Beantwoord

Zorgeloos abonnement behouden

  • 22 October 2019
  • 33 reacties
  • 950 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, 

Sinds 2017 heb ik KPN mobiel met een Zorgeloos sim only abonnement..  Een van de redenen dat ik destijds naar KPN ben overgestapt, was vanwege de Premium Plus bundel, zodat ik in de VS ook gebruik kon maken van mijn abonnement en eigen nummer.. Sinds de introductie van Hussel, bestaan de Zorgeloos abonnementen niet meer.. Mijn vraag is dus of ik als 'oude' klant met een oude abonnementsvorm nog gebruik kan maken van de upgrades naar Premium Plus.. Hierover heb ik meerdere mensen gesproken en allen vertellen wat anders..

1. De upgrade zou níet meer mogelijk zijn, omdat jullie geen Premium Plus meer aanbieden.. 

2. De upgrade is nog wèl mogelijk, omdat dit past in mijn abonnement en zolang ik niks verander, blijft die optie er voor mij en kan ik het naar willekeur maandelijks aanpassen.. 

Met deze info kan ik niet zo heel veel.. En juist deze upgrades binnen de Zorgeloos abonnementen, zijn voor mij van belang omdat ik aan de hand hiervan wel of niet KPN mobiel behoud.. 

Iemand enig idee hoe dit nu zit? 

Alvast bedankt. 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 26 October 2019, 09:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, 

Sinds 2017 heb ik KPN mobiel met een Zorgeloos sim only abonnement..  Een van de redenen dat ik destijds naar KPN ben overgestapt, was vanwege de Premium Plus bundel, zodat ik in de VS ook gebruik kon maken van mijn abonnement en eigen nummer.. Sinds de introductie van Hussel, bestaan de Zorgeloos abonnementen niet meer.. Mijn vraag is dus of ik als 'oude' klant met een oude abonnementsvorm nog gebruik kan maken van de upgrades naar Premium Plus.. Hierover heb ik meerdere mensen gesproken en allen vertellen wat anders..

1. De upgrade zou níet meer mogelijk zijn, omdat jullie geen Premium Plus meer aanbieden.. 

2. De upgrade is nog wèl mogelijk, omdat dit past in mijn abonnement en zolang ik niks verander, blijft die optie er voor mij en kan ik het naar willekeur maandelijks aanpassen.. 

Met deze info kan ik niet zo heel veel.. En juist deze upgrades binnen de Zorgeloos abonnementen, zijn voor mij van belang omdat ik aan de hand hiervan wel of niet KPN mobiel behoud.. 

Iemand enig idee hoe dit nu zit? 

Alvast bedankt. 

Ben ik ook wel benieuwd naar, heb hetzelfde abonnement.

Ik ga er vanuit dat het tweede het geval is. In geval van de eerste optie (dat het vanaf nu geen mogelijkheid meer is) verandert namelijk je abonnement/voorwaarden en zou je dus kosteloos moeten kunnen opzeggen. Dan zou KPN hierover ongetwijfeld geinformeerd moeten hebben.

Reputatie 1

Oh, ok. Ben wel heel benieuwd nu.. Het liefst laat ik mijn abonnement stilzwijgend doorlopen waarbij ik gebruik kan blijven maken van Premium Plus.. Maar zal me ook niet verbazen dat deze optie er gewoon uitgegooid wordt omdat ze geen overeenkomst meer hebben met de providers in de VS..

 

Badge +19

In mijnkpn zou je moeten kunnen zien wat de mogelijkheden van jouw abonnement zijn.

Badge +19

Ik heb hetzelfde abonnement en als je in mijnkpn op abonnement wijzigen klikt zie je de mogelijkheden. 

Reputatie 1

Já, ik zag inderdaad dat ik kan switchen tussen de verschillende 'Zorgeloos' mogelijkheden.. Op 2 februari 2020 loopt mijn contract af.. Ik vraag me af of ik dan gewoon het abonnement stilzwijgend kan laten doorlopen om gebruik van 'Zorgeloos' , dus ook van Premium Plus, te kunnen blijven maken.. 

Reputatie 6
Badge +2

Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken, want ik zet altijd om naar de VS en dat is voor mij een van de redenen om bij KPN te blijven. Mijn abonnement loopt in februari af, maar als ik niets verander blijf ik dus profiteren van de Zorgeloos abonnementen (die naar mijn mening vele malen beter zijn dan dat Hussel-gebeuren, dat sla ik maar over), maar kan ik dan nog omzetten voor een maandje naar de VS en weer terug? Kan iemand van KPN daar even duidelijk over geven, want ik heb hier nog niemand van KPN zien reageren...

Reputatie 7

Hoi @kathyfyrstadottir, @Raim en @reinventor, het is goed dat jullie deze vraag stellen om niet achteraf voor een verrassing te komen te staan. Een wijziging aan een abonnement kan op 2 manieren, je kunt het abonnement aanpassen of je kunt het abonnement verlengen:

  • Als je het abonnement verlengt, kies je voor een van de nieuwste pakketten (de Hussel pakketten) met een nieuwe contractperiode. De Zorgeloos pakketten zijn dan niet meer te kiezen.
  • Als je ervoor kiest om het abonnement aan te passen, kan je kiezen uit de pakketten die mogelijk waren op het moment dat je jouw abonnement afsloot. Als de Zorgeloos pakketten toen mogelijk waren, zijn dat de enige opties waar je uit kunt kiezen. De Hussel pakketten zijn daarbij niet te kiezen. Bij het aanpassen wordt er geen nieuwe contractperiode actief.

 

Op 2 februari 2020 loopt mijn contract af.. Ik vraag me af of ik dan gewoon het abonnement stilzwijgend kan laten doorlopen om gebruik van 'Zorgeloos' , dus ook van Premium Plus, te kunnen blijven maken.. 

Dat kan inderdaad. Het contract loopt af, maar het abonnement blijft actief met dezelfde voorwaarden, loopt stilzwijgend door en het wordt maandelijks opzegbaar. Als je nu een maandelijkse betaling hebt voor je toestel, zal dat van de factuur verdwijnen na de contractperiode. Verder verandert er niets aan het abonnement, tenzij je zelf iets aanpast natuurlijk :slight_smile:

Reputatie 1

Ah, duidelijk verhaal. Hier kan ik wel wat mee.. Zoals  @reinventor al zei, was dit voor mij ook de voornaamste reden om destijds naar KPN te gaan.. Fijn dat ik mijn Zorgeloos kan behouden.. 

 

Bedankt voor jullie reacties.. 🤗 

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat wordt dus een kwestie van zolang mogelijk vasthouden aan mijn huidige Zorgeloos abonnement want ik geloof dat de VS niet meer is opgenomen in de nieuwe abonnementen. Hopelijk keert dat terug maar zal wel weer niet.

Reputatie 1

@reinventor viel mij ook al op. Nu kun je wel wereldbundels aanschaffen maar die zijn duur; voor 500 MB betaal je €40,-, terwijl je met een upgrade naar Premium Plus 100 GB hebt voor €75 en je daarmee niet alleen data hebt, maar ook telefoongesprekken kan voeren..

Dit jaar tijdens mijn vakantie in de VS was er wat onduidelijkheid over de ophaaltijd voor een excursie... Ik kon dus met mijn Premium Plus mooi even bellen met de lokale gids, omdat ook bellen inbegrepen is..

Heb je alleen een internetbundel, komen de belkosten er nog een keer overheen.. En persoonlijk vind ik 500 MB voor twee weken heel weinig.. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik begin niet eens aan die bundels, waardeloos. Mocht het zover komen, dan ga ik wel op zoek naar een Amerikaanse prepaid eSIM. Maar ik ben van plan zo lang mogelijk mijn huidige abonnement te houden. Ik vind die Hussel abonnementen een duidelijke achteruitgang, ook al vanwege die limiet voor binnen de EU. Nu heb ik met KPN Compleet gewoon 100GB in de hele EU en zelfs 200GB in de VS. 

Reputatie 1

Precies.. Denk er netzo over.. 

Reputatie 7

Bij de Hussel abonnementen is er inderdaad geen pakket meer waar de Verenigde Staten en Canada onderdeel van is. De wereldbundel die je al hebt gevonden is met een Hussel pakket de enige optie. Wat dat betreft zitten jullie met het huidige Zorgeloos pakket gunstiger.

Reputatie 1

En dat snap ik eigenlijk niet, want een medewerker van KPN vertelde mij niet zo lang geleden dat er onder de KPN klanten veel vraag was naar gunstige pakketten voor de VS, dus werd Premium Plus geïntroduceerd. En ineens, paar weken geleden, helemaal weg. Is de vraag hiernaar plotsklaps afgenomen? Jullie zullen je redenen wel hebben, maar denk dat veel klanten nu zullen weggaan bij KPN.. 

Reputatie 4
Badge +2

@Jasper, super, bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

 

Nu maar hopen dat KPN de oude pakketten op den duur niet gaat "uitroken" door ze onaantrekkelijk te maken met verhogen van de tarieven tov nieuwere pakketten.

Dat is me al eens gebeurt bij alles in 1. Toen werd de prijs van mijn oude pakket meer verhoogd dan van de nieuwere pakketten.

Onder het mom van aanpassen aan de huidige tarieven...

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind alle Hussel abonnementen (ook voor KPN Thuis) een achteruitgang, dus het zal wel een manier zijn om de winst te verhogen ten koste van de klant. Geen goede ontwikkeling dit in ieder geval. Hopelijk kost het KPN klanten zodat ze tot inkeer komen. Fingers crossed!

Reputatie 6
Badge +2

@Jasper, super, bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

 

Nu maar hopen dat KPN de oude pakketten op den duur gaat "uitroken" door ze onaantrekkelijk te maken met verhogen van de tarieven tov nieuwere pakketten.

Dat is me al eens gebeurt bij alles in 1. Toen werd de prijs van mijn oude pakket meer verhoogd dan van de nieuwere pakketten.

Onder het mom van aanpassen aan de huidige tarieven...


 

En daar hoop je op???? 

Reputatie 4
Badge +2

ik was het woordje "niet"  vergeten. Inmiddels aangepast.

Reputatie 4
Badge +2

Wanneer het oude pakket niet meer aantrekkelijk is ga ook ik, op basis van de huidige Hussel voorwaarden/tarieven, bij het aflopen van mijn abonnement eens verder rondkijken dan KPN.

Compleet heeft er mede door de verdubbelaar voor gezorgd dat ik voor onze telefoonabonnementen niet verder hoefde te kijken...en daarmee bleef ik ook automatisch voor tv en internet bij KPN/ XS4ALL.

Met Hussel worden die koppeling en de gevolgen, wanneer je voor een andere provider kiest, minder. Dan zijn er goedkopere aanbieders te vinden.

Reputatie 7

Voor de klant die regelmatig in de VS vertoeft is het nieuwe gehussel inderdaad niet echt gunstig. Daarentegen is het abonnement met onbeperkt data en 20GB binnen de EU bij Hussel juist aantrekkelijker geworden. Nog lang niet zo aantrekkelijk als bij de concurrent, maar wel aantrekkelijker.

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat de VS niet echt een aandachtspunt is voor KPN want bet aantal abonnees die behoefte hebben aan een data bundel voor de VS en daar elke maand diep voor in de buidel tasten is waarschijnlijk zeer laag.

Een 200GB abonnement met KPN Compleet kostte volgens mij €60,- per maand.

 

Persoonlijk zou ik, als ik zeer frequent in Amerika zou zijn, toch sterk overwegen om een dual sim telefoon te gebruiken en een data-sim abonnement geldig voor Amerika af te sluiten.

 

Reputatie 1

Ah ok, die onderste die jij stuurt is van T-Mobile, wat voor mij geen optie is, want geen dekking in huis..

Ik blijf in ieder geval voorlopig waar ik zit.. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind het afschaffen van KPN Compleet echt onbegrijpelijk. Er is dus niets meer dat me mobiel bij KPN houdt, als ze Zorgeloos afschaffen of onnodig duur gaan maken. KPN Compleet was altijd een van de hoofdredenen waarom ik voor KPN koos, maar nu kan ik me dus ook elders gaan oriënteren. Ik vind deze Hussel abonnementen echt een dramatische achteruitgang. Thuis zou ik duurder uit zijn als ik kies voor zo een Hussel abonnement en mobiel kan het me ook niet leveren wat ik wens. 

Reputatie 7

Ah ok, die onderste die jij stuurt is van T-Mobile, wat voor mij geen optie is, want geen dekking in huis..

Hoe kan dat nou, T-Mobile heeft vrijwel overal dekking. Ik kan me niet heugen dat ik in de afgelopen jaren ergens geweest ben waar geen T-Mobile dekking was.

Wat zegt deze site dan over de dekking op jouw adres?

 

kathyfyrstadottir schreef:

Ik blijf in ieder geval voorlopig waar ik zit.. 

En wat als je een dual sim telefoon zou nemen met in sim slot 1 een KPN mobiel abonnement en in sim slot 2 een T-Mobile data-sim.

Dan ben je voor maximaal €61,- dus voorzien van Internet in de VS. :wink:

Reputatie 1

@wjb dual sim is nu geen optie, omdat mijn S7 dit niet ondersteunt..

Op de kaart van T-Mobile is mijn straat roze en er staat ook dat zowel 2-, 3- als 4G goed zijn.. Echter, het is gebleken dat dit niet zo is.. T-Mobile heeft een soort dekkingstest gedaan en geconcludeerd dat ze mij inderdaad geen goede dekking konden bieden in mijn huis. Kosteloos kon ik mijn abonnement toen beëindigen.. De service van T-Mobile was voortreffelijk, maar elke keer op het balkon moeten staan om een telefoongesprek te moeten voeren is ook niet handig.. 

Reputatie 1

Ik vind het afschaffen van KPN Compleet echt onbegrijpelijk. Er is dus niets meer dat me mobiel bij KPN houdt, als ze Zorgeloos afschaffen of onnodig duur gaan maken. KPN Compleet was altijd een van de hoofdredenen waarom ik voor KPN koos, maar nu kan ik me dus ook elders gaan oriënteren. Ik vind deze Hussel abonnementen echt een dramatische achteruitgang. Thuis zou ik duurder uit zijn als ik kies voor zo een Hussel abonnement en mobiel kan het me ook niet leveren wat ik wens. 

Best kans dat het abonnement dat jij en ik nu hebben, uiteindelijk zo duur worden dat we gedwongen worden mee te Husselen. Maar dat ga ik niet doen.. Zolang ik Zorgeloos kan blijven gebruiken, blijf ik.. Wanneer dat niet meer kan óf te duur wordt, ben ik weg..