netnummer, en deze kwam ook gewoon aan. Ik zou wel nog na kunnen gaan of de winkel de zelfde provider heeft als mijn werk. Ik kan met mijn eigen telefoon gewoon al deze nummers ook zelf bellen. Op dit moment ligt het probleem naar mijn idee echt bij mijn werkgever. 🤔

Ook niet 020 of +3120 geblokkeerd?

Vast → mobiel, kan dat een porterings probleem zijn ?
Zoek het 020 nummer hier eens op en dan kijken naar de eventuele datum van porteren.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
( hé, er is een uitleg toegevoegd zie ik nu )

Wat is jouw 06 aanbieder en die van je werkgever nu en voorheen ?

@KeesYagi ik heb zojuist op de site gekeken en het nummer opgezocht... Hier staat laatste portering 23-11-23... Ik heb alleen geen idee wat dat kan betekenen haha! 

Nouh, dat is vrij recent, dan kan mijn vermoeden wel juist zijn.
Ehm, hoe leg ik dat verder uit, even nadenken.

Kun je nog opzoeken en vertellen wat de aanbieder was en is, van beide nummers.

@KeesYagi ik geloof dat zij vrij recent naar Odido zijn gegaan (alleen die overgang van naam) en ik heb KPN. Maar zou het probleem dan wel gewoon bij mijn werkgever kunnen liggen? Of betekend met dat portering dan dat het bij mijn telefoon ligt?

Ik zocht een eerdere uitleg, zo kwam ik op dit :

Dit is zo te zien weer een iets ander probleem, maar het geeft een idee.

 ( maar ja, en dan . . . ? )

Ik heb exact hetzelfde probleem als @Viedjay49 Kan gebeld worden door vrijwel iedereen, vast en mobiel, behalve door het 020 nummer van mijn werkgever (meerdere afdelingen komen er niet doorheen). Erg vervelend bij standby diensten. Is er al bekend wat het probleem is? En is er wellicht een oplossing?

Heb je een Android telefoon, @Doeksma ?

Staan de gesprekken als ‘geblokkeerd’ in je ontvangen lijst?

@PeterG 

Ik heb een Android telefoon ja. Er staan geen nummers geblokkeerd. De telefoon gaat gewoon niet over en opeens zie ik een gemiste oproep.

Het gesprek komt dus wel binnen op je telefoon. 

Kpn heeft geen invloed op trillen of bellen van je telefoon. Dus mogelijk en zeer waarschijnlijk een instelling met betrekking tot ringtoon / trillen voor dat nummer in je telefoon. Dat kan namelijk per nummer. 

De standaard ringtone staat ingesteld voor dit nummer. De telefoon gaat überhaupt niet over, dus geen ringtone, niet trillen maar ook niet een inkomend gesprek in beeld. Alleen een melding van een gemiste oproep na de mislukte poging. Van mijn werkgevers kant hoor ik dan ook dat die niet over ging. Het is ook niet 1 specifiek nummer maar alle afdelingen van mijn werkgever die beginnen met hetzelfde 020 nummer waarvan alleen de laatste 3 cijfers verschillen.

 Had je dit al gezien / opgezocht ?

Zoek het 020 nummer hier eens op en dan kijken naar de eventuele datum van porteren.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

Ik ben benieuwd.

Ja dat had ik ook opgezocht. 23-11-23 hetzelfde als @Viedjay49 

Kom je van Vodafone, Doeksma ?

En zit je werkgever bij Ziggo voor het vaste nummer?

Dan zou het kunnen dat Vodafone mogelijk het vinkje "eigen nummer" nog heeft staan bij jouw nummer. 

Maar dan zou je voor anderen met Vodafone en Ziggo vast ook niet bereikbaar zijn. Dus als dat het geval is...

Ik heb al 25 jaar hetzelfde nummer bij KPN. Waar mijn werkgever bij zit weet ik eigenlijk niet. Het rare is ook dat ik voorheen wel gewoon gebeld kon worden door mijn werkgever op dezelfde telefoon en ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit instellingen heb veranderd. De eerste keer dat dit probleem voor mij opdook was december vorig jaar.

Hmm. Dit is een lastig te tackelen probleem. 

Ik ken iemand die al jaren met zijn mobiel niet naar zijn eigen huisnummer kan bellen. 

Zijn vrouw heeft nu haar mobiel aan als hij de deur uit gaat.

Wat ik wel gek vind is dat je op je mobiel wel een onbeantwoorde oproep ziet.…

Er komt dus wel 'iets' door. 

Dus weer niet helemaal zoals bovenstaande. 

Er zal toch een onderzoek van een achterliggende afdeling bij moeten komen kijken. 

Reageer