Beantwoord

BKR registratie verwijderen

  • 28 March 2020
  • 18 reacties
  • 2695 keer bekeken

Ook ik vraag al enkele weken om afmelding van de BKR registratie. Mijn abonnement liep op 10 maart j.l. af. Ik heb meerdere malen gebeld met de klantenservice en zij geven telkens aan dat het binnen 5 werkdagen zal gebeuren echter er gebeurt helemaal niĆ©ts. Ik blijf mij er telkens over verbazen.... Op het moment dat je een telefoonabonnement afsluit sta je binnen een dagĀ geregistreerd maar als er afgemeld moet worden dan zijn ze niet thuis. Ik denk dat het hoog tijd word om naar een andere provider overstappen die zich wel aan de voorwaarden van 5 werkdagen houdt.

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 April 2020, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Het klopt dat jouw BKR registratie nog zichtbaar is en dat blijft hij ook tot vijf jaar naĀ aflossing van hetĀ krediet.

Bron.

Beste wjb,

Ā 

Dat je krediet nog 5 jaar zichtbaar blijft weet iedereen volgens mij, maar die 5 jaar gaan in na de afmelding. Als je de algemene voorwaarden doorleest staat daarin vermeld bij inlossing van het krediet zal deze binnen 5 werkdagen afgemeld worden bij het BKR. Echter daar houdt KPN zich blijkbaar niet aan.

Ik ben mijn contractuele verplichtingen nagekomen en dat dient de KPN ook te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @WEN DY, als ik het goed begrijp liep je toestellening tot 10 maart maar is nog niet gemeld dat deze lening volledig af is betaald?Ā 

Zou jeĀ je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Reputatie 7
Badge +24

Naar andere provider gaan zal weinig zin hebben. Want ook daar krijgt u geen telefoon zolang KPN uw huidige lening niet afgemeld heeft.Ā 

Ik koop mn telefoon de laatste jaren gewoon. Dan heb je dat gezeur niet.

Goedemiddag Maja,

Ik heb mijn profiel geheel ingevuld.

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie nog geen gegevens terug, heb je de gegevens ook opgeslagen?Ā :slight_smile:

Goedemiddag Maja,

Ik heb het nogmaals gedaan.

Groetjes Wendy

Reputatie 7
Badge +20

Yes nu zie ik alles wel staan!Ā 

Je toestellening liep tot en met 10 maart, dus dit had al lang in orde moeten zijn. Waar krijg je Ā te zien dat er nog een lening bij ons geregistreerd staat en wat staat er precies?

Bij het BKR staat dit afgeloste krediet nog steeds als ā€œlopendā€ geregistreerd en deze had bij het BKR als ā€œbeĆ«indigdā€ geregistreerd moeten staan. Ik verwacht van de KPN dat zij dit per direct zullen doen. Indien dit niet mogelijk is verwacht ik een brief met daarin vermeld dat het krediet is ingelost d.d. 10-03-2020Ā  en dat deze op korte termijn afgemeld zal worden bij het BKR.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, aangezien de lening bij ons wel afgelost is maar dit bij het BKR nog anders staat, gaat er ergens iets goed fout. Dit is niet iets waar de ā€˜gewoneā€™ klantenservice wat aan kan veranderen, vandaar dat je hier tot nu toe nog niet verder mee bent geholpen. Ik ga op onderzoek uit om te kijken waar dit mis kan gaan en hoe ik dit voor je op kan lossen. Zodra ik meer weet, hoor je weer van mij!

Maja Dank je wel voor al je moeite maar ik begrijp gewoon niet waarom de KPN dan geen een brief af kan geven met daarin vermeld dat het krediet op 10-03-2020 is ingelost?

Reputatie 7
Badge +24

Maja Dank je wel voor al je moeite maar ik begrijp gewoon niet waarom de KPN dan geen een brief af kan geven met daarin vermeld dat het krediet op 10-03-2020 is ingelost?

Zou je daar wat mee opschieten dan? Want een andere provider zou zo'n brief niet accepteren hoor.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de oplossing!

Je mag een mail sturen naarĀ rb@kpn.com, met daarinĀ je klantnummer en de uitleg dat je lening volgens ons af is gelost maar nog niet af is gemeld bij het BKR. Verdere uitleg is niet nodig, ze hebben hier genoeg aanĀ :slight_smile:

Hoe lang het precies duurt voordat je een reactie krijgt durf ik niet te zeggen, maar ze zullen er mee bezig gaan als je het via deze weg aanpakt!

Beste Slimmerik,

Ik heb die brief niet nodig voor een nieuw telefoonabonnement of aankoop van een nieuwe telefoon

Mijn mobiele telefoon doet het prima.

Reputatie 7
Badge +20

Is het gelukt om de mail te versturen @WEN DY? En heb je wellicht ook al een reactie ontvangen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de belĀ  :slight_smile:

Ik heb net een mail gestuurd want wij hebben hier ook last van hoop snel een reactie te krijgen

Ik heb ook een mail gestuurd. Al maanden niet afgemeld na herhaaldelijk gebeld te hebben. Hoop dat het bij mij ook wordt opgelost.Ā