Beantwoord

Voicemail mobiel

  • 2 April 2020
  • 2 reacties
  • 128 keer bekeken

Bij het beluisteren van mijn voicemail op mijn mobiel, krijg ik geregeld een bericht zoals:

"toets een 1 om verder te gaan”. Als ik vervolgens op 1 druk gebeurt er niets en blijft de boodschap zich herhalen. Andere toetsen geven hetzelfde effect.

Vraag: wat is er aan de hand?

  • Is mijn toestel niet correct geconfigureerd of ingesteld?
  • Is het insprekende systeem misschien niet compatible met voicemail
  • Is er sprake van een hack
  • of nog iets anders

Graag uw reactie

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 April 2020, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Ron, welkom op het forum! Dit is niet echt handig. Wat voor toestel heb je? Maak je gebruik van de voicemail app, of bel je naar het voicemailnummer?

 

Admin: Voor meer informatie over voicemail op je mobiel kan je terecht in dit topic.

Beste Ron,

Ook ik krijg dit bericht op mijn voicemail. Het komt van een nummer 020-2143661. Dat is een nummer, dat door Google als verdacht wordt aangemerkt.
Het is kennelijk de bedoeling, dat je het nummer terugbelt en dan krijg je dat bandje: Toets 1 om verder te gaan. Als je dat doet, bel je waarschijnlijk met een duur buitenlands betaalnummer.
(Overigens: vroeger was toets 1 een manier om direct vanuit voicemail naar het nummer te bellen dat de voicemail had geplaatst).