Beantwoord

Verschil tussen Telfort en KPN mobiel?

  • 18 July 2019
  • 29 reacties
  • 1673 keer bekeken

Ik heb zelf al jaren Telfort mobile en Telfort thuis, nu wilde ik voor mijn dochter ook Telfort mobiel omdat je bij Telfort je mb meeneemt naar de volgende maand. Helaas kon ik geen Telfort voor haar aanvragen maar wel KPN, kan ze hier ook mb' s meenemen? Ik vind hier niks over!

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 19 July 2019, 15:19

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @BKoppers

Bij kpn kun je geen mb’s meenemen naar de volgende maand. Heb je 5 GB over van de 20 GB, dan krijg je de volgende maand 20 GB, en niet 25 GB. Omdat je nog 5 GB over had van de vorige maand.
Jammer dat ze de voordelen van Telfort niet overgenomen hebben 😣
Maar er komen weer andere voordelen voor in de plaats, die Telfort weer niet kent als budgetprovider.
Reputatie 7
Badge +22
Maar er komen weer andere voordelen voor in de plaats, die Telfort weer niet kent als budgetprovider.
Budgetprovider? Wat bedoel je daarmee? Of bedoel je KPN Compleet? 🤔
Telfort is al een paar jaar geen budget provider meer als in super voordelig wat Jan bedoeld.

Echte budget providers op internet gebied zijn er niet meer met de prijs regulering. Ze zullen niet tegen kostprijs gaan leveren.

De voordelen of opties die KPN heeft wegen niet allemaal op tegen de hogere prijs.

Het is wel te hopen dat KPN het meenemen van de data overneemt het is in mijn ogen een groot pluspunt. Er zal wel 5 euro korting en dubbele data op dat abonnement mogelijk zijn vanwege het Telfort Compleet principe.
Reputatie 7
Hallo @BKoppers, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Klopt, bij KPN neem je geen data mee naar de volgende maand. Je kunt je afvragen of dat ook nodig (moet) zijn? Bij KPN kun je elke maand je abonnement aanpassen, zodat je ook betaalt naar wat je vermoedt te gaan verbruiken. In algemene zin is het verbruik van bundels gemiddeld genomen elke maand ongeveer gelijk. Als je verwacht meer nodig te hebben, door bijvoorbeeld een vakantie, pas je van te voren in MijnKPN je abonnement aan. Nadien kun je het abonnement ook weer naar beneden bijstellen. Let wel, de wijziging van de bundel gaat altijd in op de eerste van de maand en je kunt geen lagere bundel nemen dan het abonnement waarmee je bent gestart.

Heb je acuut meer MB's nodig? Onderling kunnen KPN-nummers met Compleet MB's met elkaar delen. De data wordt dan meteen bijgeschreven op het nummer 🙂
Het is het voordeel van Telfort juist om de niet aan te hoeven passen. Een handig potje mocht je om welke reden dan ook even piek gebruik. Het zou wel mischien wel geïntroduceerd moeten worden om de beloften waar te maken dat de pluspunten van de drie providers samen worden gebracht onder de naam KPN.

Dit is echt een pluspunt van Telfort voor mij de reden om niet naar KPN te gaan.

Je kan alleen naar beneden bijstellen als je start bundel laag is.
Reputatie 7
Ik had die reactie al verwacht @Galdor68 😉 We hebben inderdaad beloofd de krachten te bundelen en van elk merk de sterkste punten eruit te pikken. Het is nog de vraag of dit er één van is. Gezien we deze vraag op het KPN-domein vrij weinig terug zien komen.
Bedoel je met het KPN -domein de afnemers van KPN mobiel? Dan verbaast me dat niks die weten niet beter. De Telfort mobiel afnemers kiezen naast de lagere prijs neem ik aan juist vanwege deze reden voor Telfort zoals de topic starter.

Als dit naast de lagere prijzen niet onder de voordelen van Telfort valt die bij een vernieuwd aanbod terug komt dan vrees ik met grote vreze.

Dat aanpassen wat wordt genoemd kost de gebruiker extra en levert KPN omzet op. Dit opgespaard tegoed levert niks op dus ik snap heel goed uit zakelijk oogpunt dat de NV dit liever ziet gaan dan komen.

Nog even mijn situatie 1,2 GB als basis met verdubbelaar 2,4 x3 is 7,2 GB elke maand voor € 5,69.
Het verbruik gaat altijd eerst van de oudste maand af als je iets over hebt. Het kan dus voorkomen dat ik niet elke maand met 7,2 Gb begin dat ligt dan geheel aan mijn verbruik.

De laatste factuur periode heb ik 1499Mb verbruikt neem 4800 ongebruikt mee tel daar de 2400Mb bij op van de nieuwe maand begin ik weer met 7,2Gb
Belminuten idem dito
175 basis geen verdubbelaar meer bij Telfort met mijn bel gedrag geen verlies.
Dat dus keer 3 is 525 aan het begin van elke maand voor € 7,24 mijn verbruik nog geen 5 minuten gemiddeld.

Totaal met de laatste inflatie aanpassing € 12,92 p/m

Leg mij nu maar uit waarom dit geen sterk punt is voor de consument.

Ben ik onverhoopt buiten de bundel gaat de snelheid omlaag prima geen probleem mee anders koop ik voor € 5,00 wel 500Mb bij niet dat ik dit nodig zal hebben.

Kijk ik bij het beste bij mijn huidige pakket passend aanbod op de KPN site
Kom ik op 2GB en 150 belminuten voor €20,00
De Telfortcompleet toepassen 4Gb en 300 belminuten voor €15,00 dat is maandelijks minder dan ik nu tot mijn beschikking heb en het kost me maandelijks € 2,08 meer x12 is € 24,96 op jaarbasis meer dat zijn 2 maanden bij Telfort. Hoe kan KPN mij voordeel bieden?
2 jaar terug ben ik op advies van KPN naar Telfort gegaan.

Dat is het verschil tussen KPN en Telfort.
Disclaimer voor een andere klant kan KPN gunstiger uitpakken.
Deze mogen hier niet ontbreken. Het meenemen wordt vrij duidelijk als pluspunt genoemd.
Reputatie 7
Kijk ik bij het beste bij mijn huidige pakket passend aanbod op de KPN site
Kom ik op 2GB en 150 belminuten voor €20,00

Maar je hebt met KPN Compleet 4GB en 300 belmimuten voor €13,-.

Van de genoemde €20 en € 15 moeten 1 euro af dat is de prijs op basis van onbeperkt.


Ik kom niet lager dan € 14. Zelfs al zou ik ook op €13 uitkomen begint elke maand met minder dan waar ik nu mee begin. Ga ik nu bij Telfort verlengen betaal ik tot de volgende inflatie verhoging weer € 12,50 voor 2+2=4*3 wordt 12Gb en 150*3 wordt 450 belminuten per maand dat is toch uiteindelijk meer voor minder kosten. Gezien ik nauwelijks bel genoeg de data is veel te veel.

@wjb hoe recent is dat screenshot bij jou is onbeperkt 'nog' 2 Euro bij mij op dit moment op de KPN site maar 1 Euro. De topic starter is Telfort thuis klant dan wordt het eerst Telfort Compleet.
Doe mij de €5,00 KPNCompleet korting op het Telfort abonnement dan overweeg ik KPN mogelijk.
Reputatie 7
... 2+2=4*3 wordt 12Gb en 150*3 wordt 450 belminuten per maand ...
Je houdt jezelf natuurlijk volledig voor de gek met die berekening, maar dat weet jij natuurlijk ook wel. Per maand krijg je nog altijd 4GB en 150 belminuten geleverd. Het enige verschil is dat je bij Telfort niet gebruikte MB's en belminuten uit de twee voorgaande maanden mee kan nemen naar de volgende maand. Gedurende de gehele looptijd van jouw contract heb je dus 8GB en 300 belminuten in een spaarpotje kunnen stoppen omdat je ze niet gebruikt had. Je hebt er echter niet meer door geleverd gekregen.
Natuurlijk is het prettig dat je zo'n spaarpotje hebt voor een maand dat je eens meer nodig hebt dan je abonnement, maar de berekening die je maakt (12GB en 450 belminuten per maand) is jezelf rijk rekenen.

@wjb hoe recent is dat screenshot bij jou is onbeperkt 'nog' 2 Euro bij mij op dit moment op de KPN site maar 1 Euro.
Dat screenshot was van een tijdje terug. Ik zie dat dit abonnement ondertussen €14,- kost maar dat is nog steeds geen €20,-. 😉
Dat spaarpotje daar gaat het juist om tijdens een vakantie bijvoorbeeld!!!

Je hebt geen ongelijk wat betreft wat er geleverd wordt je kan het wel efficienter op maken het verdwijnt minder snel en goedkoper dan voor 1 maand omhoog bijstellen. Zelfs zonder het meenemen van het tegoed is Telfort maandelijks goedkoper als je het voor lief neemt dat de belminuten niet worden verdubbelt. Zelfs met onbeperkt bellen aan is Telfort goedkoper in maandprijs.

Ik zou het al winst vinden als er 1 maand behoud van het tegoed komt.

Wat dat voor jezelf de gek houden en jezelf rijk rekenen betreft daarin kunnen we elkaar de handgeven je weet wat ik bedoel dat zullen we hier buiten laten.

De €20 is dan ook enkel voor de niet Compleet klanten die zullen er vast wel zijn.
Reputatie 7
De €20 is dan ook enkel voor de niet Compleet klanten die zullen er vast wel zijn.
Maar je moet toch wel gek zijn om voor KPN te kiezen zonder KPN Compleet te zijn.



Twee keer zoveel data voor €1,50 per maand minder en dan krijg je er ook nog datavrije muziek bij zodat je 24x7 naar Spotify kunt luisteren zonder dat je databundel daardoor aangetast wordt.

Wat dat voor jezelf de gek houden en jezelf rijk rekenen betreft daarin kunnen we elkaar de handgeven je weet wat ik bedoel dat zullen we hier buiten laten.
Doel je hierop?
@Nadia , dus als ik het goed begrijp moeten we met z'n allen roepen om het voordeel van Telfort, van het meenemen van mb's, om het bij KPN voor elkaar te krijgen🤔
Reputatie 7
Lijkt me een strak plan, niet alleen voor het meenemen van MB's, maar ook voor de belminuten. En ook graag inclusief de KPN Compleet verdubbeling.
Lijkt me een strak plan, niet alleen voor het meenemen van MB's, maar ook voor de belminuten. En ook graag inclusief de KPN Compleet verdubbeling.
De Compleet verdubbeling heeft KPN al dat komt wel goed als we zelf naar KPN overstappen, anders is de belofte dat er niks veranderd ten gunste of ten nadele. Het enige andere verschil is de verdubbeling van de belminuten dat is recent afgeschaft.

En meteen vragen om de Telfort prijzen met de KPN Compleet korting.
Reputatie 7
En meteen vragen om de Telfort prijzen met de KPN Compleet korting.
Als je hiermee ook die korting €5,- bedoelt, dan gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.
KPN is immers geen filantropische instelling.
In de gewone prijzen van Telfort zit die korting al verdisconteerd en dat is nu net waar KPN en alle andere providers vanaf willen. Alles draait tegenwoordig om combinatie contracten en voordelen/kortingen worden zoveel mogelijk gekoppeld aan het afnemen van meerdere diensten. Dus een hogere basisprijs met een korting als je ook een vast abonnement of meerdere mobiele abonnementen afneemt.
De "buy-in" wordt daardoor immers groter waarmee de drempel om over te stappen naar een andere provider hoger wordt.

En meteen vragen om de Telfort prijzen met de KPN Compleet korting.Als je hiermee ook die korting €5,- bedoelt, dan gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.
KPN is immers geen filantropische instelling.
In de gewone prijzen van Telfort zit die korting al verdisconteerd en dat is nu net waar KPN en alle andere providers vanaf willen. Alles draait tegenwoordig om combinatie contracten en voordelen/kortingen worden zoveel mogelijk gekoppeld aan het afnemen van meerdere diensten. Dus een hogere basisprijs met een korting als je ook een vast abonnement of meerdere mobiele abonnementen afneemt.
De "buy-in" wordt daardoor immers groter waarmee de drempel om over te stappen naar een andere provider hoger wordt.

Deze prijzen gelden voor alle klanten ook de niet Combivoordeel klanten. De term verdiscontering gaat in mijn ogen niet op Telfort mobiel is gewoon goedkoop punt. Telfort levert juist weer als combivoordeel €5,00 korting op de Thuisinternet factuur, of een TV pakket, voorheen was het opname pakket een 4e keuzemogelijkheid.

De korting van KPN is niks meer en minder dan een lokker om bijvoorbeeld van provider A naar KPN te gaan voor die korting. In mijn beleving dus eerst een lokmiddel daarna een verklevings middel.


Ik weet verder wel dat we echt die korting niet gaan krijgen dat is meer om aan te geven dat KPN dat meenemen niet zal gaan overnemen ook weer omdat er winst gemaakt moet worden.
Reputatie 7
Deze prijzen gelden voor alle klanten ook de niet Combivoordeel klanten. .
Klopt helemaal en dat is nou precies waar, zoals al gezegd, KPN en alle andere providers vanaf willen. Vandaag de dag krijg je bij vrijwel alle providers alleen nog korting met een combinatie van contracten.

De term verdiscontering gaat in mijn ogen niet op Telfort mobiel is gewoon goedkoop punt.
Juist wel, de prijs voor het Telfort abonnement was in de orde grootte van het overeenkomstige KPN abonnement minus de €5,- KPN Compleet korting. En nogmaals, daar wil KPN dus vanaf. Neem je als Telfort abonnee geen tweede (mobiele) abonnement af, dan ook geen (verdisconteerde) korting meer en dus moet de basisprijs omhoog. Dat is precies wat nu gebeurt en het is een volstrekt logisch gevolg van de inzet op combinatie contracten.

De korting van KPN is niks meer en minder dan een lokker om bijvoorbeeld van provider A naar KPN te gaan voor die korting. In mijn beleving dus eerst een lokmiddel daarna een verklevings middel.
Precies en commercieel gezien volstrekt logisch, dat is precies waar "kortingen" voor bedoeld zijn. Weet je dat een consument eerder geneigd is een product van €9,99 met €2,50 korting te kopen dan hetzelfde product met een prijs van €7,49. Vreemd hè, maar zo werkt marketing en reclame. Zolang mensen maar het gevoel hebben een voordeeltje te krijgen ...

En die verkleving is dus de "buy-in" waarover ik het had.
Reden te meer om KPN de rug toe te keren.

Hoe je het ook bekijkt de maandlasten blijven hoog als je KPN en Telfort naast elkaar legt de zogenaamde voordeeltjes of extra's die KPN heeft wegen daar voor mij persoonlijk niet tegen op.

Dit zijn geen kortingen te noemen, dit zijn bewust hoog gemaakte basisprijzen om de klant een rad voor de ogen te draaien simpelweg boeren bedrog.
Reputatie 7
Hoe je het ook bekijkt de maandlasten blijven hoog als je KPN en Telfort naast elkaar legt de zogenaamde voordeeltjes of extra's die KPN heeft wegen daar voor mij persoonlijk niet tegen op.
Volgens mij zijn Telfort en KPN naganoeg even duur maar ik kan het mishebben.

Dit zijn geen kortingen te noemen, dit zijn bewust hoog gemaakte basisprijzen om de klant een rad voor de ogen te draaien simpelweg boeren bedrog.
Zo werkt het altijd, ook dat hoort bij marketing. Of het boeren bedrog is ... nee, wat mij betreft niet. Je betaalt nog altijd even veel, er is alleen een conditie bijgekomen en dat is dat je "Compleet" bent. En dat is precies waar het de providers om te doen is.

Overigens kan je ook gebruik maken van "KPN Compleet". Ons heeft het een besparing van €4,99 per maand opgeleverd door KPN Compleet te worden. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen als je, zoals ik, niet van plan bent mobiele telefonie bij KPN onder te brengen.
Het is wel boeren bedrog of anders gesteld uitmelken van klanten die bewust voor KPN als mobiele provider kiezen en geen behoefte aan thuis internet hebben of bewust om welke reden dan ook een andere internet/tv provider hebben.

Het prijsverschil zit er in wat je afneemt maar is zeker aanwezig. Het is de afgelopen tijd al meer genivelleerd naar het KPN nivo, budget en Telfort gaan al een paar jaar niet meer samen zeker niet voor thuis internet en tv.

Ondanks dat heb ik al zal dat op centen of euro's neerkomen als Telfort Combi klant lagere maandlasten dan ik op dit moment bij KPN kwijt zou zijn als KPN compleet klant.

Resumé er zijn diverse verschillen tussen KPN en Telfort zowel per dienst Mobiel en Internet en Tv als de combinatie van beiden. Waarbij de feitelijke maandlasten afhankelijk van de gemaakte keuzes en tijdelijke acties bij KPN net iets hoger liggen. Extra's zoals het prijs verschil tussen snelheids verhogingen zijn bij KPN op dit moment iets gunstiger wat ik dan wel eerlijk moet toegeven in het voordeel van KPN is.

Dit topic verliest zijn waarde zodra Telfort helemaal verdwijnt en er geen aanpassingen binnen Mijn Telfort volgens de Telfort voorwaarden mogelijk zijn.
Reputatie 7
Ik hoop dat je snapt wat ik schrijf.
Als voorheen bij Telfort een abonnement (laten we zeggen) €12,50 kostte dan zal het nu vast en zeker €17,50 gaan kosten en krijg je €5,- KPN Compleet korting. Je betaalt dan dus nog steeds €12,50 maar alleen als je ook een ander abonnement afneemt bij KPN.
Dat is het enige wat nog telt, combinatie contracten, "buy-in" verhogen waardoor mensen minder geneigd zijn om te switchen. Dat zien we niet alleen bij KPN gebeuren maar ook bij andere providers. Zo is bij T-Mobile het "T-Mobile samen" voordeel gestopt voor nieuwe aanmeldingen en vervangen door T-Mobile klantvoordeel". Het mooie aan "T-Mobile samen" was dat daarmee ook met prepaid abonnementen onderling gratis gebeld kon worden terwijl het nieuwe "T-Mobile klantvoordeel" alleen voor T-Mobile GO abonnementen is die ook nog eens op hetzelfde adres geregistreerd moeten staan. Gelijk getrokken aan KPN Compleet maar voor gezinnen met (jonge) kinderen ineens veel minder interessant. Gelukkig loopt T-Mobile samen (nog) wel door voor bestaande groepen.

...budget en Telfort gaan al een paar jaar niet meer samen zeker niet voor thuis internet en tv.
Daar gold, lever een "goedkoop" basispakket, maar als je wat meer wilt, dan betaal je de hoofdprijs. Telfort met een snelheidsverhoging, tweede TV ontvanger en het opnemenpakket is al zeer lange tijd duurder dan het overeenkomstige product bij KPN.

Reageer