Beantwoord

Veel MB's verbruikt door update?

  • 23 July 2021
  • 3 reacties
  • 125 keer bekeken

bij mij is het ook gebeurd   ineens op zondagmorgen terwijl ik nog sliep om 7 u tot 9.48  1000mb verbruikt  terwijl ik altijd maar 2 of 300 pm verbruik.  dit is allemaal gebeurt na de update door KPN van mn telfort card. en nu zie ik dat het dan door de 4g komt  dat die sterker is dan wifi… en nou...lekker dan… doordat zij willen updaten en dan moet ik daar onder lijden..  moest nu extra mbs kopen  van 5 euro en kpn zegt gewoon  daar kunnen wij niks aan doen..Jaaa  dat kunnen jullie wel. want het probleem is door jullie veroorzaakt.

 

dit heb ik ergens gelezen

Dat je WiFi hebt ingeschakeld en dit alsnog gebeurde is wel vreemd. Heb je het 3G/4G netwerk uitgeschakeld bij instellingen, zodat je zeker wist dat hier geen gebruik van gemaakt kon worden? Het is namelijk ook wel eens zo dat 4G op dat moment sterker is dan de WiFi, en bij bepaalde instellingen (slimme WiFi schakelaar bijvoorbeeld) wordt dan alsnog 4G gebruikt in plaats van de WiFi.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 July 2021, 19:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @yannah ,

Je kunt dit in de toekomst voorkomen door een instelling in jouw telefoon aan te passen. 
 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is bij Android “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet het dan uit. 

Bij een iPhone heet dat Wifi Assistentie Zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

KPN heeft gebeld. en  opgelost

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het op is gelost @yannah!