Beantwoord

Roaming Proximus (België)

• 2 maart 2021
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Ik verblijf regelmatig op een plek in België waar alleen Proximus bereik heeft. Nu valt het me op dat mijn broer met een zakelijk abonnement van KPN wel toegang krijgt tot het netwerk van Proximus, maar dat ik geen toegang krijg met mijn consumentenabonnement (noch tot 2G/3G of 4G). Ligt dit aan mijn simkaart of andere netwerkinstellingen? Of kunnen consumenten niet roamen op Proximus? Ik ben trouwens een ex-Telfortklant (maar heb wel met een nieuwe simkaart van KPN). Ik kan wel roamen op Orange en Base, maar daar heb ik op die verblijfslocatie niks aan.

icon

Beste antwoord door Alexandra 4 maart 2021, 08:44

@cherrypie Oké, dus Base en Orange werken wel? Kan je dan bellen en internetten? Het is een goede vraag waarom 't niet lukt met Proximus, ik heb niet een meteen aanwijsbare reden voor je. Dit netwerk staat namelijk wel in ons lijstje met beschikbare netwerken in België

Wat je kan proberen is even van toestel wisselen met je broer. Jouw simkaart in zijn toestel en andersom. Ik ben benieuwd of dit probleem dan ‘mee verhuist’ met de simkaart of dat het op hetzelfde toestel aanwezig blijft. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @cherrypie, lastig dat je roaming niet aan de praat krijgt, ik help je graag op weg.

Voor zover ik weet moet 't geen probleem zijn. Welk toestel heb je? Ik lees dat je wel meer beschikbare netwerken ziet als je handmatig een netwerk gaat zoeken, klopt dat? Het maakt op zich niet uit welk netwerk je kiest, ik raad je aan om te kiezen voor het netwerk dat voor jou (het beste) werkt. Verder is het goed om de instellingen voor roaming in je toestel na te kijken, daarna je toestel opnieuw op te starten en het dan opnieuw te proberen.

Hoi @cherrypie, lastig dat je roaming niet aan de praat krijgt, ik help je graag op weg.

Voor zover ik weet moet 't geen probleem zijn. Welk toestel heb je? Ik lees dat je wel meer beschikbare netwerken ziet als je handmatig een netwerk gaat zoeken, klopt dat? Het maakt op zich niet uit welk netwerk je kiest, ik raad je aan om te kiezen voor het netwerk dat voor jou (het beste) werkt. Verder is het goed om de instellingen voor roaming in je toestel na te kijken, daarna je toestel opnieuw op te starten en het dan opnieuw te proberen.

Ja, ik kan gewoon verbinden met Base en met Orange. Maar bij Proximus blijf ik de melding krijgen dat ik geen toegang heb tot het netwerk (waar in België ik dat ook probeer). 

Reputatie 7
Badge +12

@cherrypie Oké, dus Base en Orange werken wel? Kan je dan bellen en internetten? Het is een goede vraag waarom 't niet lukt met Proximus, ik heb niet een meteen aanwijsbare reden voor je. Dit netwerk staat namelijk wel in ons lijstje met beschikbare netwerken in België

Wat je kan proberen is even van toestel wisselen met je broer. Jouw simkaart in zijn toestel en andersom. Ik ben benieuwd of dit probleem dan ‘mee verhuist’ met de simkaart of dat het op hetzelfde toestel aanwezig blijft. 

Reageer