Beantwoord

Mobiel internet buitenland werkt niet

  • 19 December 2017
  • 149 reacties
  • 62644 keer bekeken

Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 December 2017, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

149 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Is het inmiddels opgelost Marc? Als ik nog kan helpen dan hoor ik dat graag.
Het is opgelost Paul. Tnx!
Reputatie 7
Badge +25
Mooi zo! 😃 Ik ben wel een beetje benieuwd wat het probleem was....?
Hier hetzelfde probleem geen internet in Duitsland. Alleen via Wi-Fi. Erg vervelend dit. Alles gedaan zoals in het forum ingeschreven werd. Wellicht ook bij mij een blokkade?? Hellup
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Anita! Dataroaming stond inderdaad uitgeschakeld op jouw abonnement. Ik heb het ingeschakeld, kun je jouw toestel opnieuw opstarten (of even in vliegtuigstand zetten) en het nog eens proberen?
Hier hetzelfde probleem geen internet in Duitsland. Alleen via Wi-Fi. Erg vervelend dit. Alles gedaan zoals in het forum ingeschreven werd. Wellicht ook bij mij een blokkade?? Hellup
Reputatie 7
Badge +28
Volgens mij ging de reactie niet helemaal goed. Ik ben wel benieuwd of het goed nieuws of slecht nieuws is 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Ik ga in augustus naar Spanje op vakantie.
Hopelijk staat er bij mij geen roaming blokkade op mijn 06 nummer.
Zou 1 van de moderators dit willen nakijken voor mij?
Reputatie 7
Badge +21
Beste rene_1974, bedankt voor je bericht!
Uiteraard heb ik het even voor je nagekeken, er staat geen blokkade op jouw data roaming service. Dus je kan straks in augustus gebruik maken van je internet in Spanje! Check wel je instellingen, en mocht het niet werken de test dan of je handmatig een netwerk kan selecteren in plaats van automatisch.
Reputatie 3
Badge +3
@Susan_ Dankjewel voor het nakijken en dankjewel voor je tip van het handmatig selecteren van een netwerk.
Welk Spaans netwerk geeft de beste dekking in Spanje?
Reputatie 7
Badge +21
Geen probleem hoor, graag gedaan! Welke provider op jouw locatie de beste verbinding geeft is helaas voor mij niet inzichtelijk, maar bekende providers zijn Orange Espagne, Telefónica Móviles España, Vodafona España en Xfera Móviles. Je kan op dat moment kijken welke het sterkste is, en het beste werkt. Heb je hier voldoende informatie aan?
Reputatie 3
Badge +3
@Susan_
Dankjewel voor alle hulp.
Ik ga het tijdens mijn vakantie in Spanje wel zien allemaal.
Ik neem aan dat het vast wel goed komt.
Reputatie 7
Badge +21
Daar ga ik ook vanuit 😉 Voordat ik het vergeet, alvast veel plezier!
Ik ben in Frankrijk en heb helaas geen internet op mijn bundel die ik heb gekocht... wat gaat er mis?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @purplepaool, welkom! Ik zie wel gebruik van dataroaming, dus er wordt niets geblokkeerd gelukkig. Wat gebeurt er als je een browser of app opent? Krijg je een wit scherm of een foutmelding? Lukt bellen en gebeld worden wel? Je kunt proberen om 4G uit te schakelen en om via de instellingen handmatig een ander netwerk te kiezen. Wellicht helpt je dat!
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, is het inmiddels gelukt? Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het me vooral weten.
Hi, net terug uit het buitenland en helaas werkte mijn internet niet. Kunt u zien wat de oorzaak is?
Hallo,

Op dit moment zit in in Italia met hetzelfde probleem. Mijn vrouw heeft wel internet 4g kpn en ik niet meer sinds gisteravond. Aan de tel werd mij verteld dat er geen blokkade op roaming is, maar dat kan toch haast niet anders? Alles al geprobeerd, handmatig zoeken naar provider, apn op portalmmm.nl, 4g uit, telefoon gereset, niks helpt helaas. Misschien kunt u iets betekenen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ah17, wat balen dat het niet heeft gewerkt. Dat is niet fijn. Ik ben bang dat ik zo niet kan achterhalen wat er aan de hand is. Heb je al eens op https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bereik-in-het-buitenland-hoe-zit-dat-nu-precies-452947 gekeken? Wellicht kun je die tips nog eens nalopen. Wellicht vind je nog iets vreemds in de instellingen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ah17, wat balen dat het niet heeft gewerkt. Dat is niet fijn. Ik ben bang dat ik zo niet kan achterhalen wat er aan de hand is. Heb je al eens op het topic gekeken? Wellicht kun je die tips nog eens nalopen. Wellicht vind je nog iets vreemds in de instellingen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Aart83, Italië wat ontzettend leuk. Alleen nu zit je zonder verbinding. Dat is niet fijn, zeker aangezien jouw vrouw het wel heeft. Geen enkele tip heeft geholpen dus? Heb je wellicht de mogelijkheid om jouw simkaart in het toestel van jouw vrouw te testen? Werkt het dan wel? Zo niet, dan zit het probleem vermoedelijk in de simkaart (je kan dan een nieuwe simkaart aanvragen in MijnKPN), werkt het dan wel, dan zit het waarschijnlijk toch in de instellingen van jouw toestel.
Bij mijn vrouw werkt het ook niet terwijl alle instellingen hetzelfde zijn. Kan iemand checken of de roaming uitstaat. Zij heeft ook een kpn abn.
mvg Sven
Ondertussen zelf maar opgelost door de Apn te resetten naar standaard instelling en nu doet het het weer.
Heb een Samsung Galaxy A5 (2017) SM-A520F. Aangeschaft in oktober omdat het niet lukte om op mijn vorige Samsung A3 (2016) mobiel te internetten in het buitenland. Maar ook nu lukt het niet.
Heb diverse keren de toestelhulp van 36 pagina's doorgewerkt. Alle instellingen staan goed, vliegtuigstand is uit, roaming staat aan, Netwerkmodus op automatisch, toegangspunt KPN Mobiel Internet, APN op internet, MCC 204, MNC 08, Verificatietype geen, type toegangspunt default,supl, APN-protocoil IPv4, APN-roamingprotocol IPv4. Helemaal onderaan staat nog Operatortype mobiel virtueelnetwerk geen.
Uitzetten en herstarten helpt niet.
Ben lichtelijk wanhopig omdat ik hetzelfde probleem met mijn vorige toestel had. Heb toen gechat met de helpdesk, ben naar de KPN winkel geweest, niemand kon helpen. Ook nu zeiden ze in de winkel dat alle instellingen goed zijn. In Nederland prima 4g maar zodra ik de grens overga heb ik niks meer.
Badge
Op vakantie in Frankrijk en net als vorig jaar problemen met de telefoon van mijn dochter. Geen internet en geen 3g of 4g. De telefoon ingesteld zoals die van mijzelf en van mijn man, omdat het bij ons wel werkt. Zou het kunnen dat er bij haar telefoon ook een blokkade op de dataroaming zit? En zou die blokkade er af gehaald kunnen worden?