Beantwoord

Spotify als online aankopen op de factuur?

  • 15 September 2021
  • 36 reacties
  • 1487 keer bekeken

Ja, ik ook. Ik krijg nu 2x 9.99 bij online aankoop voor mij en mijn kind. Dit gaat om Spotify.
In mijn geval is het een beetje ingewikkeld. 
Ik zou Spotify gratis krijgen van KPN, bij het aanzetten van de dienst, heb ik iets gedaan en per ongeluk een account rechtstreeks bij Spotify aangemaakt waar de betalingen via KPN lopen.
 

Toen ik dat zag, wou ik de abonnement aanpassen, maar dat kan niet.

Volgens Spotify kan ik mijn abonnement niet aanpassen omdat het via KPN loopt.
Volgens KPN loopt alleen de betaling via hen en kunnen ze niks van de abonnement aanpassen.
Ze kunnen allebei niks voor mij betekenen. Terwijl ik Spotify niet eens wil,  moet ik elke maand de online aankoop blijven betalen.

Wat ik heel raar vind is dat deze bedrijven zo bijna voor klanten kunnen doen.

Admin: Vraag afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 November 2021, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jenny A, welkom op ons forum! Dat is een vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten.
Het hangt er hier een beetje vanaf of het op onze factuur staat als Spotify of online aankopen?

Als het op je factuur staat als spotify kun je deze opzeggen via je MijnKPN, de chat op onze website of telefonisch via 0800-0402

Als het op je factuur staat als “online aankopen” zul je hiervoor contact op moeten nemen met Apple of Google afhankelijk of je een iPhone of Android telefoon hebt!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dag Thomas,
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost. 
Ik heb dit abonnement niet aangesloten via de Appstore, dus ik kan dat ook niet via Apple regelen.
In de winkel gingen de medewerkers kijken op mijn telefoon naar mijn abonnementen, en daar staat Spotify natuurlijk niet bij.
 

Inmiddels heb ik een paar keer weer gesproken met de helpdesk van Spotify en ze hebben mij heel duidelijk gemaakt dat ze niets aan mijn abonnement kunnen veranderen omdat dit via KPN loopt.
KPN heeft ook duidelijk aan mij gemaakt dat ze niks voor mij kunnen betekenen omdat dit geen abonnement is, maar een online aankoop.

Toen ik de link van KPN ging installeren, kwam ik bij de optie van KPN om de kosten van Spotify via mijn mobile rekening te betalen. Ik heb daar blijkbaar op geklikt en toen is dit allemaal gestart.

Juist omdat deze optie (betalen via de mobile rekening) aangeboden wordt door KPN , zou ik dat bij jullie kunnen stoppen, vind je niet?

Ik heb dit ergens per ongeluk aangeklikt tijdens de activering en nu zit ik met dit probleem.
 

Als ik mijn mobiele abonnement stop zet of verander, verandert dan ook de optie om Spotify via mobiele rekening te betalen?
 

Alvast bedankt voor je medewerking en ik hoor graag van je.
 

Met hartelijke groet,
Jenny A

Trouwens ik zie nu dat ik voor mijn dochter de kosten ook krijgt. Dus 30 euro per mand m voor Spotify en ik kan dit niet aanpassen ☹️☹️

Reputatie 7
Badge +20

Als de aankopen op je factuur staan als online aankopen kan spotify daar inderdaad ook niets mee, dit is een product dat je via de google play store of hebt gekocht en de facturering daarvan loopt dan weer via ons. Omdat je de aankoop via google doet kun je bij hen terecht voor opzeggingen en eventuele vergoedingen. Dat kan via deze pagina: Een terugbetaling aanvragen voor een Google Play-aankoop

Je kunt appstore aankopen via de factuur via ons wel in zijn algemeen stop laten zetten, je kunt daarvoor het beste even bellen met 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service

Hoi @Jenny A . Heb je een update over hoe dit is afgelopen? 

Dag Erwin,
 

Helaas is dit nog niet opgelost. Ik blijft 3x 9.99 betalen per maand voor Spotify.
Trouwens ik heb de aankoop via de site van KPN gedaan en niet via Google play of de App store.
Bij jullie site heb ik per ongeluk aangegeven dat de betaling via de mobielerekening zou betalen. Daarom vind ik zo raar dat jullie er niks aan kunnen doen. Ook niet eens de betalingen van deze dienst stopzetten, zodat ik alles opnieuw kan regelen.
 

Is dat echt binnen KPN niet mogelijk?

Reputatie 7

Wil je zeggen dat je geen van de drie Spotify accounts kunt opzeggen via https://spotify.com/account waarbij je onder "Je abonnement" kiest voor "ABONNEMENT WIJZIGEN" om vervolgens bij "Spotify Free" te kiezen voor "PREMIUM OPZEGGEN"?

 Zie je dan bij alledrie de account het onderstaande?

 

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij kunnen wij dit niet oplossen @Jenny A, maar we denken graag even mee. Kun je WJB's vraag van hierboven beantwoorden?
Ik kijk ook graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Goedemiddag,

Ik zag dat bovenstaande vraag (nog) niet is beantwoord door @Jenny A maar ik heb ditzelfde probleem.

Zelf heb ik 1 Spotify account, waarbij het product op de KPN factuur als ‘online aankopen’ vermeld staat. Bij mijn Apple account staat Spotify echter niet als abonnement...alles loopt dus via KPN.

Bovenstaande screenshot van WJB krijg ik ook, en het abonnement kan dus onmogelijk verwijderd worden.

Het probleem in mijn geval is dat ik Spotify Premium gratis krijg van KPN, maar het wel weer berekend wordt onder ‘online aankopen’. Volgens eerder contact met KPN heb ik blijkbaar iets dubbel afgesloten, maar ik heb maar 1 account…

Ik ben hier zelf al enige weken mee bezig maar krijg het niet opgelost...

Reputatie 7

Het probleem in mijn geval is dat ik Spotify Premium gratis krijg van KPN, ...

Waarom krijg jij Spotify Premium "gratis" van KPN?

Badge

Het was destijds een aanbieding. 

 

Badge

Premium zat toen als extra service in het abonnement...maar ik zit al heel lang bij KPN dus ik weet zo 123 niet meer van hoe lang geleden dit al is...

Badge

Maar ik betaal dus wel voor Spotify via ‘online aankopen’. Uiteindelijk heb ik echter maar 1 Spotify account. Omdat dit als ‘online aankopen’ wordt berekend zou ik Spotify in de app-store moeten hebben afgesloten. Maar dit is dus niet het geval (anders zou Apple het abonnement kunnen stopzetten).

Straks loopt de 12 mnd gratis af en staat er 2x €9,99 op de factuur. Punt is dus eigenlijk dat ik het abonnement wil stopzetten, maar dit lukt niet omdat beide partijen van elkaar zeggen dat ze dit moeten oplossen ;)

Reputatie 7
Badge +20

@AB Productfotografie welkom op ons forum!
Via welke route heb jij spotify afgesloten?

Kan het zijn dat je meerdere spotify accounts hebt? Bijvoorbeeld een losse én eentje via Facebook?

Reputatie 7
Badge +20

@Jenny A  en @AB Productfotografie willen jullie allebei je profiel invullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Hoi Thomas, profiel is ingevuld 👍

Badge

Ik heb slechts 1 Spotify Account. Dat is het probleem…deze kan ik namelijk niet opzeggen.

Ik vermoed dat een mogelijke oorzaak te maken kan hebben met het volgende (ik probeer het zo kort mogelijk te houden ;)

Ik had een KPN abonnement met Spotify. Snelheid was 200/200. Ik werd gebeld door KPN (wat later bleek een extern bedrijf in opdracht van KNP). Het abonnement kon de helft goedkoper (dit moesten ze bestaande klanten laten weten). Hier ben ik op in gegaan. Abonnement werd idd de helft goedkoper…maar ook de snelheid bleek gehalveerd, en Spotify was verdwenen. Vervolgens gebeld, en het enige dat KPN mij kon aanbieden was 12mnd Spotify gratis.

Spotify is dus op de een of andere manier weer geactiveerd.

Zelf heb ik echter maar 1 account (dat soort gegevens hou ik goed bij). Bij Google of Apple heb ik geen abonnementen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@AB Productfotografie thanks, ik heb meteen even meegekeken. Bij jou loopt alles zoals het hoort. Je neemt spotify bij ons af en kunt deze ook via je MijnKPN beheren (opzeggen en bestellen).
Op je factuur staat hij voor €9,99 maar staat ook de korting van -€9,99 ook netjes bij de kortingen.

Als je spotify op zou willen zeggen kan dat dus via je MijnKPN!

 

*admin: berichten opgeruimd om het overzichtelijk te houden.

Badge

Hej Thomas,

 

Het klopt dat ik Spotify heb in mijn pakket, en die optie kan ik inderdaad ook uitzetten. Maar het wordt verder naar onderen op de factuur ook weer in rekening gebracht onder ‘online aankopen’. En daar wil ik juist vanaf ;)

 

Reputatie 7
Badge +20

@AB Productfotografie dat kan door hem op te zeggen via je MijnKPN, de korting komt dan echter ook te vervallen.

Reputatie 7
Badge +20

@Jenny A ik ben er nog met wat collega's ingedoken.
Spotify staat tegenwoordig standaard bij de online aankopen als je hem bij ons afneemt. Je moet hem dan ook op kunnen zeggen via je MijnKPN.

Dat gezegd hebbende was er een paar maanden geleden een probleem mee waardoor je Spotify kon aanzetten via de spotify activatiepagina maar deze niet goed verwerkt werd waardoor je hem ook niet stop kon zetten. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we dit kunnen herstellen zodat hij allereerst goed in je MijnKPN komt te staan. Daarna kun je hem daar zelf weer stopzetten.

Op dit moment heb ik helaas nog geen informatie wanneer dit gerepareerd wordt. Ik wil je dan ook vragen af en toe even te checken of je m al ziet staan en op kunt zeggen.
Als dat gelukt is laat het me dan vooral even weten dan kijken we hoe we dit recht kunnen trekken. Je mag me daar ook altijd even een privébericht over sturen.

Badge

Goedemiddag Thomas,

Ik begrijp dat Spotify standaard bij online aankopen staat. Maar het probleem blijft het volgende:

Spotify €9,99        korting 12m,nd actieperiode -€9,99      =€0,-

online aankopen €9,99

Dus onder de streep gewoon €9,99 terwijl dit €0,- zou moeten zijn. Er is dus iets dubbel...maar ik kom er niet achter. Ik heb alleen Spotify via KPN en niet nog eens  extra via Apple of welke aanbieder ook.

Maar er zijn ergere dingen, dus ik wacht wel even af wat er na de actie periode gebeurt ;)

 

Reputatie 7
Badge +20

@AB Productfotografie bij jou staat het wel zoals het hoort 🙂 bij de abonnementskosten(stukje naar boven) staat namelijk ook de actiekorting: Spotify Premium - actiekorting: 12 maanden gratis -9,99

 

Reputatie 7

@AB Productfotografie bij jou staat het wel zoals het hoort 🙂 bij de abonnementskosten(stukje naar boven) staat namelijk ook -€9,99.

Maar @Thomas, dan hoort er toch geen €9,99 in rekening gebracht te worden want ik begrijp dat dat het geval is bij @AB Productfotografie.

@AB Productfotografie, Kan jij eens screenshots plaatsen van die factuur.