Beantwoord

Hoe kan ik een data sim (0970) blokkeren voor gebruik buiten Europa?

  • 18 July 2019
  • 28 reacties
  • 890 keer bekeken

Reputatie 7
Binnenkort gaan wij weer onze oudste dochter in Zuid Afrika bezoeken.
Dit keer gaan onze zoon en jongste dochter ook mee.
Mijn zoon heeft een data sim van KPN en deze zou ik graag willen beschermen tegen het gebruik buiten de EU.
Met een "gewone" sim kaart kan je dat, als ik het goed begrepen heb, doen door een smsje te sturen naar 1266 met de tekst BESCHERMING AAN.
Met een data sim kan je echter geen smsjes sturen en via mijnKPN kan ik dat ook niet instellen.

Kunnen jullie controleren of op zijn 0970 nummer (zie mijn profiel) de bescherming buiten de EU aan staat en zo nee, hebben jullie de mogelijkheid om dat alsnog te doen?

PS. Uiteraard zal ik er voor zorgen dat hij roaming uit zet zodat er sowieso al geen data verbruikt zal worden.
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 July 2019, 13:33

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
@wjb Ik heb er even eentje op illegale wijze gestolen hoor,... 🙄

Was nog niet geheel wakker,... Dus moest even poetsen,,..

Reputatie 7
@wjb Ik heb er even eentje op illegale wijze gestolen hoor,... 🙄
Mijn dochter zal de rekening wel sturen.
Zij is journaliste en zeer gesteld op haar copyright. 😉

Overigens was de minuut na het maken van die foto zeer spannend.
Dit is precies het moment waarop die olifant op ons af begint te stormen.
De minuut erna scheurde de ranger met onze jeep achteruit over een smal paadje en werd de afstand tussen ons en die olifant niet kleiner. Dus als je naar die foto kijkt ... het ziet er wellicht leuk uit, maar wat je ziet is een woeste olifant.
Reputatie 7
Prima, zie het wel verschijnen! 😜

Je ziet het wel aan zijn poot, die maakt al aanstalten om te gaan lopen,.. Wel een heftige ervaring indd! Dan zijn wij als mens in een voertuig in eens niks,.. Jurassic Park situatie 😉

Reageer