Beantwoord

ontvangstbevestiging sms

  • 13 February 2020
  • 57 reacties
  • 5447 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds dat telfort mobiel is overgegaan naar kpn, krijg je geen ontvangstbevestiging meer van een sms, hoe dit op te lossen ??? ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet, maar ondanks geactiveerd op ontvangstbevestiging werkt het niet..

icon

Beste antwoord door Nadia 4 March 2020, 09:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Ik begrijp wel dat dat uitgezet is. Zou een verdubbeling van de verzendlast van de sms-centrale betekenen!

Overigens is de spatie niet nodig. Gewoon *0#En dan meteen de tekst werkt ook heb ik getest. Anders krijgt de ontvanger een sms die met een spatie begint.

 

Ik snap nu wel waarom ik niet eens van het bestaan wist. Ik zal het heus wel een keertje aangezet hebben in de instellingen, maar dus nooit effect gehad. Het heeft bij KPN via instellingen écht nooit gewerkt.

De vraag om sms ontvangstbevestiging bij de instellingen van je toestel in/uit te schakelen heb ik in de organisatie geworpen om te achterhalen wat er (technisch) mogelijk is bij KPN.
Voor KPN-klanten was deze functie niet geïmplementeerd in het verleden. Mede omdat andere (externe) applicaties deze functie aanbieden (OTT-diensten; Whatsapp, facebookmessenger etc.). 

Dat laatste is wel vreemd (als argument). 20 / 15 / 10 jaar geleden waren die diensten er nog niet eens.

Reputatie 7

 

De vraag om sms ontvangstbevestiging bij de instellingen van je toestel in/uit te schakelen heb ik in de organisatie geworpen om te achterhalen wat er (technisch) mogelijk is bij KPN.
Voor KPN-klanten was deze functie niet geïmplementeerd in het verleden. Mede omdat andere (externe) applicaties deze functie aanbieden (OTT-diensten; Whatsapp, facebookmessenger etc.). 

Dat laatste is wel vreemd (als argument). 20 / 15 / 10 jaar geleden waren die diensten er nog niet eens.

De vraag bij KPN was er destijds niet na. Dus is het niet geïmplementeerd. Pssst… Whatsapp bestaat 11 jaar ;) 

Ik begrijp wel dat dat uitgezet is. Zou een verdubbeling van de verzendlast van de sms-centrale betekenen!

Overigens is de spatie niet nodig. Gewoon *0#En dan meteen de tekst werkt ook heb ik getest. Anders krijgt de ontvanger een sms die met een spatie begint.

Dank voor je aanvulling, @PeterG. Ik heb het aangepast in mijn bericht!

Badge

Ik wil.hier ook nog even op terug komen ik sms ook nog vaak voor mensen die geen Whatsapp gebruiken en dan er bij ik stuur meerdere sms'jes en dan moet je maar uit zoeken wie wel je sms'jes heeft ontvangen als dit automatisch gast dan staat de naam.vannde person(en) er bij en nu dus alleen ma afgeleverd 0613131313 en daar na een nr naar waar je heen hebt ge smst en dan kunnen ge gaan zoeken van wie het nr is vr gr Marc Matser 

Ik ben IT-er en gebruik al een GSM sinds 1998 en maak al sinds dien gebruik de van de optie voor ontvangstbevestiging van SMS. Ik vindt het zelf namelijk belangrijk om te weten dat de SMS zeker is aangekomen bij de ontvanger. Ook kon je op deze manier deels weten of de ontvanger überhaupt ze telefoon had aan staan of geen bereik had…

In het begin toen je nog geen onbeperkte sms bundels betaalde je ook voor deze ontvangst SMS! Het was dus een optie die je zelf moest overwegen om aan te zetten maar wel een verdomt handige optie!

Dit is inderdaad de voorloper van de 2 vinkjes in Whatsapp.

Tot sinds kort werkte dit gewoon bij Telfort en inderdaad sinds de transfer naar KPN geen ontvangstbevestiging meer via SMS!

Had me inmiddels al rot gezocht op internet maar blijkbaar was de oplossing wat dichter bij huis.

Naar aanleiding van een eerdere post in dit topic ging ik kijken naar de optie van het nummer van de SMS centrale. Ik heb zelf een Samsung Note 8 en ik kan het nummer van de SMS centrale wel veranderen. 

Vervolgens heb ik het nummer gewijzigd in het nummer van de SMS centrale van Telfort (Ik heb het nummer: +31626000230 ingevoerd, gevonden op het Telfort Forum) 

Vervolgens een test SMS naar me zelf gestuurd....

En warempel!!! Het werkt!!! Ik krijg weer een Ontvangstbevestiging bij het vesturen van een SMS!

Het terug zetten van het nummer van de oude Telfort SMS Centrale werkt dus bij mij!

Veel succes!

 

Badge

Net gelijk het nr verandert ma werkt jammer genoeg ook niet +31626000230 ????

Ik heb zojuist nog even gekeken en dit is het nummer wat nu bij mij ingesteld staat als SMS centrale:

+31626000230

Ik heb het nummer rechtsstreeks gekopieerd en geplakt via het klembord vanuit het SMS instellingen menu.

Badge

En werkt het bij jou wel ????

Hierbij een aantal screenshots.

 

 

Badge

Werkt hier nog niet nog wat anders in gesteld???

Nope! Ik heb alleen het nummer van de SMS Centrale verandert in de instellingen van de standaard berichten app op mijn Samsung Galaxy Note 8 (Android 9)

Badge

Ik heb een Samsung  A 50 en bij Telfort werkt het wel  ma bij kpn werkt het nog steeds niet

Badge

 

Badge

Het werkt op alle bij me Samsung  A50 niet

Badge

En met t mobiel werkt het wel maar ook alleen ma bij t mobiel

Badge

Jaar in en jaar uit. Gewoon omdat dat standaard in de SMS centrale software zit. Alleen KPN heeft dat uitgezet

 

Wel raar want er zou niks veranderen Nog geprobeerd de Telfort SMS centrale maar weer instellen. Ma dit werkt ook niet

 

meerdere klanten al hebben aangegeven, is dat KPN gewoon de software aan moet passen,zodat het gewoon mogelijk is om door middels je toestel op stand ontvangstbevestiging deze ook daadwerkelijk te krijgen ,dit was bij Telfort altijd goed 

 

Waarom neemt KPN de software niet over van Telfort 

Reputatie 7
Badge +11

Zie dit topic ontvangstbevestiging sms

Tip: sms ontvangstbevestiging kan nog wel ontvangen worden door voor je sms-bericht: *0# [tekst] te gebruiken. 

Badge

Ik kreeg deze tip van FiberCore maar werkt ook niet

 

Komt het door dat uk in zeewolde woon ze zijn maandag weer in zeewolde bezich geweest met het KPN net voor mobiel en internet dit is la de 2e keer in zeewolde in nog geen 2 maanden hoop dat KPN hier wat mee gaat doen wordt zo'n uit zoekerrij wie wil.je sms heeft ontvangen en wie niet vr gr Marc Master uit zeewolde 

Reputatie 7
Badge +11

Zie mijn bericht hier boven @MarcMatser 

Badge

Ik krijg alleen van T-Mobile en ontvangst bevestiging  zie foto 

 

Reputatie 2

Hoi,  We zijn nu meer dan een maand verder. Juist deze periode veel sms verkeer en we moeten nog steeds handmatig klooien met codes om te zien of er berichten aan komen. Verwacht nu wel eens actie van " het meest betrouwbare netwerk " Toch te gek voor woorden dat KPN provider als enige deze sms functie anno 2020 niet meer ondersteunt.. 

Jammer dat je niet gewoon het vertrouwen hebt dat die sms-en worden afgeleverd.

Miljoenen klanten van KPN die dat nooit hebben gehad weten gewoon dat sms-en aankomen.

Ontvangstbevestiging is ook zeker geen leesbevestiging! Die heb ik als ik reactie krijg van de geadresseerde. Dat is veel fijner dan dat je weet dat het toestel het ontvangen heeft.

Gebruik je het écht bij iéder smsje?

Ik zou er knetter van worden om van elk verzonden smsje een smsje terug te krijgen dat het afgeleverd is. Want dat gebeurt als het ondersteund zou worden met de instelling i.h. menu.

Nu ik van *0# weet gebruik ik het soms bij smsjes naar een vriend waarvan ik weet dat ie niet altijd z’n telefoon aan heeft. Maar vrijwel iedereen heeft ‘m tegenwoordig gewoon 24/7 aan staan.

En met een smartphone is *0# toch zo ingetypt? Ikzelf heb nog een gsm en daar is het best wat omslachtig. De * en de # zijn op een gsm niet direct in te typen in het tekstveld.

Maar wat mij betreft mag KPN het aanzetten; zodat het via het menu werkt. Ik zou het toch wel af en toe gebruiken hoor.

Badge

Ik stuur niet elke dag sms'jes maar ik heb ook vrienden waar van ik weet Dat de telefoon uit staat en dan is hetvwrl zo makkelijk dat je niet eerst *0# spaties  en dan de tekst nog moet in typen zou wel makkelijk zijn als KPN dit weer gaat ondersteunen waarom neemt KPN sms centrale niet oven van Telfort want daar werkt het wel vriendelijke groet Marc Matser

Mee eens. Als het wél ondersteund gaat worden (het heeft bij mijn weten nooit gewerkt bij KPN) blijft het optioneel via het menu én *0#. Nu werkt het alleen met dat laatste.

Ik denk dat het bij KPN uit staat i.v.m. de belasting op de sms-centrale. Maar als ze het nu gaan ondersteunen én daar geen ruchtbaarheid aan geven zal de toename daarop wel meevallen lijkt me zo :wink: .

Sinds dat telfort mobiel is overgegaan naar kpn, krijg je geen ontvangstbevestiging meer van een sms, hoe dit op te lossen ??? ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet, maar ondanks geactiveerd op ontvangstbevestiging werkt het niet..

ben altijd telfort klant geweest, nu naar kpn. was de 1e keer en ook gelik de laatste keer. die sms afleverrapporten doen het nog steeds niet en geen enkel zinnig mens gaat elke keer die code voor elk smsje zetten,, zal blij zijn als  contract is afgelopen

Wordt je niet knetter van al die smsjes terug op elk smsje wat je verzendt?

Het komt direct na het verzenden van je sms. En het is 999 v.d. 1000 keer dat ie direct is afgeleverd.
Vroeger, toen mobiele telefoons nog uitstonden als je thuis was, was het een handige functie. Maar nu toch niet meer?

Op een smartphone heb je toch gewoon een toetsenbord? Dan is *0# toch zo ingetoetst? Op mijn GSM moet ik nogal wat handelingen door voordat ik dat heb.

Verder ben ik met je eens dat KPN die optie, dat het via de menu-instelling werkt, nu wel mag inbouwen. Er zijn tenslotte best wat klanten van Telfort hierheen gehaald.

Leuke forumnaam trouwens: Drs. P. Heen en weer vond ik toch altijd de leukste.