Beantwoord

Wel verbinding met hotspot, geen internet

  • 24 April 2024
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Sinds onze overstap van Odido naar kpn lukt het niet meer om internet te krijgen via de hotspot op onze lenovo tablet. Zowel mijn iPhone 13 als de iPhone 15 van mijn vrouw werken niet, echter de iPhone 12 met Vodafone, geen probleem. Bij eerder contact met de kpn klantenservice kwam een domme reactie dat de lenovo het probleem zou zijn. Vraag is: wat moeten we doen om kpn wel te laten werken? Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Neville 24 April 2024, 23:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarmee bent u overgestapt? Ik lees "hotspot op onze lenovo tablet". In de Lenovo tablet zit dus een simkaart? Die simkaart was vroeger van Odido en u bent nu overgestapt naar KPN? Dus u heeft hier nu een KPN simkaart in zitten?

Sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg. Ik activeer de hotspot op mijn telefoon en maak vervolgens verbinding vanaf de tablet. 

Reputatie 5
Badge +2

@Stef Biemans 

Verander apn internet naar apn portalmmm.nl in je iPhone voor hotspot. 

De apn internet van kpn maakt gebruik van IPv6 adressen in plaats van IPv4 adressen. Zover ik weet is kpn op dit moment de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied. Dit verklaart waarom het bij een andere provider wel werkt.

Apn portalmmm.nl van kpn maakt alleen gebruik van IPv4 adressen waardoor ik verwacht dat je Lenovo tablet via iPhone hotspot weer gaat werken.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen.

Geweldig het werkt! Dank voor de tip!

Reageer