Vraag

Wegvallend netwerk na Android 14 update

  • 26 April 2024
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Na de update van Android 14 One UI 6.0 op mijn Galaxy A22 valt het netwerk steeds weg.
Netwerkinstellingen nagekeken en aangepast.
Simkaart check. Kruistest. Nieuwe simkaart geinstalleerd.
Na speedtest vanwege trage data verwerking Sim van simslot 1 naar simslot 2.
Reset. etc.
 

Het signaal is er soms wel, maar vaak niet.
via de Samsung Member app heb ik testen gedaan en daaruit blijkt dat de Sim-kaart goed is,
maar deze niet connect met het netwerk.
Klantenservice weet zich geen raad.
In de winkel diverse medewerkers ook niet.

Als ik de woonomgeving nader wordt het wel heel slecht tot melding E netwerk en dan niets meer.
Werkomgeving gaat overdag redelijk goed, maar is niet stabiel.

Nooit eerder last van gehad, tot dus de laatste update.
Kan het ook met de zendmasten te maken hebben?
Dat na de de update geen connectie meer gemaakt wordt?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Mob76 , als de problemen zich pas na de update openbaarden, is de kans groot dat je de oorzaak bij Samsung zal moeten zoeken ipv bij KPN.

Om vast te stellen (of juist uit te sluiten) dat het KPN betreft, zal je eens in je omgeving moeten nagaan of er meer mensen zijn die deze update hebben gehad en ook problemen hebben met het netwerk als ze op jouw locatie zijn.

Een laatste redmiddel (maar niet echt favoriet) is om de telefoon eens helemaal naar fabrieksinstellingen te resetten en te kijken of het probleem zich dan blijft voordoen. Dan nog is niet met zekerheid vast te stellen waar het probleem ligt (of lag als het daarmee opgelost is).

Hoi,

Bedankt voor je reactie. 

Ik denk intussen ook dat het aan de update ligt. Het toestel gaat onder garantie terug naar Samsung. Maar eens zien hoe dat gaat en terug komt...

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Mob76 , is het probleem begonnen na de laatste update dd. 23 april?

Ik zie die op mijn S22 klaar staan, maar ik was daar nog niet aan toegekomen. De grote update naar Android 14 - One UI 6.0 is al van november 2023, die draait sindsdien probleemloos bij mij.

@RBxx deze Android 14 - One UI 6.0 update heb ik dus pas afgelopen zaterdag 20 april uitgevoerd.
Toen kwam de melding dat er een software update beschikbaar was.
Ik kijk nooit of er iets beschikbaar is, maar voer het netjes uit als de melding komt.😅

Vanaf dat moment is dus ook de situatie zoals ik het beschreef.

Reageer