Vraag

GPS smartwatch werkt niet

  • 22 January 2020
  • 25 reacties
  • 643 keer bekeken

hallo, hierbij heb ik ook een probleem met een smartwatch, ik heb kpn simkaart erin gedaan. Ik kan wel bellen en gebeld worden. Maar de gps blijf staan op een locatie van de snelweg, en werk niet.

Ik heb een sms verstuurd, maar ik krijg geen reactie terug van de telefoon.

Ik heb deze sms naar het nummer van de simkaart gestuurd die in het horloge zit.

Code :​pw,523681,ip,52.28.132.157,8001#​

Code :​pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#​

Ik werk met de app: Setracker2

Wie kan mij helpen ?

Mvrgr. Jacques

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jacq.W, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Bij GPS smartwatches kunnen de APN instellingen soms het probleem zijn, in ieder geval bij prepaid kaartjes. Heb je een prepaid simkaart die je hiervoor gebruikt? Dan kan ik even kijken of ik iets kan aanpassen in de APN instellingen om het te verbeteren. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met 06-nummer en simkaartnummer (bij klantnummer mobiel)? 

Ik hoor graag van je!
 

Reputatie 7
Badge +21

@Jacq.W, ik heb geen reactie meer gehad. Werkt jouw smartwatch inmiddels naar behoren?

Hoi, ik heb dezelfde problem. Gps tracker werk niet juist. Kan u ik helpen? Alvast bedankt

@C15c4 : Gebruik jij een prepaid kaartje?

Ja prepaid

Heb jij deze prepaid ook even getest (en geactiveerd) in een mobieltje? 

Kun je tevens je profiel aanvullen met het mobiele nummer en het simkaartnummer wat bij die prepaid hoort en mij daarna hier een seintje geven?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik hrb hetzelfde probleem met de kinder smartwatch. Prepaid sim werkt niet. Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt! 

Heb jij die prepaid sim ook even in een gewone mobiel geprobeerd, @Valeria1 .  ?

Ja, ik hrb het in mijn mobiel geprobeerd. Inmiddels heb ik ook kontact met de verkoper genomen. Ze zeggen dat ik de sim op "alleen 2g" zet. Voor mijn versie van ios omzetten naar 2g is onmogelijk. Dan adviseren ze om dat via "Telecomservicepunt te doen". Dus in mijn geval dit is kpn denk it. Weet je hoe ik het op  "alleen 2g" omzetten kan? 

Dat kan ik niet beloven maar ik wil graag voor je kijken wat mijn systeem allemaal toelaat. Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven als dat gedaan is?

Wat ik graag wil weten is het mobiele nummer en het simkaartnummer. 

Hallo Erwin, ik heb mijn mobiele nummer en simkaartnummer aan mijn profiel toegevoegd. Alvast bedankt!

Ik heb een aanpassing gedaan. Kun je de smartwatch herstarten en kijken wat er gebeurt?

Ik heb een aanpassing gedaan. Kun je de smartwatch herstarten en kijken wat er gebeurt?


Beste Erwin, dank je wel voor je hulp. Ik heb de smartwatch gestart en helaas doet het nog steeds niet. Locatie kan niet bepaald worden. Betekent dat dat het gewoon niet mogelijk is om deze sim met deze watch te gebruiken?

Bedankt!

Daar lijkt het dan wel op, @Valeria1 :-(  Ik heb helaas geen andere mogelijkheden meer. 

Is de foutmelding veranderd nadat ik die aanpassing deed? Of is die hetzelfde gebleven?

Daar lijkt het dan wel op, @Valeria1 :-(  Ik heb helaas geen andere mogelijkheden meer. 

Is de foutmelding veranderd nadat ik die aanpassing deed? Of is die hetzelfde gebleven?

Beste Erwin, ja de foutmelding is hetzelfde gebleven. Ik denk dat de enige oplossing is om gewoon deze watch terug te sturen en een andere merk kopen. Echt bedankt voor je hulp! 

Daar lijkt het dan wel op, @Valeria1 :-(  Ik heb helaas geen andere mogelijkheden meer. 

Is de foutmelding veranderd nadat ik die aanpassing deed? Of is die hetzelfde gebleven?

Beste Erwin, ja de foutmelding is hetzelfde gebleven. Ik denk dat de enige oplossing is om gewoon deze watch terug te sturen en een andere merk kopen. Echt bedankt voor je hulp! 

Ik vrees het ook, @Valeria1 . Zo te lezen heb je er dus nog garantie op.  Succes!

Hi collega KPN,

De geactiveerde simkaart voor de smartwatch werkt in mijn eigen telefoon, maar geeft een simkaart error in de smartwatch.

Kunt u meedenken wat ik kan doen?

Ik vul de gegevens aan in mijn profiel.

Mvg, Karin.

@Simkaart error smartwatch : Ik zie niks in je profiel staan.

Kun jij die updaten (niet vergeten op te slaan) en mij dan een seintje geven? Uiteraard heb ik het nummer van die SIM nodig.

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Dank Erwin. Aangevuld! Groetjes Karin.

@Simkaart error smartwatch : Ik heb een aanpassing gedaan. Garanties kan ik je niet geven maar de kans is nu wel groter dat de smartwatch met die SIM overweg kan.

Kun je het testen?

Hi Erwin,

Jaa!! Na m opnieuw op te starten, pakt ie ‘m! Hartelijk dank, super fijn dit!!

 

Groetjes Karin.

 

Nice. Fijn dat het gewerkt heeft. 

Hoi! 

Kunnen jullie mee kijken met onze instellingen? 

We kunnen bellen en gebeld worden maar de locatie blijft staan op een verkeerde plek.

Groet Romy 

@Romyvmvt Ik wil het best voor je proberen maar geen garanties.

Kun jij je profiel aanvullen met het mobiele nummer waar het over gaat? (ook graag het simkaartnummer er bij vermelden). Geef je mij daarna hier een update?