Beantwoord

Aangekondigde modem update wordt keer op keer niet uitgevoerd, waarom niet?

  • 3 April 2024
  • 10 reacties
  • 207 keer bekeken

De afgelopen tijd krijg ik regelmatig mededelingen dan ‘tussen 0:00 en 6:00 uur’ mijn modem een update krijgt (de afgelopen maand 4 keer).

Maar er gebeurt helemaal niets: de versie op mijn Experia Box v12 is nog steeds 23.09.38.0 en de uptime is nog steeds dezelfde als sinds de laatste reset (4 weken en counting).

Ik zou graag willen weten

  • waarom de update niet doorgaat of mislukt is?
  • wat er mis is met de update (ligt het aan mijn modem of is er iets mis bij de KPN?)
  • wat er zo belangrijk is aan de update dat ze in ieder geval elke week wel een keer proberen te updaten?
icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 9 April 2024, 13:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U zou het modem eens kunnen herstarten. En misschien is het ook wel mogelijk om de update vanuit de webinterface te starten.

Modem wordt regelmatig herstart en de update kan niet gedaan worden vanuit de webinterface. (Zie een andere thread over versie 23.09.39.0 van de Experia Box v12).

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @C5roki, het lijkt er op dat jouw modem zich niet goed aanmeld in onze technische systemen, waardoor de update ook niet binnengehaald kan worden. Herstarten lost het helaas niet. Ik wil je vragen/verzoeken een factory reset van de Box 12 te doen. 

Ik zal van het weekend een factory reset uitvoeren. Ik heb wat instellingen die ik weer terug wil (port forwarding, DNS settings), moet ik die handmatig terugzetten of kan ik een backup maken van de instellingen en die terugzetten (zo ja, waar zit dat in het menu)?

@Jeroen van KPN Ik heb net een factory reset uitgevoerd. En inderdaad ...
 

Na factory reset firmware versie 23.15.06.0 beschikbaar

… er is nieuwe firmware beschikbaar.

Maar na het upgraden …
 

Na upgrade nog steeds de oude firmware

… staat er nog steeds de oude firmware op.

Volgens mij heeft de factory reset niet echt geholpen.

Reputatie 7
Badge +19

We zijn wel weer een stapje verder. De upgrade knop is nu zichtbaar. Intern overleg en we zouden graag vanuit het technische systeem een reset van jouw modem uitvoeren. Met als resultaat dat dan hopelijk alsnog de nieuwe software wordt ingeladen. @C5roki 

@Jeroen van KPN wanneer wil je remote de reset doen? Vanmiddag kan, of (liever) vannacht?

@Jeroen van KPN Toen ik thuiskwam, zag ik dat het modem gereset was, maar de firmware was nog steeds de oude… Toch nog even proberen te upgraden en …

Firmware versie 23.15.06.0 ...

 

Reputatie 7
Badge +19

Goed nieuws dus! De meest actuele versie is nu ingeladen. 

Ja. Ik ben benieuwd hoeveel problemen de volgende firmware upgrade gaat geven, maar dat wordt een nieuw topic op het forum. Nu ben ik weer helemaal bij. 

Dank voor de support.

Reageer