Sticky nieuws

Vervang je oude simkaart

  • 5 April 2024
  • 10 reacties
  • 1349 keer bekeken
Vervang je oude simkaart
Reputatie 7
Badge +19

Veel KPN klanten gebruiken nog een oude simkaart. Deze verouderde simkaarten moeten vervangen worden voor 1 juli 2024. In de maanden april, mei en juni 2024 worden deze simkaarten gefaseerd uitgezet. Heb je hier bericht over ontvangen met een datum? Wissel je simkaart dan om voor die datum. Anders kun je niet meer bellen, sms'en en internetten.
 

 

Verouderde simkaart vervangen

KPN gaat met de tijd mee en werkt er steeds aan om ons mobiele netwerk verder te verbeteren. Zo zorgen we dat iedereen snel, veilig en stabiel kan internetten en bellen.

Veel KPN klanten gebruiken een verouderde simkaart. Deze zijn niet meer geschikt voor de vernieuwingen en verbeteringen van ons netwerk. Daarom is het heel belangrijk dat je je oude simkaart op tijd vervangt.

Je krijgt hierover ook persoonlijk bericht via brief of e-mail. Zorg dat je je simkaart vervangt vóór de datum in jouw bericht, anders kan je niet meer bellen!

Heb je een brief, e-mail of SMS ontvangen over het vervangen van je simkaart? Of wil je jouw simkaart controleren, om te kijken of dit ook voor jou geldt?

Kijk dan hier op onze site

 

Hoe vervang ik mijn simkaart?

1. Bestel gratis een nieuwe simkaart

Vervang je simkaart met 1 druk op de knop. Helemaal gratis. Simkaart besteld? Controleer dan gelijk of 4G bellen via ons netwerk op je toestel werkt.

Bestel een simkaart

 

2. Krijg de nieuwe simkaart per post

Je krijgt de simkaart via de post in je brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Meestal heb je 'm met 2 werkdagen in huis.

 

3. Activeer de nieuwe simkaart

Bij de simkaart zit een duidelijke uitleg over hoe je 'm activeert. Je krijgt de activatiecode per e-mail. Geactiveerd? Stop de simkaart in je toestel. De 3-in-1 simkaart past altijd!

Tip: heb je contacten opgeslagen op je simkaart? Kopieer ze dan eerst naar je toestel. In de toestelhulp leggen we dat uit.

Hulp nodig met de simkaart? Bezoek gerust een van onze winkels.

 

Extra voordelen van je nieuwe simkaart

Het belangrijkste is natuurlijk dat jij bereikbaar bent en blijft. Toch heeft je nieuwe simkaart ook een paar extra voordelen:

  • Bellen via wifi; beter bereik in gebouwen waar de mobiele verbinding minder goed is
  • Betere kwaliteit; 4G bellen is voor steeds meer toestellen mogelijk (VoLTE). Het zorgt voor beter bereik, betere kwaliteit tijdens je gesprekken en de verbinding is sneller en stabieler

 

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik mijn simkaart vervangen?

Alle verouderde simkaarten moeten vóór 1 juli 2024 vervangen worden. We gaan verouderde simkaarten gefaseerd uitzetten in de maanden april, mei en juni.

 

Ik bel alleen met mijn toestel en ik heb ook geen smartphone. Heb ik dan wel een nieuwe simkaart nodig?

Ja, ook dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Je belkwaliteit wordt beter. En omdat we het 2G-netwerk uitzetten, kan je niet meer bellen en - eventueel - internetten. Met een nieuwe simkaart kan dat wel.

 

Hou ik hetzelfde telefoonnummer en abonnement?

Ja. Je behoudt hetzelfde telefoonnummer en je abonnement wijzigt niet. Je blijft hetzelfde betalen.

 

Raak ik mijn opgeslagen telefoonnummers (contacten) kwijt bij een simwissel?

Zet ze over op je telefoon. Op de meeste smartphones is daar meer dan genoeg ruimte voor.

Toch contacten opgeslagen op je simkaart? Kopieer ze dan eerst naar je toestel. In de toestelhulp leggen we dat uit.

 

Ik heb een Prepaid simkaart. Wat gebeurt er met mijn beltegoed als ik van simkaart wissel?

Dat zetten we over naar je nieuwe simkaart. Je raakt je beltegoed dus niet kwijt. Bestel hier een nieuwe simkaart.

 

Raak ik mijn appjes, sms’jes of voicemailberichten kwijt bij een simwissel?

Nee. Er gebeurt niets met je appjes (whatsapp) en voicemailberichten. Ook blijven je sms’jes staan wanneer je deze hebt opgeslagen op je toestel.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Geldt dit voor iedereen, of kan je zelf ergens nagaan of jouw simkaart nieuw genoeg is, of juist te oud?

Reputatie 7
Badge +24

Geldt dit voor iedereen, of kan je zelf ergens nagaan of jouw simkaart nieuw genoeg is, of juist te oud?

Je kunt dit zelf niet checken. Je krijgt wel een bericht van ons mocht dit moeten gebeuren. En anders kun je altijd zelf de simkaart omwisselen. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb pas 2 weken een nummer bij jullie moet ik nu al mijn sim vervangen?

Ik heb pas 2 weken een nummer bij jullie moet ik nu al mijn sim vervangen?

Zie voorgaande reactie @Marcomestreech 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb pas 2 weken een nummer bij jullie moet ik nu al mijn sim vervangen?

Lijkt me niet 'verouderd’ in twee weken, dus maakt u zich geen zorgen.

Reputatie 7
Badge +19

Geldt dit voor iedereen, of kan je zelf ergens nagaan of jouw simkaart nieuw genoeg is, of juist te oud?

@XS4-Arjan Ik haak hier toch nog even op in, jazeker, je kunt wel je simkaart checken! Zie daarvoor deze pagina: https://mijn-bestelling.kpn.com/simwissel/

 

Ik heb pas 2 weken een nummer bij jullie moet ik nu al mijn sim vervangen?

@Marcomestreech Neehoor, het gaat echt om oude simkaarten. En inderdaad zoals hier al gezegd, klanten die zo'n verouderde simkaart hebben, krijgen hierover persoonlijk bericht via e-mail of brief.

Ik heb mijn simkaart vervangen en mijn telefoon geeft geen service alleen noodoproepen aan dus kan ik niet bellen.

En ik krijg in mijn meldingen simkaart niet geregistreerd

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Robpoorte, fijn dat je via onze community contact met ons opneemt!

Ik begrijp dat je de simkaart nog niet aan de praat hebt gekregen. Is het al wel gelukt om:

  • de nieuwe simkaart te activeren? Dat kan online via simkaart activeren
  • het toestel uit/ aan te doen?

Ik ben ook benieuwd van welk type toestel jij gebruik maakt?

We lezen graag jouw reactie, zodat wij je verder op weg kunnen helpen!

Hoe zit dat met mijn On Call op mijn auto? Was eerst 3G daarna teruggeschakeld naar 2G omdat 3G verlaten werd.

Wat moet er nu gebeuren?

 

gr hans

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Hans nvt, Heb je een brief, e-mail of SMS ontvangen over het vervangen van je simkaart? Of wil je jouw simkaart controleren, om te kijken of dit ook voor jou geldt? Kijk dan hier op onze site

Reageer