Beantwoord

5GHz uitzetten op Experiabox v12 (Sagemcom F5359)

  • 4 February 2022
  • 11 reacties
  • 1031 keer bekeken

Reputatie 1

Deze week heeft KPN een software update uitgevoerd.  Echter,  ik kan  nu 5GHz niet meer uitzetten.  Weet iemand hoe ik dit kan doen ?

(Svp geen discussie waarom ik deze wil uitzetten :-)  Dit is n.l. ivm grotere afstappen in mijn huis en dat derhalve 2,4 meer stabiel is)

 

Alvast bedankt, 

Paul

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 February 2022, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Paul_W ,

Je kan extra wifi aanzetten die alleen op de 2.4ghz werkt,

Dan ga je naar wifi>extra wifi en zet de de 2.4ghz schakelaar op aan vermoed ik!

PS:Zorg dat deze netwerknaam anders is dan de netwerknaam van het normale netwerk.

Reputatie 1

Dank voor je snelle reactie!

 

Ik snap je voorstel. Echter,   ik heb meer dan 35 apparaten gekoppeld. Kan ik mijn huidige SSID hernoemen naar nieuwe naam, en mijn 'extra netwerk' mijn huidige naam geven? 

Kan ik mijn huidige SSID hernoemen naar nieuwe naam, en mijn 'extra netwerk' mijn huidige naam geven? 

Jahoor,Dat kan wel.

Reputatie 1

Wordt dit 'extra netwerk' als een gast netwerk gezien of kan ik nog steeds overal bij ?

Reputatie 7
Badge +24

Wordt dit 'extra netwerk' als een gast netwerk gezien

Nee.

of kan ik nog steeds overal bij ?

Ja.

Reputatie 1

Gaan we dit maar proberen.

Al blijf ik toch erg vreemd vinden (lees: irritant) dat KPN deze optie zo maar weg haalt. Bij elke router die ik ken is dit een standaard optie....

Laat je weten of het lukt?

Reputatie 1

Ik heb extra netwerk opgezet. Ik probeer het nu eerst met één desktop (gaming computer van mijn zoon). Die ligt verste weg van KPN schotel- versterker. Eerst even zien wat deze doet met stabiliteit.

Reputatie 1

Martijn,

Ik heb dit ‘extra network’ niet verder doorgezet. Dit omdat de upgrade van de v12 te veel problemen had veroorzaakt binnen mijn SuperWifi network (mesh). 

Uiteindelijk is er een service monteur langsgekomen en deze heeft mijn v12 vervangen met een v10.

Na deze werkte alles weer……

Of te wel, deze upgrade heeft hoop ellende veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb extra netwerk opgezet. Ik probeer het nu eerst met één desktop (gaming computer van mijn zoon). Die ligt verste weg van KPN schotel- versterker. 

Heeft u een WiFi versterker van KPN? Een SuperWiFi? 

Reputatie 1

Hi Nick, correct, de standaard KPN SuperWifi schotels