Beantwoord

Online aankopen?

• 15 September 2021
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Ja, ik ook. Ik krijg nu 2x 9.99 bij online aankoop voor mij en mijn kind. Dit gaat om Spotify.
In mijn geval is het een beetje ingewikkeld. 
Ik zou Spotify gratis krijgen van KPN, bij het aanzetten van de dienst, heb ik iets gedaan en per ongeluk een account rechtstreeks bij Spotify aangemaakt waar de betalingen via KPN lopen.

Toen ik dat zag, wou ik de abonnement aanpassen, maar dat kan niet.

Volgens Spotify kan ik mijn abonnement niet aanpassen omdat het via KPN loopt.
Volgens KPN loopt alleen de betaling via hen en kunnen ze niks van de abonnement aanpassen.
Ze kunnen allebei niks voor mij betekenen. Terwijl ik Spotify niet eens wil,  moet ik elke maand de online aankoop blijven betalen.

Wat ik heel raar vind is dat deze bedrijven zo bijna voor klanten kunnen doen.

Admin: Vraag afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas 16 September 2021, 15:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Jenny A, welkom op ons forum! Dat is een vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten.
Het hangt er hier een beetje vanaf of het op onze factuur staat als Spotify of online aankopen?

Als het op je factuur staat als spotify kun je deze opzeggen via je MijnKPN, de chat op onze website of telefonisch via 0800-0402

Als het op je factuur staat als “online aankopen” zul je hiervoor contact op moeten nemen met Apple of Google afhankelijk of je een iPhone of Android telefoon hebt!

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dag Thomas,
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost. 
Ik heb dit abonnement niet aangesloten via de Appstore, dus ik kan dat ook niet via Apple regelen.
In de winkel gingen de medewerkers kijken op mijn telefoon naar mijn abonnementen, en daar staat Spotify natuurlijk niet bij.

Inmiddels heb ik een paar keer weer gesproken met de helpdesk van Spotify en ze hebben mij heel duidelijk gemaakt dat ze niets aan mijn abonnement kunnen veranderen omdat dit via KPN loopt.
KPN heeft ook duidelijk aan mij gemaakt dat ze niks voor mij kunnen betekenen omdat dit geen abonnement is, maar een online aankoop.

Toen ik de link van KPN ging installeren, kwam ik bij de optie van KPN om de kosten van Spotify via mijn mobile rekening te betalen. Ik heb daar blijkbaar op geklikt en toen is dit allemaal gestart.

Juist omdat deze optie (betalen via de mobile rekening) aangeboden wordt door KPN , zou ik dat bij jullie kunnen stoppen, vind je niet?

Ik heb dit ergens per ongeluk aangeklikt tijdens de activering en nu zit ik met dit probleem.

Als ik mijn mobiele abonnement stop zet of verander, verandert dan ook de optie om Spotify via mobiele rekening te betalen?

Alvast bedankt voor je medewerking en ik hoor graag van je.

Met hartelijke groet,
Jenny A

Trouwens ik zie nu dat ik voor mijn dochter de kosten ook krijgt. Dus 30 euro per mand m voor Spotify en ik kan dit niet aanpassen ☹️☹️

Reputatie 7
Badge +18

Als de aankopen op je factuur staan als online aankopen kan spotify daar inderdaad ook niets mee, dit is een product dat je via de google play store of hebt gekocht en de facturering daarvan loopt dan weer via ons. Omdat je de aankoop via google doet kun je bij hen terecht voor opzeggingen en eventuele vergoedingen. Dat kan via deze pagina: Een terugbetaling aanvragen voor een Google Play-aankoop

Je kunt appstore aankopen via de factuur via ons wel in zijn algemeenstop laten zetten, je kunt daarvoor het beste even bellen met 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service

Reageer