Beantwoord

Advies gevraagd voor databundel in de VS

  • 28 July 2019
  • 8 reacties
  • 440 keer bekeken

Ikzelf reis deze week naar de West kust van Amerika (LA) en verblijf daar 4 weken. Wat zijn de mogelijkheden om te bellen/internet en SMS richting onbeperkt.
Ik lees dat je daar lokaal een prepaid of 30 dagen abonnement kaartje moet kopen. Vanuit NL de mobiel doorsturen naar het telefoonnummer behorende bij de chip.
Graag een goed advies in deze.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 July 2019, 09:07

Bekijk origineel

8 reacties

Wat een leuke reis ga je maken! 😄

Er zijn 3 opties

1 Alleen het duurste KPN abonnement heeft dekking voor Verenigde Staten en Canada in de bundel.
Je kunt tijdelijk opwaarderen naar dat pakket. Dat, en weer terug naar huidige, kan alleen per 1ste v.e. maand. Je kunt het dus nog regelen voor de maand augustus. Voor 1 september downgrading weer aangeven anders loopt het nog een maand.

2 Verder is het mogelijk een extra buiten-EU-bundel (bovenop huidige abonnement) te nemen.
100 MB/min/sms voor € 9,99 en 500 MB/min/sms voor € 39,99.
https://www.kpn.com/buitenland/ (Verenigde Staten)

3 Mogelijkheid 3 is daar een prepaidsim aan te schaffen. Je bent dan wel bereikbaar onder dat Amerikaanse nummer en niet je NLD 06 nummer natuurlijk.

!! Heb je een in Nederland (Europa) aangeschafte iPhone of Samsung dan werkt deze niet met een Amerikaanse sim.

Ook: v.u. Verenigde Staten naar een ander land bellen is anders. Hun internationale code is 011. (in Europa is dat 00). Heb je nu dus alles 0031... in je toestel dan werkt dat daar niet. Handigst is +31 gebruiken. Dat gaat wereldwijd. ;)

Bij 2
Kosten bovenop je abo (Europa abo) zonder extra bundel
  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
Met genoemde extra bundel € 0,10 per MB/min/sms (sms ontvangen ook dan gratis)
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Willem II Dat klinkt als een prachtige reis! Peter heeft alle mogelijkheden tot in detail beschreven en ik heb verder niets toe te voegen. Heb je al besloten wat je gaat doen?
@PeterG
Wat een prima antwoord. Kun jij organiseren dat ik per 1-8-2019 een tijdelijke opwaardering naar het duurste abonnement krijg. Ik zal zelf voor 31-08-2019 voor de downgrading zorg dragen.

Als je meer wenst laat het me weten.
Thanks in advance 👍

Mocht je het niet kunnen organiseren dat graag een advies hoe ik dat kan oppakken.

Groet Willem
Dank je. Nee, dat kan ik niet; ik ben geen KPN medewerker (vrijwilliger). En de KPN moderators hier ook niet. Daar moet je echt even voor bellen 0800-0402 i.v.m. verificaties. Of het nr. 1200 met je mobiel v.d. Klantenservice. Je kunt hiervoor dagelijks bellen naar deze gratis nummers best tussen 08:30 en 22:00 uur.

En haal even je tel. nr. weg. Nu kan de hele wereld je nummer zien 😉 (drie puntjes rechts onder je bericht: bewerk)
Helaas als je zakelijk mobiel abonnement hebt kan het niet. Krijg een aanbieding van €25 per 250 mb. Waanzin als je vier weken veilig wilt verder werken. Zonder dus van openbare WiFi netwerken gebruik te willen maken. Bedenk dat wij naast mijn eigen mobiel ook 35 andere hebben bij KPN. Wat onvriendelijk temeer as je weet dat....let op KLEIN zakelijk het wel kan wat @PeterG aangeeft. Jammer ik ga op bezoek bij Vodafone. Ik kan niet tegen. Particulier hopa opgelost, klein zakelijk hopa, maar zakelijk mobiel weet je wel de klanten van het eerste uur boem overboord. @PeterG thanks voor je advies maar helaas gaat het mij niet lukken. Top week.
Oh, bovendien zakelijk is andere hulplijnen, ook omdat de abonnementen anders zijn idd.

0800-0403
en zakelijk forum
http://zakelijkforum.kpn.com
Reputatie 7
Badge +20
Helaas als je zakelijk mobiel abonnement hebt kan het niet. Krijg een aanbieding van €25 per 250 mb. Waanzin als je vier weken veilig wilt verder werken. Zonder dus van openbare WiFi netwerken gebruik te willen maken. Bedenk dat wij naast mijn eigen mobiel ook 35 andere hebben bij KPN. Wat onvriendelijk temeer as je weet dat....let op KLEIN zakelijk het wel kan wat @PeterG aangeeft. Jammer ik ga op bezoek bij Vodafone. Ik kan niet tegen. Particulier hopa opgelost, klein zakelijk hopa, maar zakelijk mobiel weet je wel de klanten van het eerste uur boem overboord. @PeterG thanks voor je advies maar helaas gaat het mij niet lukken. Top week.
Dag @Willem II Ik ben een moderator op het Forum en dus ook een medewerker van KPN. Je hebt je nu gemeld op het Forum voor de consumentenmarkt. Ik heb zelf geen mogelijkheid om zakelijke klanten te helpen; daarvoor zijn er de ingangen waar Peter al naar verwijst. Voor zakelijke klanten gelden vaak andere afspraken over gebruik in het buitenland. Dat is niet zozeer onvriendelijk bedoeld. Voor zover ik er zelf kijk op heb: het één en ander hangt af van het door je werkgever geselecteerde abonnement. Bij sommige varianten is datagebruik niet mogelijk en bij sommige varianten wel. De meeste bedrijven hebben een aanspreekpunt, die de abonnementen beheert. Je zou wellicht bij die collega kunnen informeren hoe het bij jouw abonnement zit. En voor verder informatie over wat kunnen doen moet ik je naar de zakelijke ingangen verwijzen. Buiten dit alles wens ik je een prachtig verblijf in de VS toe.
Kort en krachtig. KPN wil geen 100 GB data abonnement zowel tijdelijk (1mnd) als continue verkopen aan een. KPN zakelijk klant. (Sedert 1995 klant). Het maakt niet uit er is geen flexibele opstelling, omdat vlgs de zakelijke dienstverlener van van KPN mijn "propositie" (hoe bedenk je het) dit niet toe laat. Dan pas in december 2019. Kortom consument zakelijk het maakt mij niet uit. KPN heeft geen afspraken voor hun zakelijke klanten met de USA gemaakt en wil gewoon keihard €25,- per 250Mb voor Internet gebruik in the USA cashen. Reken uit en bedenk hoe mooi het nu in Europa is geregeld. Ik heb als eigenaar van mijn bedrijf opdracht gegeven de 40 aansluitingen mobiel en de VOIP installatie over te zetten naar een andere provider. Behaalde goede resultaten in het verleden zijn voor KPN niet geldend voor het heden en de toekomst. Een ieder die uitgebreid hebben uitgelegd hoe of wat dank ik daarvoor. En wat het verhaal forum consument of zakelijk betreft bla bla. Ik vertrek en schaf mij een chip in LA aan en schakel mijn nummer door en Trump ontvangt de munten. Goed gedaan KPN. All the love.

Reageer