Beantwoord

iTunes aankopen via de factuur van KPN inzien

  • 2 July 2019
  • 20 reacties
  • 434 keer bekeken

Ook ik heb afgelopen maand volgen KPN voor 18,95 online aankopen gedaan via iTunes echter als ik kijk bij aankopen afgelopen 90 dagen staat dit er niet bij in iTunes en Appstore heel vreemd begrijp er niets van

groet Erwin

ps ik heb gebeld met KPN die gaven aan dat ik het bij apple moest navragen. Maar daar krijg ik ook geen antwoord

Admin: Eigen topic aangemaakt n.a.v. dit topic.
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 July 2019, 11:36

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Erwin69, Wat bijzonder dat je de aankopen niet terug ziet via iTunes en de Appstore. Ik zou graag de betreffende factuur eens willen bekijken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken en uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Gedaan!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Erwin69, Ik mis nog het klantnummer van je mobiele abonnement. Deze heb ik wel nodig om je verder te kunnen helpen. Wil je hier nog eens naar kijken? Het klantnummer kun je vinden op de facturen van je mobiele abonnement.
Aangepast!!
Reputatie 7
Badge +19
@Erwin69, Ik zie nu het klantnummer van je vaste diensten (internet/tv) Ik heb het klantnummer nodig die staat op de factuur van je mobiele abonnement.
Nogmaals aangepast
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Erwin69, Op de factuur van juni zie ik dat er maar voor € 3,98 aan online aankopen is gedaan. Op welke pagina van de facturen zie jij precies € 18,95 staan op de factuur? Misschien zie ik dit over het hoofd.
Dit staat in mijn KPN bij kosten van 1 tot eind juni 2019

Reputatie 7
Badge +19
@Erwin69, De € 3,98 kan ik verklaren en zie ik terug op je factuur van juni. Het bedrag van € 18,98 niet. Zie je het bedrag van € 3,98 wel terug in iTunes/ App store? In dit topic lees ik dat het is voorgekomen dat Apple zich met klanten heeft vergist. Wil je ook eens contact opnemen met Apple? Misschien dat zij kunnen verklaren waar dit bedrag vandaan komt. De kosten zijn in ieder geval niet door ons in rekening gebracht. Het gekke is dat het staat tussen jouw KPN account.
Deze 3,98 is in rekening gebracht ivm iCloud ruimte, dit is dus correct. Ik heb contact gehad met apple maar deze geven aan het bedrag niet te herkennen en niets voor mij kunnen betekenen.

Vandaar dat ik jullie om hulp vraag

groet Erwin van Ewijk
Reputatie 7
Badge +19
@Erwin69, Ik kan het ook niet verklaren. De kosten zijn gelukkig (nog)niet in rekening gebracht. Zelf zat ik verkeerd te kijken, ik heb gekeken op de factuur van juni. Deze kosten worden verrekend op de factuur van juli. Deze factuur wil ik even afwachten. Je ontvangt de factuur volgende week. Ik ben op dit moment nog wel benieuwd wat je ziet als je het pijltje achter € 18,98 opent. Misschien staat daar nog bruikbare informatie.
Prima we wachten het af
De factuur staat nu online

groet Erwin
willen jullie nu kijken hoe de onterechte kosten zijn ontstaan
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Erwin69, Bedankt voor je berichtje. Ik zie de aankopen nu ook staan, en ze zijn terecht in rekening gebracht. Op je factuur zie je een ''code'' terug waarmee je kunt achterhalen waar dit voor gebruikt is. Dit kun je opvragen via Apple, die mogelijkheid heb ik niet.
Dit kan wel maar als ik bij mijn Apple id de aankopen van de laatste 90 dagen bekijk staat het er niet tussen. Ik heb ook geen idee wat het is . Ik heb contact gehad met Apple die zien het ook niet maar kunnen er niets aan doen en verwijzen naar KPN pfff word er wel moe van heb niets besteld wordt wel getekend en niemand kan er iets aan doen
Reputatie 7
Badge +19
@Erwin69, Begrijpelijk dat je hier niet blij van wordt. Uiteindelijk is het wel iets wat wij van Apple doorkrijgen en verder niets voor kunnen betekenen. De codes die op je factuur staan kun je doorgeven aan Apple. Aan de hand van die codes kunnen zij uitzoeken waaraan het tegoed besteed is en of het klopt dat dit voor jou is of niet. In dit topic lees ik dat het wel eens vaker voorkomt.
Marina her klopt wat je zegt, maar bij apple geven ze aan er niets mee te kunnen!
Reputatie 7
Badge +19
@Erwin69, Als ik hier kon bemiddelen dan deed ik dit graag. Je kunt nog eens contact zoeken met Apple en ze verwijzen naar het topic die ik in mijn vorige bericht heb gestuurd. Je kunt dan aantonen dat het vaker is voorgekomen en Apple dit zelf heeft opgelost. Hopelijk kom je er alsnog uit met ze. Stuur je dan nog een bericht in dit topic? Succes!

Reageer