Beantwoord

Husselkorting niet verwerkt

  • 21 June 2021
  • 13 reacties
  • 109 keer bekeken

Reputatie 1

Op 31 mei ontving ik van KPN een email waarin werd vermeld dat de husselvoordeel voor mijn telefoonnummer is veranderd. Op die dag heeft mijn vader zijn zakelijke telefoon omgezet naar een prive abonnement en kunnen wij onderling gratis bellen en krijgen we iedere maand 2.50 korting. 

Vandaag kreeg ik per email de factuur van mijn abonnement en zag dat deze korting niet is verwerkt. Op MijnKPN (onder Uw voordelen) zie ik ook dat deze korting niet bij mijn abonnement staat vermeld, maar wel bij het nieuwe abonnement van mijn vader. 

Wordt deze korting nog geactiveerd? 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 17 July 2021, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Mike987! Het lijkt er inderdaad op alsof de korting nog geactiveerd moet worden: mag ik eens met je meekijken?

Als jij je klantgegevens invult in jouw profiel, dan kan ik je gegevens erbij pakken. Graag het mobiele nummer en klantnummer waar het over gaat, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik weer aan zet ben!

Reputatie 1

Hoi @Shyrin_ , ik heb mijn profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +16

Dank je wel! Ik ben je niet vergeten, hoor! Ik was een aantal dagen vrij: ik kom hier op terug!

Reputatie 1

Geen probleem!

Reputatie 1

Beste @Shyrin_ , we zijn nu al 25 dagen verder en ik heb tot op heden geen oplossing voor dit probleem gezien. Binnenkort zal ik een nieuwe factuur ontvangen zonder dat deze korting verwerkt is in het systeem. Wordt deze korting ook met terugwerkende kracht toegepast?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Mike987 ,


Je kunt het ook zelf regelen.

Want het lijkt erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege KPN -Hussel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of KPN Hussel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je gebruik maken van deze aanmeldpagina: kpn Hussel aanmelden

 

Reputatie 1

Als ik dat zelf kan regelen, dan had dat ook gelijk verteld kunnen worden.  Echter, als ik op de bovenstaande link klik en mijn gegevens invoer, dan krijg ik de volgende melding:

“Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.”

 

“1. Ontvang je al voordelen?” Nee, ik niet.

“2. Heb je alle gegevens goed ingevuld?” Ja.

“3. Ben je recent verhuisd? Of staan je gegevens niet op hetzelfde adres?” Niet recent verhuisd. Beide abonnementen staan op hetzelfde adres. Ik kan zelfs MBs delen. Andere telefoon abonnement heeft wel een husselkorting.

“4. Ben je net overgestapt naar KPN?” Nee, ik heb dit abonnement sinds 2007

 

Als ik kijk in MijnKPN → producten → bekijk uw voordelen: dan staat deze husselkorting niet bij mijn abonnement vermeld. Wel bij het abonnement/nummer van mijn vader. Dit abonnement van mijn vader is nieuw (sinds een paar maanden).

Reputatie 7
Badge +28

OK. Dan maar weer even wachten op @Shyrin_ .

Reputatie 7
Badge +16

Beste @Shyrin_ , we zijn nu al 25 dagen verder en ik heb tot op heden geen oplossing voor dit probleem gezien. Binnenkort zal ik een nieuwe factuur ontvangen zonder dat deze korting verwerkt is in het systeem. Wordt deze korting ook met terugwerkende kracht toegepast?

Ooh, ik ben er vanuit gegaan dat jij een terugkoppeling hebt gekregen vanuit onze administratie: zij hebben je ook per SMS een telefoonnummer met code gestuurd, mochten er nog vragen zijn. Mijn excuses en in ieder geval hier een uitleg:

Jouw abonnement voldoet niet aan de voorwaarden van KPN Compleet/ KPN Hussel, kortgezegd de KPN voordelen: daarom kan de korting niet geactiveerd worden. Je maakt gebruik van een KPN Basic 420 minuten abonnement en je hebt deze afgesloten in 2007. De KPN Hussel voordelen gelden voor de Hussel (mobiel) abonnementen, voordelen die voor jouw type abonnement gelden, vallen onder KPN Compleet. Onder de veelgestelde vragen over KPN Compleet staat het volgende:

Het Compleet voordeel Onderling bellen stond al geactiveerd op jouw nummer. 

In hoe verre is het voor jou een optie om het abonnement te verlengen naar een Hussel mobiel abonnement?
Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een 2-jarig contract op Unlimited, waarbij je onbeperkt kunt bellen, SMS en en mobiel internetten voor €25,- per maand.  Dit bedrag is inclusief de Husselkorting van €7,50 per maand. Om  gebruik te maken van alle opties die ons netwerk te bieden heeft, bellen via 4G(VoLTE)bellen via wifi(VoWifi), internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app, raad ik je aan om je simkaart kosteloos te laten vervangen (je maakt nu nog gebruik van een verouderde simkaart). 

Reputatie 1

Ik heb op 29 juni een sms met een code ontvangen. Er werd gemeld dat het afgehandeld was. Op dat moment had ik nog geen vragen omdat ik ervanuit was gegaan dat het afgehandeld was.

Dat mijn abonnement te oud zijn, prima. Maar dan is het vreemd dat KPN mij een mail stuurt dat ik korting zou hebben ;-)

Ik zou in principe over kunnen stappen naar een nieuwer abonnement. Op voorwaarde dat ik mijn huidige simkaart kan gebruiken. (Ik weet dat dit veiligheids issues met zich meebrengt, maar ik gebruik momenteel geen data/internet op de telefoon waar mijn KPN simkaart inzit.) Ik zit tijdelijk in het buitenland en even naar Nederland reizen om een simkaart op te halen en mogelijk ook te activeren op het KPN netwerk zit er niet in, hoe graag ik dat zou willen. Ik zou wel iemand kunnen vragen om de simkaart naar mij op te sturen, zolang een activatie op het KPN netwerk niet vereist is.

Een 2 jarig contract op Unlimited is voor mij nu niet echt interessant. Met korting kost dit net zoveel als ik nu betaal. Wat interessanter voor mij zou zijn is 0GB data en 150 bel/sms voor 2 jaar voor €11,50 per maand. Als ik dit tzt om kan zetten naar Onbeperkt wanneer ik dat nodig heb, dan zou dit voor mij voldoende zijn. Tegen die tijd kan ik dan ook mijn simkaart omwisselen.

Reputatie 1

Ik heb mijn oude abonnement omgezet naar 0 GB + 150 bel/sms. Mijn oude simkaart kan ik blijven gebruiken, dus ik ga er vanuit dat alles blijft werken en alles goed wordt verrekend. Bedankt @Shyrin_  voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb mijn oude abonnement omgezet naar 0 GB + 150 bel/sms. Mijn oude simkaart kan ik blijven gebruiken, dus ik ga er vanuit dat alles blijft werken en alles goed wordt verrekend. Bedankt @Shyrin_  voor de hulp!

Ja, ik zie het! Nu ook met een Husselkorting van €2,50 per maand! Dus nu een abonnement wat beter bij je past en ook voor de portemonnee voordeliger: top! 
Je kunt het huidige abonnement 1 keer per maand wijzigen: omhoog of omlaag, wat je op dat moment nodig hebt (houdt er wel rekening mee dat de wijziging in gaat vanaf de volgende factuurmaand).

Wat betreft de simkaart: je hebt nog even voordat deze echt vervangen moet worden: Dit verandert er de komende jaren bij KPN in de verschillende generaties mobiele netwerken

En geen dank, heb het graag gedaan! :blush:

Reputatie 7
Badge +16

Maar dan is het vreemd dat KPN mij een mail stuurt dat ik korting zou hebben ;-)

Dit heb ik trouwens ook gezien en daarmee ga ik aan de slag!